Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 939 ggr
ValentinoRossi
0

Bara hingstar som får RS?

Är det bara hingstar som får RS eller kan ston också få det? Och måste en shettis ha två RS föräldrar i sånt fall för att få ställas ut?

ThiffannyJ
0

Det finns info på SSS hemsida. Jag har sparat ner infon som en pdf fil och bifogat 🙂

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ValentinoRossi
0

Tack, men jag blev inte då mycket klokare av det :P är inte så insatt i shettivärlden. Hästen jag tänker på är Kanebys Ronja, hennes mor är inte RS men hennes far är och resten av stammen är det. Är det utställningsmeriter som avgör om dom får RS? Och får jag ställa ut Ronja? Tacksam gör svar :)

ThiffannyJ
1

#2 En shettis behöver inte ha RS föräldrar för att visas på utställning. Däremot måste ponnyn vara registrerad i SSS. RS kan du ansöka om när ponnyn visats på en premiering. Utställning och premiering är två skilda saker.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ValentinoRossi
0

Tack för svaret :)

lillolga
0

#2 om man vill ansöka om RS själv sen på en individ måste båda föräldrarna ha de. Men ställa ut är inga bekymmer, har själv en efter icke RS far som fått 9 på typ flera gånger, blivit klassvinnare och fått guld på utställning, vilket tyvärr kan vara irriterandeeför andra människor ;-)