Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett25-bete-stallplatser
Läst 2483 ggr
Ponnybus
0

Stallplats Linköping?

Då jag inte känner att det är helt optimalt för mina två små att stå i samma box då gammelgubben tar lite större plats än lilltjejen så försöker jag nu finna ett annat alternativ. Samt att jag går i planerna att stot ska betäckas nästa sommar.

En tanke va att ta bort fronten på boxen, slå upp en mellanvägg och sen två dörrar så dom fick varsin mindre box. MEN det sket sig, boxen är 20cm för liten (mellanväggen inträknat) för att boxana skulle få godkända mått. samt att jag ändå inte hade kunnat stå kvar när det är dax för fölning.

Jag bor i Lambohov, Linköping. Söker ett stall inom rimligt avstånd där jag kan ha två boxar till ett rimligt pris, alt tillräckligt stor box att dela (har inte tummen mitt i hand och kan utföra jobbet själv, samt återställa vid ev flytt) Mina fodras med Slowfedingnät inne och ser gärna att möjligheten finns även ute men inget måste! Då jag kör så får det även gärna finnas varierad terräng som ämnar sig för detta. 

Stalltjänst/pass är inga problem!

Har nu en hyra på 1330kr inkl strö och grovfoder samt 1,5 pass i veckan.

Har du stall eller vet något som kan passa mig? 

Alla tips tages tacksamt emot!

juventus
0

Stall Åsmehagen ute i Skeda Carina Nord brukar ha de har en hemsida stall Åsmehagen vet tyvärr inte nåt nummer

Ove-D
0

Hur långt kan du tänka dig att åka?

Ponnybus
0

Dit jag står nu tar det ca 15 min att åka (skonberga) beroende på trafik. Men hur långt är helt beroende på vad som erbjuds och stallet i sig.

cinna
0

Kanske det här är samma som Juventus menar:

http://www.nya-stallnaterstad.se/48126521

Ligger ju definitivt i rätt del av staden. 😉

Sedan verkar grannen ha lite platser ledigt, inte jättemycket körvägar iofs, och mitt ute på slätten är det…

http://www.blocket.se/ostergotland/Stallplats_stallplatser_nara_Linkoping_45331522.htm

Ponnybus
0

åsmehagen har bara lösdriftsplatser lediga tyvärr. 

Naterstad ligger jättenära mig tyvärr har jag inte råd med mer än det dubbla i hyra just nu. 

Jag har det väldigt bra där jag står nu, bra folk, ordning och reda, stora fina kuperade hagar och bra hö. Så jag är rätt kräsen 😉 Det är inte akut för mig med flytt, har dessutom 3 mån uppsägningstid. Men vill ändå se vad det kan finnas för alternativ.