6 Augusti
Strålande sol, ska visst blir upp emot 30 grader i dag
Tyvärr är min semester slut, men det är skönt med fint väder iallafall.
Unghingstarnas mår bättre kanylerna är borta ut halsarna och de äter sina små hö tussar, hoppas de får gå ut snart de är jätte trötta på att stå inne.
Usch och fy, jag vill inte ha så varmt! (jag mår illa, rent fysiskt, av sån värme) Men det var uppenbarligen rätt läge att fylla poolen, som vi gjorde igår. Jag får bosätta mig i den idag…
I övrigt så vete katten vad jag ska göra idag. Jo, köra hingsten en sväng måste jag nog. Men mer vet jag inte - det finns alltid att göra på en gård…
God Morgon!
Jaha, ett år äldre blir man i dag då.
Det brukar alltid vara varmt den här dagen o det ser ut att bli så i år också. Värmen är efterlängtad men i måttliga mängder.
Önskar alla en bra dag!
God morgon
#2 Grattis Anna!
Godmorgon!
Idag så ska jag jobba sedan ska jag förhoppningsvis ut till min lille Hilfiger och ge honom ögonsalva eftersom han fått ögoninflammation.
GRATTIS ANNA N!

grattis på födelsedagen

Grattis på födelsedagen, Anna! Hoppas du får en bra dag med trevliga och snälla människor.
Här får det bli hur varmt det vill bara höt kommer in.

God morgon .. Så skönt att det äntligen blir varmt , då jag faktiskt ska vara ledig en vecka nu *ler*..
GRATTIS ANNA

#2: Grattis Anna! 
Grattis Anna N.!
Vi ska sticka till stranden snart…hur varmt som helst här i dag o det är underbart! Sista sem. veckan så det kunde int ekomma bättre….ska bara njuta av värmen… Glöm inte smörja er ni som är i solen!!! ;-D har nästan glömt hur det är o vara i solen ju!
Grattis på födelsedagen Anna!
Jobbar och har lunch just nu. Slutar iof klockan 14 och då skall jag ta mig till badet med ena dottern, dom andra 2 fjällvandrar med sina far föräldrar. Här är läget lungt annars.
Varmt som katten ute, det var ju på tiden. Synd bara att man måste jobba inomhus då:) Men det skall njutas av vädret på em.

#2 Grattis på födelsedagen!
Har jobbat kort dag idag och det är superhärligt. Var ute i hagen och pysslade med hästarna. Fölen är som plåster när man kommer ut i hagen - dom följer envist efter en och vill bli kelade
Några bilder ligger ute på vår hemsida från mitt besök på stuteri Sjernen 27/7 www.shetlandsponny.eu
Hoppas alla får en fortsatt bra dag!!
#11 Vad fin Opus är!
Tack för bilderna än en gång!
God eftermiddag!
Ska snart bege mig ut till travet och jobba. Oh, vad lockande att stå där på grusplanen i flera timmar utan skydd för solen. Jag kommer nog både se ut som och känna mig som en kokt kräfta ikväll. Sen ska det hem och handbetäckas ikväll igen. Det är sista gången (förhoppningsvis) sen ska den damen åka hem. Kul när dom är här men skönt när dom åker hem!! Sen har vi bara ett sista sorgebarn som är betäckt och UL:ad tom och som gått 34 dagar sen sista brunst utan att visa minsta tecken. Ska åka och UL:a henne imorgon igen för att se vad det kan bero på, förhoppningsvis en missad dräktighet ;-) Mina 2 egna som inte brunstat än väntar vi fortfarande på men planerna har ändrats så det är bara Salvia som betäcks, det blir ett sent föl men vad gör väl det när pappan är Poppe (om det nu blir någon dräktighet och ett föl vill säga).
Amor vincit omnia 

#12 Visst är han 

Grattis Anna
Har varit o jobbat, efter semestern, fy vad trögt det var i dag, nu kommer det fina vädret när jag varit hemma i 5 veckor i regn.. suck.. häromkring är höskörden i full gång, men jag vet i tusan om man kan kalla det hö.. gult o överväxt.
Men skönt att hästarna mår bra på sina beten o bara vilar nu, Loni ska väl få gå en dag till, sen blir det bantningshage igen innan Valla..
ha en bra kväll !

Jag har just kommit hem efter en lååång och varm dag i stallet. Veterinären var där och ultraljudade 11 ston, varav 9 var dräktiga. 1 av dem gick tillbaka till hingsten nu och jag hoppas hon tar sig på denna brunst, hon börjar bli gammal (24). Den andra har heller inte haft ngn rimlig chans att bli dräktig då hon bara var hos hingsten under en snabbvisit. :-) Men hon betäcks inte igen som det ser ut nu.
Av dessa var 6 ston mina och 5 av dem dräktiga, så snudd på full pott iaf :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Här blev det jobb på gården och en sväng till stranden med barnen, sköööönt i värmen.
Grattis Anna N!!

#16: Grattis! 5 dräktiga var inte illa!
Ja vad säger man… Har ägnat dan åt att lösa ett logistikproblem, och att nypa mej i armen… Allas vår hingst "Packie" har badat igen och åkt på Connemara Riksutställning med irländsk domare - OCH BLEV BIS IGEN. 

. Därmed är han kvalad till Årets Ponny den 26 augusti på Elmia. MEN - Den dagen är hans skickliga "badmästare" & handler Lotta och jag på väg till New Forest i södra England för att studera NF ponnyer och jag ska dömma på NF utställningen där.
Men, VÄNNER är fantastiskt. Tre telsamtal i förmiddags, och vi har transport dit, hästskötare på plats och proffshandler samt transport hem. Ojojoj, men det verkar ha löst sej. Packie älskar såna där tillställningar, och det är precis 10 år sen han blev tvåa på Årets Ponny, så det kan vara dags igen. (Vilken shettis blir med på Elmia? Har varit tyst om Riks tycker jag?).
Det gäller att komma ihåg såna här glada stunder när motgångarna dyker upp framöver
. Hur var det nu - finns det nån som vunnit mer än åtta BIS på raken?
#19 ShettisRiks är nu till helgen…
Och jag tror nog att du lugnt kan luta dig tillbaka med ett BIS-rekord, för det lär vara svårslaget….
#19 Vilken kille! Grattis till ytterligare en titel!

#19 Det var tur för dig att vår dotter inte fick anmält sin connemara till Riksen, då hade konkurrensen varit hård.. 
Den 26:e är vi oxå i UK på Breed showen i Wales!
Grattis till åttonde raka!

#19: Fantastiskt! Det är bara att gratulera! Packies rekord är nog mycket svårslaget!
#19: Oj, vilken bedrift! Grattis!
#: Tack så mkt för alla grattishälsningar jag fått i dag!