Utställning i Rimbo
Den 25 augusti anordnar Shetland Nord utställning i Rimbo, drygt 5 mil norr om Stockholm.
Domare: Madeleine Beckman
Sista dag att anmäla: 26 juli
Bedömningen sker i ridhus.
Utställningsansvarig: Hanna Dahlström, 0735-05 05 27
BIS & reserv-BIS utses, färgklasser tillämpas, separata minichampionat. Boxar finns att hyra på anläggningen och övernattning för tvåbenta går att ordna.
Anmälningsavgift: 250 kr/ponny för medlemmar i SSS och insättes på Nords pg: 68 94 17-4
Sponsring av klass, championat eller hederspris i alla dess former tas tacksamt emot.
Välkomna till en trevlig dag med shetlandsponnyn i fokus på en fin, nybyggd anläggning. Eventuella frågor besvaras via info@kilskogen.com eller tel. 0735-05 05 27.
Anmälan skickas till:
Hanna Dahlström
Kundby 5202
762 91 Rimbo
Hjärtligt välkomna!
Sponsrar gärna BIS 3 om det inte är upptaget?
Det får du gärna, tack Johanna!
Det är visserligen nästan en månad kvar till sista anmälningsdatum men det går trögt med anmälningar och jag vill redan nu flagga för att vi inte kommer förlänga sista anmälningsdatum utan i så fall ställs utställningen in (vilket vi såklart hoppas slippa!)
Hur går det med anmälningar?
#4 Det går trögt men det är ju ett tag kvar i och för sig.

Jag tar gärna med hederspris till bästa veteran 🙂
#6 Tack Annelie!
Jag ska anmäla ett par när höbärgningen är över :) Jag sponsrar ett HP till bästa minihingst om det anmäls någon….annars hittar vi på ett annat minipris ;)
#8 Tack Annalena!
Jag vill jättegärna ställa ut min märr… Men jag vet inte ens hur man anmäler! ☺️ Måste nog kika in på SSS och läsa på lite!
#10 Visst var det du som mailade? Bara att ringa om du undrar nåt så hjälper jag dig.
Alla som anmält har fått bekräftelsemail.

Jag kan också sponsra, ett Championat?
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#11 Precis! Jag läste artikeln och börjar få grepp om det hela nu! :D
#13 Tack snälla!
En vecka kvar att anmäla!
Ville så gärna komma men det ville tydligen inte min chef :-(
Kan du ta priset på Riksen Hanna?
#17 Om utställningen blir av så självklart går det bra.

Jag ska anmäla min tvåårshingst! så en anmälan kommer snart! :)
#19 Perfekt! Jag hoppas det ramlar in en hel hög nu sista veckan så vi slipper ställa in!

#20: Hur ser det ut på anmälningsfronten, Hanna?
Kan man inte mejlanmäla för utställningar? 🤔
#21 Har inte kollat posten idag men det ser riktigt mörkt ut. Så om ni vill att utställningen ska bli av - anmäl snarast! Sista annälningsdatum kommer inte förlängas! #22 Tyvärr inte i år. Om du postar anmälan idag eller imorgon hinner den garanterat hinna fram.

#23: Då anmäler jag ett sto och jag har just bett Ulla anmäla ett sto hon också. Så du kan räkna med två till! 🙂 Jag lägger anmälningarna på brevlådan idag samt betalar in idag.
#24 Härligt! 🙂
Till er som anmält: Jag skickar löpande bekräftelsemail på att anmälan kommit fram, hör av er om ni inte fått något mail!
Jag ska anmäla två! Blir min första utställning! Dock har jag ingen skrivare där jag är nu så jag har bett en bekant att skicka och hoppas att brevet går iväg imorgon! Hoppas innerligt att jag kan lita på min bekant… Några utställningstips till en oerfaren? :-)

