god morgon 8 Augusti
Idag var man jätte trött, det var verkligen full fart på jobbet, herre gud.. komma tillbaka från semestern o det är 110 med en gång.
ja ja vädret är superfint o de flesta häromkring har bärgat sitt hö, o andra skörden av hösilage är på gång. Det händer inte så mkt annat just nu, hästarna mår bra, funderar fortfarande på hur jag ska göra med Valla, blev lite konfunderad på uppdelningen i klasserna.. men det är många hästar jag vill se om inte annat, kanske åker upp utan häst. Har anmält Yaght o en "hemlig" häst till Håcksvik i september. ska bli kul !!!
nu ska man iväg till jobbet igen då.. ha en bra dag !!

God morgon!
Idag skulle Freja ha tävlat i DN Galan Youth i friidrott men igår fick hon jätteont i sitt ena knä så vi åkte till slut till Astrid Lindgrens barnakut. De konstaterade att det ev. kan vara minisken som strular … nu blir det kryckor och vila ett tag för att se hur det utvecklar sig. Ingen glad Freja … 
Skall strax åka och lämna av Erik i Solna då han och hans lag skall spela Nike International Premiere Cup i fotboll. Stockholms åtta bästa lag i P93 i S:t Erikscupens div. 2 skall slås om äran att vara Stockholms bästa lag! Det blir mycket tufft! 
Morgonsolen skiner från en blå himmel så de blir nog en härlig dag idag igen!

Igår fick vi in det sista höt under tak. Himla skönt, för idag är vädret ostadigt.
Får se vad vi hittar på idag. Maken börjar jobba natten som kommer, så han skall sova på dagen. Kanske åker barnen och jag en sväng till Hjo. De vill till Fjärilsmuseet.

Hihi missade att denna tråd redan var ute men men godmorgon i varje fall
Godmorgon!
Idag så ska jag jobba mellan 11.30-20.00, och någonstans där emellan får jag reda på om jag fått jobbet jag var på intervju angående igår! :)

#4: Håller tummarna! 
God förmiddag!
Här regnar det och åskan är nog på ingång, blä! Vaknade med nackspärr idag, jättekul, NOT! Helst inte då det säkert trillar in någon släkting här på fika idag då man råkar bli 1 år äldre idag. Dagen ska ägnas åt städning, jippie!
Amor vincit omnia 

#6 Grattis!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#7 Tackar!! Och som läget är (med tillhörande nackspärr) så kan jag lova att jag verkligen känner mig 1 år äldre idag, haha!
Amor vincit omnia 
#8: Grattis Lotta!

God Morgon , här är det hett idag med , men de säger ju att det ska komma in regn, vi körde in vårat hö igår , jag skulle ju inte ha så mycket bara så man kan ge lite till de som står inne på natten, ensilaget är ju färdigt sen länge. Har varit och ultrat ett sto idag som är här på betäckning och hon var dräktig skönt *ler*
Grattis Lotta och hoppas dottern krya på sig Lotti och att det går bra för sonen i fotbollen.
#8 Grattis!
Här regnar det för fullt.
Ikväll ska vi åka till Strängnäs för att titta på en Schäfervalp, 5 veckor bara men det känns som om det är värt att vänta till den 1 september innan valpen får flytta hit.
Vi avlivade våran ena gamla tik igår
och nu är det "handpåläggning" på tiken som finns kvar, säkert har hon suckat tidigare också men nu hör jag alla hennes suckar och tolkar dem som om hon sörjer sin syster, min fina gamla snoop.
Hon får inte bli deprimerad och tappa livsgnistan då hon för övrigt är pigg som en nötkärna.
Håll ut Dolly, det är snart september!

"God" Middag!!
Jaja, det var det….två balvagnar hö blev årets skörd och nu står regnet som spön i backen.
Fast det hjälper ju inte ett dugg att hänga läpp för det….Hade inte kunnat slå tidigare pga vätan i backen och inte vänta längre heller, så det blir som det blir. Vi får nog tag på foder även om det lär bli en hel del dyrare i år förstås….
Blir ett stort trevligt gäng runt middagsbordet i dag i alla fall,(för en gångs skull var vi mycket folk…
) och det är ju alltid trevligt.
Har jobbat två nätter och har en igen, så jag ska nog slänga mig på soffan en stund i alla fall.
Ha det gott alla!!

#6: Grattis Lotta! 
#10: Tack Gonkan! Freja tycker att knät känns lite bättre redan idag … men vi tar det lilla lugna … Eriks lag förlorade med 0-1 mot BP (Brommapojkarna) som för övrigt anses vara Sveriges bästa lag i denna åldersgrupp (P93) så de är nog ganska nöjda i alla fall. Nu väntar Katrineholmscupen i helgen!
#12: Usch, vad jobbigt! Håller tummarna för att valpen är bra så att Dolly kan få sällskap snart!
god middag!
Idag har varit en sån där handlar dag, har handlat ramar till mina förstoringar och gud så fint det blev 
Helt ärligt så hoppas jag det blir åska här idag för fy så kvavt och räligt det är ute.
Grattis lotta!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Grattis #6 på födelsdagen!
I dag har vi, jag o äldsta killen varit o shoppat i stan…båda fick presentkort i födelsedags presenter så nu har vi shoppat upp det…fanns hur mkt t som jag ville haft men pengarna räcker inte t allt! Dock fick jag en klänning o 2 toppar s jag får vara nöjd. Shoppade sen lit eljus på ett gammalt presentkort som jag fick för hur länge sen som helst…blev en billig dag på stan..;-D
ikväll tänkte jag komma ut o rida lite, bara det blir svalare för som vädret är nu pallar man inte göra ngt… SÅ varmt! skulle nog valt stranden i dag också…trots min grymma solsveda…
får se hur det blir i morgon…
God kväll
Sitter på jobbet och för en gångs skull känns det lätt att vara här en kväll - sitter med nya uppfödarkatalogen och katalogen från jubileumsutställningen i Holland - vilka underbara vänner man har 
#6 Grattis Lotta!
# Tack, jag fick jobbet också.
#18 Grattis!

God kväll!
Har jobbat hela dagen idag. När jag kom hem var det dags att hämta hem hästarna eftersom hovslagaren skulle komma och verka alla (utom Gardenia som ska skos på måndag). När det var gjort var det dags att köra in en årsförbrukning hö. Phu, jobbigt, men nu är det gjort!
Ser nu fram emot en lugn kväll i soffan 
#19 Tack!