Ridning är inte idrott
SD anser inte att ridning är idrott då den inte kräver en fysisk insats enligt sverigedemokraternas ordförande i Östhammar Mikael Rahm:
http://interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-ridning-ar-ingen-idrott-da-den-inte-kraver-en-fysisk-insats/
Länka gärna vidare då det är väldigt många hästforum här på iFokus.
/Fridaybrew
Fast ser man gällande FK så är det en av få sporter som ingår i rehab… så det är nog lite vart man vänder ryggen. Ordföranden ovan kanske skulle bli uppskickad på en häst =)
Medarbetare på djurskydd.ifokus
alla som uttalar sig så gör det för att provocera och har högst troligt aldrig suttit på en häst i hela sitt liv… Undrar varför hästtjejer (och killar) är så vältränade för…

En Östhammarsbo till på köpet!
6 augusti fick jag svar av Rahm, ang hans uttalande. Ett urklipp ur hans svar: "Han vred till det så att jag var hästhatare, och tyckte att ridning inte kan vara jobbigt." Resten av svaret kan ni läsa via länken nedan. http://fredrikalidman.blogg.se/2013/august/sd-mikael-rahm-ger-svar-pa-tal.html
De borde själva få prova på ett dressyr eller hoppass!
#5 se #4
Oavsett så kan man lätt konstatera att SD inte har alla hästar hemma om man säger så =)
/Fridaybrew
#4 Inte heller där vänder han sig mot det som folk reagerar på, nämligen hur snedfördelat kommunens stöd til olika föreningar ser ut. Genusperspektivet finns egentligen inte alls och ridsporten är ett exempel där en förening upprepade gånger har fått ställa sig på knäna och be om smulorna som dom sedan fått spoade åt sig,
Det finns ett intressant inlägg på Bukefalos från "MP-damen", där hon på ett mycket bra och tydligt sätt förklarar bakgrunden till debatten.
Utöver det reagerar jag på den väldigt tråkiga tonen han har i sina uttalanden. "Snart kommer antagligen krav på stöd till idrotter som ”berikare” i denna kommun vill bidra med, och är det dessutom kvinnliga utövare kommer väl mp, att motionera om extra anslag från kommunen."
"Detta är en totalt uppblåst och idiotisk historia uppblåst av en herre på IRM."
"En mp-dam var av åsikten att man i första läget skulle basera dessa satsningar ur ett genusperspektiv, och det var jag vände mig mot."
Är exempel på sådant jag reagerar på.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#8 Klassisk Sd-retorik.
Genusperspektivet är inget för SD!