Har just skrivit anmälan på 4 ponnysar: 1årig hingst, 3årig valack, 4 årigt sto utan föl och 1årigt sto. Skickar pappren med posten imorrn och betalar in imorrn med. Hoppas det blir av nu bara!
Har bet. och postat 4 st anmälningar i dag 😜
Härligt! Hoppas också att det blir av! #26 Det finns jättebra artiklar här på forumet, lyckas inte länka just nu, annars får du gärna ringa mig (numret finns i första inlägget) så ska jag hjälpa dig.
Tack #30! Lyckades inte länka i telefonen 🤐
Utställningen blir av.
Jag kommer vänta in måndagens post också så om det är någon som fortfarande vill anmäla sig går det bra om man hör av sig snarast via mail eller telefon, kontaktuppgifter i #0.
Om någon mer vill sponsra eller hjälpa till under utställningsdagen går det bra att höra av sig till mig, info@kilskogen.com
All hjälp tas tacksamt emot!
Nu finns underlaget i Webbstamboken:
http://www.shetlandsponnyn.se/Stambok/UtstVisa.aspx?UtstNr=1121
Info och katalog kommer att mailas till alla deltagare. Katalog i pappersformat delas ut på plats.
Välkomna!

Oj då, ingen veterandeltagare.. Då är det nog bäst att jag tar med HP till någon annan klass istället. Är det något speciellt du vill ha Hanna?
#35 Du får välja fritt Annelie 🙂
Hej! Nu har nybörjaren här massor av frågor igen! Tillämpas någon form av sammanslagning av olika klasser? Jag har ju den enda veteranen, vilken klass slås han ihop med i så fall? Kommer det komma ut info om exakt vart utställningen kommer vara och vilka tider? Har ni något tips på hur man räknar ut när man behöver vara där? Min ena får gärna vara lite uppspelt då han är latmasken själv… Så behöver jag något tips om hur jag ska få pälsen slät! Veteranen kom på att det var dags med vinterpäls nu och så fort han blir blöt så lockas den! Inte så snyggt! Hur ska jag få den slät efter badet? Tack!
#37 Inga klasser kommer att slås ihop utan de visas så som framgår i webstamboken.
I #34 står att information och katalog kommer att mailas till alla deltagare så fort katalogunderlag och försättningsbladet är klart - förhoppningsvis redan idag annars inom ett par dagar. Katalog i pappersformat delas ut på plats.
All info kommer som sagt men lägger in lite här ändå:
Utställningen är på Rimbo ridskola och adressen är Åkerivägen 11, Rimbo.
Utställningen börjar kl 10.00 och sekretariatet öppnar kl 9.00. Bifogar en anläggningsskiss.
Vägbeskrivning:
Söderifrån: Kör E18 norrut mot Norrtälje, sväng mot Rimbo i Söderhall (avfart 189 väg 280). Kör hela vägen till Rimbo och fortsätt på väg 280 mot Hallstavik. Passera Granngården och ST1-macken sen är det andra avfarten till vänster skyltat Ridanläggning/Vallby, håll direkt höger så ser du anläggningen.
Norrifrån: Kör väg 280 från Hallstavik mot Rimbo, passera Rånäs-avfarten, kör över viadukten och i slutet av nedförsbacken sväng direkt höger, skyltat Ridanläggning/Vallby (avfarten innan Rimbo Kyrka) håll direkt höger så ser du anläggningen.
Österifrån: Kör E18 från Norrtälje, ta avfarten mot Rimbo/Uppsala och kör mot Rimbo. När du kommer till Rimbo har du ST1-macken på din högra sida sväng då höger mot Hallstavik, sen är det andra avfarten till vänster, skyltat Ridanläggning/Vallby. Håll direkt höger så ser du anläggningen.
Västerifrån: Kör väg 77 från Uppsala, kör in till Rimbo sväng sedan vänster in på väg 280 mot Hallstavik. Passera Granngården och ST1-macken och ta andra avfarten till vänster, skyltat Ridanläggning/Vallby, håll direkt höger så ser du anläggningen.
Tack så mycket för info! Ledsen att jag läste lite dåligt, är väl lite nervös. ;-)
Nu har jag mailat katalog och försättsblad till alla deltagare som angivit mailadress 🙂
Om det är någon annan som vill ta del av den, maila mig så skickar jag den till er.

Är det några som har strukit sig ännu?
Inga strykningar än så länge.