God Morgon 3 augusti
Vaknade för en timme sen av ljud från Timon & Pumba. Sonen låg och tittade på film, vet i katten om han gjort det hela natten, han var iaf vaken. Men nu har han somnat så jag stängde av och nu kan inte jag sova.
God morgon
Sitter på jobbet men regnet vräker ner så det gör inte så mycket att jag måste jobba 
Godmorgon!
Idag ska jag på arbetsintervju! Sedan ska jag ut till min lille Mascot.
#2 Lycka till!

God Morgon!
Här är lite disigt men ser ut att bli fint så småningom. Nu ser det ju äntligen ut som om vi kommer att få in ett högtryck!!
Förhoppningsvis får vi då oxå bärgat lite hö!!
#0 Morgonstund har guld i mund……

#4. Jajamän, jag har fått en hel del gjort ;)

god morgon
här öser regnet ner utanför fönstret. Inte alls kul. Legat vaken en stund men nu kunde ja inte ligga still längre. Så ja gick upp och la in en tvätt i tvättmaskinen.
I eftermiddag blir de att bada hästar. Regnar det så här mkt behöver man kanske bara schampoo så sköter naturen resten
. Nerå skojjar bara blir allt att ta och spola av dom med vattenslangen. Bastic slipper nog bada. Eller så får han ta snabbrengöring om han e smutsig.
Men innan eftermiddagen börjar ska ja städa och förbereda allt mitt för i morgon. NErvös är ja men kanske inte så nervös på hur de ska utan att vi kommer i väg som vi ska på morgonen. MIn pappa är ju känd för att inte skynda om de skulle behövas.
ha en bra dag alla

Godförmiddag.
Här har vi fullt upp idag. Ska hinna förbereda inför i morgon innan jag börjar jobba i em. Inkl åka och byta bil och hämta en bokad transport. Hur jag nu ska få ihop tiden… Jag börjar jobba kl 14 och får hämta transporten kl 16… Nåja, det löser sig nog…
Hästen fick bada igår redan, så nu slipper jag stå och klafsa med ponnytvätt kl 23 ikväll. Då ska jag trotsa myggen och knotten och dela på manen hade jag tänkt. Det ska snart sluta regna lovar smhi, och det ska vara fint väder hela helgen. Skönt!!
Ha en bra dag.

Go morgon
ser ut som det börjar klarna upp, vore ju skönt för helst vill jag bada hästarna ute, men det får bli i stallet om det öser ner..
städar för fullt nu, först kommer några o hämtar de sista kattungarna, sen kommer ju Milla o gänget med hästar, så jag måste fixa stallet o alla sovplatser.. ha en bra dag alla.

god förmiddag får jag säga.
Fick återigen en tidig morgon eftersom unghästklasserna på EQ horsewshow startade 07.00… klockan ringde 04.50, alltid lika roligt =)
Men det bästa av allt var att idag kvalade min 4-åring till finalen på söndagens final. Min lilla halvblodspojke.
Kommer kännas ganska lätt att tvätta 3 ponnyer till Nossebro i eftermiddag!
god dag!
Hästarna badade och vi är snart mycket snart på väg till sanne.
Sanne du behöver inte städa, fixa stallet och sovplatser vi fixar det när vi kommer upp, du ska inte behöva fixa till oss!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God middag!
I dag fick jag ut o jaga shettisarna hos grannarna…nej inte jaga…föling hade tagit sig ut ur min hage o mor måste då följa med som en sån go mor hon är…vilket slutade i att hon satt fast i taggtråden(grannarnas)…som tur är utan skador..stod m två ben på ena sidan o de andra på andra sidan…kom ingenstans o så duktig var hon så hon fatta att hon skulle stå stilla….kunde lyfta upp frambenet o ställa över det på samma som de andra… sen kunde hon själv lyfta bakbenet o komma ut! Stackare! Undrar hur länge hon stått där!?! Hon o föling hade dock klarat sig utan skador..skönt!
hem o åt frukost, plockat iordning för min jobbarkompis o hennes grabb kommer o kollar på hästarna. senare ska vi till stan o käka kinamat o sen ikväll kommer johans jobbar kompisaro tar en öl innan fotbollsmatchen ikväll…. hm, vad då fullspäckat!!!! i morgon är det lugnt! Ska se om jag kan köra kefir då, smörjde alla seldon o träns i går…bara sadlarna kvar!

