Sara och Rasmus
1997 köpte vi två shettisar från Häst-Lasse i Strångsjö.
Sara, ett skäckskimmelsto som var ca 5 år, så troligen född 1992. Hon var övervuxen och ungefär 110cm i mkh. En väldig egensinnig ponny som inte tyckte om barn alls, hon visade tänderna och bet efter dem, men var väldigt trevlig att hantera av vuxna. Vi sålde henne hösten -97 till två tjejer som skulle använda dem till körning. Dock har jag inte kvar något köpekontrakt och kommer inte ihåg exakt vart de bodde mer än att det var i utkanten av Stockholm.
Rasmus, en gudasöt (kan varit Mini-shettis/Welsh Mountain) valack som var född 1993, svart utan något vitt. Han var ungefär 93cm i mkh och ganska smäcker, en vacker ponny helt enkelt. Även Rasmus såldes hösten -97.
Nu undrar jag efter förtvivlat googlande till och från i flera år och sökande i hästannonser om det finns något hopp för att hitta dem (om de lever).
De var inte registrerade när de kom till oss och inte heller när de såldes, så jag har inga nummer alls att gå på. Har kollat både blåbasen och shetlandsdatabasen utan att hitta några uppgifter som kan stämma överens.
Alla tips tas om hand med glädje.
Tack på förhand