Datorns format
Jag ser nu när jag är hos min mamma så olika bilder och format blir i olika datorer. Jag själv har widescreen hemma och att se hästarna här hos mamma är ju hemskt! Helt tilltryckta. Bara bilden på min disa är ju groteskt hemsk. Så överbyggd bak är hon inte. Här blir hon helt ihoptryckt. Vet att nån reagerat hos mej och tycker kroppen blir väldigt lång. Hur är det hos er andra? Ser hästarna ut som köttbullar eller flaggstänger?

De är bra på båda våra datorer. På den gamla är tyvärr färgerna väldigt mörka, så de syns dåligt. Men den använder jag bara i nödfall.
Går det inte att ändra inställningarna på din mammas dator? På vår gamla dator får vi ändra inställningarna om ungarna skall spela på den.
#1 vet inte. Bara tänkte att om fler har det så hemma så kan ju bilderna visa väldigt olika. Hästen är en helt annan liksom
Skärmens upplösning mot storleken har betydelse. 1240*1024 har jag och 19" skärm och det ser normalt ut. På jobbet hade vi en 15" skärm och det blev helt galet med bilderna på hemsidan.

Jag kan ju tycka när jag tittar på min mammas dator , hon har widescreen att ponnyerna blir väldigt långa i kroppen ser inte ut som de gör irl måste jag säga.
Jag har ju en 20 tum och har helt normala bilder.

Hade en bild som skärmsläckare, och har en widescreen skärm, han blev jääätte lång…
på vissa datorer blir tex hemsidor jätte konstiga, men kan man göra något så det ser ok ut på alla ? jag är verkligen inte data expert.. håller mig liksom bara flytande..

#5 Man kan fixa så de ser likadana ut hos alla. Däremot så "töjer" widescreen ut bilderna lite ändå… det är inget man kan göra åt just det som jag känner till.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.