#9 Grattis! Hoppas vi ses i morgon så vi får fira finalplatsen
God Middag!
Idag ska det handbetäckas några "eftersläntande" ston. Sen ska pållarna borstas igenom och "fölingarna" pysslas med. Gubben ska bort till stora betet och köra av allt det höga gräset, som vuxit upp på nedersta tråden, så att strömmen blir bättre. Och när det är fixat så ska 2 pållar till bort dit.
Måste även ta tag i tvätten som snart växer ur badrummet
Men eftersom regnmolnen hänger tunga här över så antar jag att det bara är ett önsketänkande att försöka hinna tvätta undan en del. Jaja, jag ger det väl ett försök.
Amor vincit omnia 

#8 Ha nu en trevlig kväll ,tråkigt att jag inte kunde åka med då jag inte får ihop det här hemma , hoppas inbjudan står kvar till en annan gång *ler* Lycka till i morrn .

Hej alla glada för glad är inte jag i förrgår fastnade Puzz i elrepet, hur det gick till vet ingen men en granne hade sett nått djur vid hagen som han trott kunde vara vildsvin, lo eller granngårdens bjässe till Rottis som varit på hästarna i grannstallet förr. Så nu står hon på boxvila med ett trasigt bakben tråden hade snarats under hasen men när hon hittades hade hon inte nån tråd runt benet men tråd och stolpar låg. Känns overkligt att min glada tjej är skadad. Hon är jätte glad och struttar runt i boxen med sitt lindade bakben. Jag som precis anmält oss till utställningar . De va de pengarna men men veterinären hade gott hopp om att Puzz ska bli återställd men det ka ta tid upptill 6 månader. Ha en bra dag allihop ville bara skriva av mig lite.
#3 Tack!

!5 Inget kull alls det där och jag tycker nog inte heller att det är någon bra dag vecka eller vad man ska kalla det, tycker det mesta krånglar just nu , russåringen halt idag ohalt igår , varför vet jag inte kanske så att han är väldigt ömfotade eller verkning inte vet jag , annars måste han hittat på något i boxen i natt då han faktiskt fick stå inne då han går i en så liten hage nu när han är hemma, han var helt ohalt när jag tog in han sent i går kväll,.
Har varit mycket krångel här nu med hästarna halta och lite annat skit hela tiden , så snart känner jag att man får hålla med sambon sälj´hästarna.
Känner som Puzzel måste skriva av sig sin irritation lite granna

#17. Här är det jag som vill avveckla hästarna ibland, den hästallergiske maken tittar bara frågande på mig ;)

Klart inbjudan står kvar Gonkan, vi får göra ett nytt försök nästa år..
Att man vill göra sig av med hästarna tror jag alla upplever när man har det jobbigt med skador o dyligt, men det brukar gå över ganska fort, som tur är.. för va vore livet utan våra pälsbollar ??

# 19 *ler* kanske hade man haft mer semester utan våra pälsbollar 

#17 Ja ibland undrar man varför man skaffat häst när sånt här händer. Verkar vara ett oturs år för flera av oss iår har man läst. Jobbiga fölningar, föl och märrar som dött, djur som tagit föl, skador mm. Och nu sitter man där själv, man tror ju alltid att det händer aldrig mig, jag har varit rätt förskonad med mina hästar. Endast två av halvbloden som varit allvarligt skadade, som min ena som tyvärr fick nödslaktas på banan då vi missbedömde avståndet i en tripllebarr 165 cm hög 1.75 bred och landade mitt i jag skadade ryggen och var medvetslös under lång tid. Men min häst krossade frambenen. Sen hade en av dem en hjärn tumör. Men med tanke på att jag haft hästar i 34 år så tycker jag att jag varit förskonad . och inte trodde jag att hon skulle springa genom tråden eller hur det gick till för tråden låg inne i hagen där de gick. Får se vad veterinären säger på måndag då de ska byta bandage.
#15 Jag som precis anmält oss till utställningar . De va de pengarna
De pengarna borde väl vara det sista man tänker på när hästen står skadad? Dessutom får du väl tillbaka anmälningsavgiften mot uppvisande av veterinärintyg…?
Hur pass allvarlig var skadan? Tog någon sena skada? Hoppas det läker fint.

