SP - Bollerup 2007 - Resultat
Dessa ponnyer visades på sommarpremieringen på Bollerup den 24 juli 2007. Domare var Roland Fransson.
Ston födda 2006
- Rosalinda
e. Skäpperöds Orion
u. Rosette
Ston födda 2004
- Åkaregårdens Elecktra
e. Timothy v.St. Geerhof
u. Morette v Stepelo
_99887=41, **Diplom

**Foto: Rebecka Svensson
_ - Lycka
e. Äppelbo Pastillo
u. Silveråkerns Lydia
88888=40, Diplom
- Hedvig
e. Almnäs Sirocco RS 221
u. Norah RS 4802
88887=39
- Frida
e. Brunte
u. Svarta
88787=38
- Centra
e. Center
u. Ekholms Katinka
87877=37
- Afrodite
e. Love Spring
u. Mickra
_78787=37
_ - Lillåkras Asta
e. Hamras Fridolf
u. Galenby Joanna
Flyttad till uppsamlingen
- Skäpperöds Cattleya
e. Abbe
u. Skäpperöds Theodora
Struken?
Ston födda 2003
- Lovely
e. Center
u. Ahara
_38 poäng, G
_ - Flisa
e. Dusol
u. Fia
Ston födda 1999
- Joy
e. Danilo
u. Centa
88788=39, G
Ston födda 1993
- Disa
e. Wessel v d Amstelhof
u. Furunäs Paljette Höjdes till Elit (170 poäng)
Foto: Rebecka Svensson
.
Relaterade länkar
Av: Cattis
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('Cattis'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('Cattis', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2007-07-24
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Grattis till diplomet Rebecka!
/Cattis

Bilder på Elecktra och Disa inlagda. Tack Rebecka!
/Cattis
Grattis igen Rebecka! Hon är verkligen vacker, Din Elecktra!
Grattis också Anna till Disas ELIT :-)

Mäh, det missade jag ju - grattis Anna till Elitutmärkelsen :-)
/Cattis

Grattis igen! Riktigt fina ston.
grattis till era fin fina ston
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Tack så mycket för alla gratulationer! Både i den här tråden och i "katalogtråden"!
Är så otroligt glad över min fina Elecktra och helt otroligt att hon både fick diplom med så fina poäng, alla lovord av premieringsförrättarna samt BIS-titeln över ponnyer och kallbloden!

Grattis!

Grattis till era fina resultat
Grattis!

Grattis Rebecka, hon är urfin !! lycka till i framtiden
Jättefin bild på disa Rebecka. tack!

Tack!
Det var så lite så. Du har fått många på mailen, så är det ngn du vill ha i större förmat så säg bara till.

Grattis till diplomen och elit!

#16 nog är hon rultig på den bilden också =) Men hon har en lite trist hållning i ridhuset kan jag hålla med om. Afrodite blir bättre när hon bantat ner sej, det lovar jag. Är hon hos hingsten nu?

Hej, Afrodite gillar käk…
Jag ångrar bara att hon fick gå på vårt frodiga bete innan premieringen. Men jag visste om att hon troligen skulle vara lite rund så det fick bära eller brista. Tycker domaren om typen av häst så brukar det gå bra ändå. Har en gång tidigare visat en rullta som fick diplom (inte shetland) Jag hade ju förstås hoppats på åtminstone 1 poäng till på Afrodite.
Sen till bilden, en bild kan ju både vara förskönad och lite missvisande och jag kunde helt enkelt inte se min häst i bilden från ridhuset. Jag hoppas att du inte tog illa upp. Jag gillar att fotografera själv och har fotat hundar eller rättare sagt fotat allt i ganska många år, så jag vet att en bild kan både förstöra en snygg hund och försköna en ganska ordinär hund om bilden tas på rätt resp. fel sätt. Det är svårt att ta bilder på djur.
Afrodite är hos hingsten sedan efter premieringen. Jag hoppas att hon inte ska brunsta om, det blir ett senare föl isåfall, men jag vill helst ha ett föl fött i juni-juli, bättre för både sto och föl.
Det är närmare 20 år sedan jag hade ett sto som ev. får föl, så jag ser verkligen fram emot detta och är också väldigt nervös även fast jag fött upp hundar sedan flertalet år tillbaka, hästar har ibland besvärligare med sina fölningar iallafall än vad min ras hundar har. Det blir väl att sitta i solstolen i hagen om nätterna för att jag ska hålla mig lugn när det är dags för fölning. Hoppas jag slipper sitta med paraply och vinterjacka
Den här sommaren hade det säkert blivit så.
#18 Afrodite hade ingen vidare hållning i ridhuset och hn såg väldigt uttråkad ut.
Sen tycvker ju inte jag att man kan resonera som du, att är hästen rultig får det gå som det går. JO om man är nöjd med poängen den får. Blir man besviken är det ens eget fel. Det är heller inte bra för hennes egen del att vara så tjock. Fångrisken är ju jättestor. Och att hon ska få ont i leder också av så mycket vikt.

Vi har ett sto som absolut inte skall visas i för högt hull. Då ser hon jättegrov ut, benen smala och hon rör sig dåligt. Så en för fet ponny kan kosta många poäng.
#20 precis min poäng. Ponnyn ovan är av mycket fin kvalité och skulle kunna få 40p om hon bantats. Därför tycker jag man ska vänta stamboksföra, banta och visa igen
Så har jag det med min celma, blir hon för tjock så får hon jättepinniga ben och hennes helhet dras ner.
Det är svårt det där med att hitta rätt hull på dom tycker jag.
Jag visade min honey när hon hafe föl som var 11 månader och fortfarande diade. Hennes ben och skritt sattes ner för hennes juver var så fyllt och fölet var inte med på utställningen. Hon kunde inte röra sej och blev väldigt bredspårig bak. Skulle inte visat henne så. (fick iof 39p)

Det är jättesvårt med hullet. Min valack är väl rund om magen just nu. Men han får åka med till Valla ändå, jag får helt enkelt vara medveten om att det kan vara till hans nackdel.
#24 jo precis, själv var jag lite tveksam att visa celma i nossebro för jag tyckte hon var lite tunn men se det var hon ju inte alls utan det är så hon ska se ut, vet att Anneli (hennes uppf.) har sagt åt mig att inte visa henne när hon är för tjock för då är hon inte till sin fördel.
Så med andra ord när jag tycker hon är för tunn så är hon bra

18 Hej igen, det stora felet var nog att domarna inte gillade typen av shetlandsponny, eftersom de sade att de tyckte hon var för lågställd, de gillade nog lite större shetlänningar fick jag för mig, jag tycker nog inte att Afrodite är så enormt tjock så att det är risk för leder m.m, det kan man ju se på mina bilder, hon är ganska kraftigt byggd ändå, så som shetlänningar såg ut förr eller mer som en del Engelska och Holländska minisar gör idag som mitt gamla shetlandssto gjorde, sen vet man ju aldrig om hon skulle fått 40 p om hon varit smalare, de tittar ju på allt inte bara på om om magen är stor. Jag tror inte att hon fått 40 p även om hon varit smalare för de domare som hon ställdes för. Sen var hon uttråkad för vi hade varit där och väntat jättelänge eftersom vi gick efter tiderna som var utskrivna, tyvärr. Hade vi kommit senare så hade hon varit mer road, hon blev otålig till slut. Hon blir nog smalare när jag kört in henne färdigt, för köra sin shetland är bra motion för dem om man inte kan rida dem. Nej nu får det vara nog med detta.