Rida in Lill hästen
Hej, Jag har en Shetland/korsningsponny som jag skulle vilja att någon rider in, hon är körd och tömkörd mycket men skulle vilja att någon tävlar henne i dressyr hoppning, men tänkte på när kan man börja rida in de ? tänkte efter de är så små kanske man ska vänta några år? Hon är tre år nu.
MVH Lyngstad
Vet att hon inte är shetlandsponny pågrund av täckningen men hon är som i storleken som en shetlandsponny
Lättast är att hitta ett lite större barn som är duktig och som kan hjälpa dig. Hon kan börja att tränas för inridning nu =) Lycka till. Ser jättesöt ut. Jag har haft en sådan men han var 145cm och hette Milkshake =)
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Okej aa men vart hittar man det? haha, ja hon är super söt och snäll (oftast) Ja min är lite mindre och Heter Hektor
Du får efterlysa någon här! Vi bor i Småland och har ridit in flera shettisar. Det borde finnas någon i din närhet om du gör en efterlysning här.

Funkar att annonsera här om hjälp, jag har själv satt in annosner på www.hastfynd.se och www.hastnet.se där har jag hittat folk i min närhet. :) Lycka till!
Rätt tid brukar vara att rida in i 3-4 årsåldern. Vi brukar köra in när de är två och rida in när de är tre om de inte är sena i kroppen.
okej, aa jag har hittat en sadel nu iallafall så ska longera och greja med den innan så får jag se om jag hittar en duktig ryttare :)
Barbacka rekomenderar jag… i början. Hur stor är din ponny och var bor du?
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Okej aa :) Jag har inte mätt henne men vi hade en mät pinne som var 1m och den var mellan 10-5cm för hög.. Svårt att säga då stallgolvet inte är helt rakt :)
Har hästen runt mjölby :)