#22 Ja tyvärr gick främre sträksenan av men annars klarade senorna sig kan vara så att den bakre fått ett jack men veterinären gav hopp. Delar av domen kommer på måndag vid bandage byte. Ja jag gjorde tok när jag skickade pengarna satt hemma bråttom va det skulle tbx ut på landet. Så jag glömde helt bort att skriva Upplands Bro på dem utan skrev reg nr. Sen var det meningen att jag skulle hem och ändra det men det kom upp en massa och så var de dragna då. Får be vetrinär om intyg sen. 200 kr är ju inte så mycket pengar men just nu måste jag spara allt till veterinär räkningen även om man får tillbaka sen på försäkringen.
#23 Är inte direkt kunnig på senskador men vet en shetlandsponny vars djupa böjsena gick av. Enligt ägarna var den efter lång konvalecens i princip frisk igen. Håller tummarna för din lilla häst.
Det är inte mycket som blir som man har tänkt sig…..
Vi tog hem tvåårshingstarna i måndags för att förbereda dem till premieringen. Det var endel äpplekart i deras hage som de har ätit upp, resultatet blev att de fick kolik, diarré, och någon form av förgiftning. Bitis hade 80 i puls och jättefula slemhinnor, Bamse hade 60 i puls och var mycket bättre i sina slemhinnor. Båda killarna står/ har stått på dropp och div mediciner. Just nu är läget stabilt och hoppas det förblir så för att få sova i natt vore toppen

#25. Jag hade en ponny som fick massa äpplen av grannen. Hon fick allt det du beskriver samt ett svårt fånganfall av förgiftningen. Hoppas dina klarar sig bättre.
oj puzz vad är det jag läser???? håller tummarna för att allt ska gå vägen.
Japp du gonkan efter MYCKET OM OCH MEN så kom vi fram……………… jodå och körde fel en vända, bilen la av ca 30 mil hemifrån………….. Men nu är vi framme och vi har så trevligt.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
# 26 Nej inte fång också, det känns som det räcker nu….. Veterinären vill inte att jag skulle börja med Protexinet nu, den ena får microtussar hö och den andra ska inte få börja äta förrän i morgon förmiddag..
Jag som hade tänkt att börja mata upp dem till premieringen så blir det microtussar av fjolårshö istället

#28. Det skall vi väl inte tro att de får. Du upptäckte nog dina tidigare än jag tyvärr gjorde med min. Hon hade haft kolik ute i hagen under natten, stackaren.

#28 Som jag gjorde med min russåring tog hem han för jag tänkte träna han och fodra upp han lite och vad händer jo han får sig en smäll och är halt , jag hoppas verkligen att han ska bli bra till utställningen och att det bara är typ en *lårkaka* så det går över på någon dag.
# 29 Det är ett snabbt förlopp, Bitis lade sig ner max 15 gånger rullade inte utan bara låg på sidan. Deras hage är utanför vår altan så vi såg när det började, jag gick en promenad med honom han verkade pigg och glad. Jag ringde veterinären mest för säkerhets skull. Under tiden jag väntade på henne max 40 minuter lade han sig inte ner mer, med tappade all cirkulation blev helt vit/blå i slemhinnorna, 35,3 i feber trots yllefiltar och vintertäcke och i hamnade i något konstigt chocktillstånd.
# 30 Vi kanske kunde starta en tråd om oss som hade planer på att visa på premieringen men fått problem på väger?

#31 Ja jag hakar på den tråden… Har matat upp min hingst inför premieringen, men det är puts väck. Nu står han med lunginflammation och har rasat i vikt o ser ut som då jag började ungefär. Hur sabla trist som helst.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#31 Och min anmälda hingst har en hovböld som jag hoppas ger med sig snart…!

#33 Ja jag vet knappt om jag vågar hämta hem Eminem också från betet för då magrar han väl av och bryter benet eller nåt sådant , men man borde ju ta ham och träna han om inte annat , men jag väntar någon vecka till känns det som.