Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 1564 ggr
SannaHolmgren
0

Träning och tävling i Sätila

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även i år kommer det att bli en omgång med träningstillfällen och en tävling i bruks hos Charlotte Dellenfalk i Sätila, (V Götaland ca 30 min från Göteborg). jag och Muller ska dit. Vi hoppas på många deltagare så att det blir lite konkurrens.

Första träningen kommer att bli den 20/6 kl 18:00. Det blir agility, tömkörningsprecision, banhoppning och dressyr, med eller utan ledare.

Håll utkik på shetland västs hemsida. Det kommer att komma ut mer info där.

Anmäl till Charlotte 0301-46222

Ove-D
0

oj… öh… nu i sommarvärmen?  *fniss*

Förresten, är det BARA för shettisar?

SannaHolmgren
0

Eftersom det var många intresserade, men väldigt få som deltog förra året, så är även oreggade shettisar välkomna. Jag tror att man tom får vara med även om man inte är medlem i sss.

Kacka: Det gör inget om det är varmt. Det finns dricka att köpa och träd att ställa sig under.^^

Det var bara jag utanför orten som lastade min ponny och åkte dit förra året och var med. (Tyvärr… Är det ingen mer än jag i väst som är intresserad av detta??.) 

Man måste inte heller vara med på träningarna, det räcker ju om man bara vill komma på tävlingen i augusti, datum vet jag inte ännu.

Ove-D
0

Men det är BARA för shettisar alltså? Man kan inte komma med en fjording eller Haflinger?

SannaHolmgren
0

Banorna är ju anpassade för små hästar, men man kan ju alltid fråga. Du har ju alltid DM i bruksridning i augusti som du kan vara med på.

Madelene_Udd
0

# 1 Hur sjutton skall man kunna planera något alls på sommaren om man skall ta hänsyn till att det är varmt???

Om inte du är någon slags väderguru som kan se in i framtiden så kan det lika gärna vara 15 garder varmt och spöregn den 20 juni, så jag ser inte riktigt problemet….

Ove-D
0

#5 vad negativ du låter… Är det något att bli upprörd för?

[Nesslan]
0

Jag skulle gärna vara med på agility och tömkörning eftersom jag inte kan rida min ponny längre.. Blir det flera tillfällen i sommar?

SannaHolmgren
0

Det kommer att bli flera träningstillfällen, exakta datum minns jag inte. Träningarna kommer troligen att vara på vardagkvällar kl 18:00. Sedan gjorde vi så förra året att vi bestämde en helg för tävling gemensamt så att det skulle passa många. I år kommer tävlingshelgen att bestämmas tidigt, så att man kan planera lättare, och anmäla i tid.

SannaHolmgren
0

Första träningen är alltså den 20/6  kl 18:00.

Ove-D
0

Här kommer lite bilder…

Ove-D
0

Vissa både tömkörde….

Ove-D
0

… och reds.

Ove-D
0

sätta fötterna i bildäck…

PetraJ
0

Jag har anmält mina båda hästat. Jag kunde tyvärr inte vara med idag men jag skall vara med i juli och i augusti. Det skall bli jätte kul

Ove-D
0

stå på pall…

Ove-D
0

gå slalom…

Ove-D
0

hoppa småhinder…

Ove-D
0

rida i L …

Ove-D
0

De flesta leddes…

Ove-D
0

Nästa träff är 2 juli kl 18.00

Charlotte-Aveback
0

Vilken underbar bildserie! Glad

SannaHolmgren
0

Vissa hade agility utan häst. Skrattande

Kul att fler ska vara med. Jag jobbar kväll nästa gång, ska försöka byta tur så jag jobbar dag istället.

Prel datum för tävling är 26/6, en söndag.

Ove-D
0

JA!!! Det var underbart att se!! Vill gärna tipsa om dettta för andra och i alla plan… Dvs allt från unghästar, avelshästar och hingstar… från nybörjaren till mer vana!

Jess
0

Fina bilder!

Ove-D
0

#21 & 24… TACK! Jag hoppas verkligen fler åker dit, antingen med eller utan häst!!! Jag tror hästarna var från 2 år så även unghästar kan ju tränas i denna grenen!

SannaHolmgren
0

#25 Ja, mycket fina foton. Du är jätteduktig med kameran,

Unghästarna som var med skulle endast miljötränas litegrann. De ska inte visas i år, men ska till 3 årstest nästa år. De var bara med en liten stund var.

Ove-D
0

Jag stannade ju kvar ett tag efteråt och pratatade med Charlotte. Det är kul att träffa folk som tycker att ponnyerna ska användas…

SannaHolmgren
0

Jag kommer dit nästa gång också, har bytt tur så jag jobbar dag istället för kväll, men jag dyker nog upp utan häst.

Det skulle vara jättekul om det kom igång ordentligt med bruks i denna delen av landet med, så jag får väl bidra med att visa mitt intresse och hjälpa till.

Ove-D
0

#28 Va? Kommer du UTAN läckerbiten???

SannaHolmgren
0

Ja, jag har inte råd att låna annans bil med drag och hyra transport  o köra flera mil flera gånger i veckan. (vi ska iväg på körträning i helgen också)  Men om grannen kommer med en ponny stoppar jag in muller i deras transport.

PetraJ
0

Är det många som skall åka på kvällen träning? Jag skall dit. Det är första gången för mig och min pållar. Det skall bli jätte kul.

SannaHolmgren
0

Jag kommer och tittar och hjälper till, men utan häst. Ibland hinns inte allt med.

PetraJ
0

Ja nu har vi kommit hem ifrån våran första agillity träning. Det var jätte roligt men väldigt blött. Det ösregnade hela tiden. Min 2 åring fick mycket att tänka på. Hon var väldigt trött när vi kom hem.

SannaHolmgren
0

När jag kom hem hade det fortfarande inte regnat en droppe. Men blött var det.

SannaHolmgren
0

I Sätila var det blött, men inte hos mig.

Bild på blöta ekipage som söker regnskydd?Cool

SannaHolmgren
0

Det gick bra att träna ändå.

SannaHolmgren
0

Åskådare i en hage intill…

PetraJ
0

#35 Ja regskydd är alltid bra, nästa gång kanske hon går in och ställer sig också. Vi får tränna mer hemma.

PetraJ
0

#34 Hon kanske även hoppar nästa gång. Det sista så var det ju inte så farligt…..

SannaHolmgren
0

Men det verkade inte som om det var sakerna i sig hon inte tyckte om, utan mera att allt som var runt om distraherade. Mycket att tänka på. Men det gick ju jättebra med din andra, där får vi lite konkurrens.Glad

PetraJ
0

#40 För Cindy gick det jätte bra. Jag tror att hon kan bli rätt duktig. Hon blir nog även en bra hopphäst. Hon tvekade inte på hindret. Vi skall bygga upp en bana hemma så vi kan träna mera. Man märkte att hästarna tyckte att det var roligt. Det är ju alltid bra med lite konkurrensGlad

SannaHolmgren
0

Puttar upp denna tråden och ändrar datum även här.

Alltså, nytt datum för tävling som ska vara lördagen den 1/9.