Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 1597 ggr
vikkypedro
0

Medar till globusrockard

Hej!

Sett och hört att det ska gå att sätta medar på Globus-rockarden. Någon som vet vart man får tag på sådana/har ett par till salu? Kan kanske de som finns på Ädelssons till cavalettirockarden passa?

Rockarden är förövrigt värdelös och jag räknar med att köpa en ny när nya unghästen är inkörd, men först på listan kommer ny sele. Därför vore det ju kul om den kunde göra sig lite extra värdefull i vinter! :)

lillolga
0

Vad synd att du är missnöjd med den för ja åh jätte nöjd med min, dock andra hjul på min. De som säljer vagnen ny brukar ha Medar oxå, ex Mickes fyrhjulingar vet ja hade förr.

vikkypedro
0

Ja som du säger är däcken klena, jag som kör uppför och nerför på grusvägar med hålor :)

Mitt största problem är att den är så otroligt klen! Och efter några månader har den redan börjat rosta och tappa färg. Och gnisslar!

Jag köpte min på Färjestad rid och trav, där verkar det inte finnas. Kan kolla om de du nämnde har, tack!

Minsanne
0

Jag vet inte om du kan ha samma medar som Cavalettin har. Men jag är återförsäljare på både cavaletti och Oxer och har medar hemma om du vill köpa

vikkypedro
0

#3 kostar? :)

lillolga
0

En tanke bara… Är de inte ganska dumt att kosta på den om den är i dåligt skick? Konstruktionen är ju lika klen och rosten kvarstår lika som gnissel som du nämner. Enda du blir av med är ju däcken du inte gillar. De kostar trots allt flera hundra så kanske bättre du lägger pengarna på bättre grejjer direkt då?

vikkypedro
0

Som sagt tänker jag inte köpa ny vagn dels förrens jag köpt ny sele, vilket jag förhoppningsvis kan göra snart, men dels tänker jag ha kvar denna vagn tills unghästen är inkörd. För jag vill inte lägga pengar på en vagn "jag knappt har råd med" för att köra in en unghäst med.

Att lägga några hundra (verkar ligga runt 500) på medar är fortfarande billigare än att lägga massor med tusenlappar på en vagn OCH några tusen till på en släde. Eller hur? För 500 spänn får jag varken vagn eller sele.

lillolga
0

#6 självklar gör du som du vill… Var inte annat än välmening ja skrev!! Och nej för 500 får man inte de, men att spara 500 och sälja skitvagnen hade du kanske kunna få fina begagnade saker var min tanke bara..

vikkypedro
0

Tror heller inte det var annat än välmening, jag har bara svårt att förstå syftet med kommentaren av den arten. Givetvis vet jag väl om att jag kan lägga undan ytterliggare 500kr till kommande inköp, men väljer att inte göra det :)

Anna-karinS
0

#3 Jag är intresserad av sådana medar, vad kostar dom? Det skulle ju vara jätte roligt att ha nu till vintern.