Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 8608 ggr
Ninnii
0

Utrustning till minishettis!

Ni som har minishettisar, vart hittar ni bra utrustning till era hästar? Så som täcken, träns osv.

Kan tycka när jag köpte ett träns på Hööks för minshettis, att det var stort ändå, fick göra extra hål.

Ellinor Johansson
0

Minitäcken på Börjes är det jättebra passform på

Silenos
0

www.lillhastenistav.se

www.helpoffice.se Hon förmedlar begagnat , men syr täcken, vojlockar ,transportskydd mm till shettisar till väldigt bra priser.

Jag beställde ett täcke i Bävernylon stl 80, jättefint, för endast 100kr !

ThiffannyJ
0

Träns och så har vi från Ann-Cristine Hassling. Täcken köper man när man springer på dem. Körselen är måttbeställd frrån Agge på Vikingponnystuteri och det är den bästa vi någonsin haft!! Perfekt passforn och det är tre selar i en. Hon sydde en kombisele, så det är superlätt att göra den till en vanlig tämkörninggjord, till en travsele och till en vanlig körsele med baksele. Agge syr även träsen till selen!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

sara-ek
0

ja jag gillar inte alls hööks träns, dom är alldeles för stora. Mitt som jag köpte till en MINI kan en ponny ha:O

[daytona]
0

jag köpte både sele och träns på hööks o det har passat kanon…regntäcke specialbeställde jag från Sjömarken utanför Borås, http://www.exklusiv.se/  kolla där.
däremot föl grimma till min lille verkar man inte få tag på. allt är för stort t.o.m den minsta grimman jag hade till stoet mitt när hon var mindre. Gjorde en massa hål extra så den går väl att använda men det är inte nån snygg passform Fundersam

finns det någon som syr till dom små tro??? till utställningen hade varit kul att ha något som passar.

Daladis
0

Har också köpt bröstsele och träns samt täcke på Hööks som passar bra. Ett täcke och träns är köpt på Börjes och det har också jättebra passform. Grimmor är lite svårt ibland, men Granngården hade en fin med bra passform. Sen köpte mamma en i USA och den är kanonfin!!! Där finns det mer att välja på som passar till miniatyrhästarna. //Erica

Ninnii
0

Jag kom på en sak som jag är ute efter och det är ett tre delat bett stl 9,5cm. Men de jag hittar hemma i Skara har jätte stora ringar, det ser lite konstigt ut. Vart hittar man sådant bett med mindre ringar, eller finns det överhuvudtaget.

Annette
0

Granngården i Skövde har tredelade mässingsbett med lite mindre ringar.

Ninnii
0

#8 Tack då ska jag ta och åka dit och kolla!

Midlingur
0

Shires har täcken ner till storlek 75.

Ninnii
0

Idag hittade jag ett 9,5 cm bett på Granngården. Det var helt perfekt!

OzzyochJag
0

Förra året fick jag tag på 2 st regntäcken från Shires i storlek 65cm + ett vintertäcke i samma storlek, de hittad jag på City Gross i Hyllinge här i skåne. Nu har han växt ur dom och jag hoppas att jag kan få använda 85 cm i vinter.

Sharpman häst och hund utanför Linköping har en mängd bett från 8,5 cm.

Bra körutrustning till mini finns på  www.equilex.se
och även www.selar.se har till mini.

En bra sadel verkar vara svårare att hitta.

veronica-olsson
0

Var kan få tag i utställningsgrimmor och grimmor som ser ut som träns till mini?Vad är det för hemsida till Shires.

Daladis
0

Köpte min utställningsgrimma med pannband (som träns) till mitt ministo som har liiiitet huvud, på Hööks. Trodde det skulle vara för stort, men det passar bra. Nackdelen med det är att det är nytt och lite stelt än. //Erica

Caisa
0

Jag skulle gärna vilja köpa dom två 65 cm täcken som du ozzyochjag har. Jag vet inte hur man mailar till dig så därför får det bli så här. Sen är jag också i stort behov av en brun utställningsgrimma med pannband. Är oerhört tacksam för svar. Bästa sättat är att maila mig.  caisa@harmonyhorse.se eller ring 0383-31332. Jag ska ställa ut i Mantorp.