Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 11-skötsel-hästhållning
Läst 1231 ggr
Relo
0

höjd på eltråd?

Tänkte bara höra vilka höjder ni har eltråden på i hagarna? 

Jag har idag på 40 60 80 120 cm.

Jag ska hämta hem ett mini sto med ett 3 månaders föl vid sidan tror nu jag behöver sänka den lägsta tråden eller sätta dit en till? Kan tillägga att det är bra ström i hagen .

Tacksam för svar:)

AnnaFagerell
0

Jag har två trådar. Den övre går till halva mitt lår och den andra under där vilket uppskattas till halva vaden. Har aldrig hästar som gått ut och har även föl.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Stallmima
0

Har 40, 70, 100, 120 Du kan ju pröva och ha det som idag och testa om det funkar, annars är det bara att kompletera de trådar du har

Relo
0

okey :) Man vet ju att vissa har en tendens att ta sig igenom allt och vissa vågar inte gå nära typ. Men shettis valack på 95cm hoppade ut innan så fort de va under metern och hans hagkompis på 82 kröp under(igenom dom det va för stora mellarum.

Men jag får testa ha det som det är nu så får  jag se om jag behöver ändra det :)

[FaunaFlora]
0

Har två trådar. I knähöjd och höfthöjd.

Mina kusar har mycket respekt för tråden och jag har hittills inte märkt att det skulle behövas fler..

lillolga
0

Ja stängslar tyvärr inte för att hålla hästarna i hagen utan för att hålla varg och lo utanför! Så mina trådar börjar på 25-30 cm och upp mot 110 ca. Men hästarna håller sig i hagen med 2 trådar i knä och midje höjd på mig som är 160 :) Hästarna ligger mellan 78-97 och är 10 i antal och alla kön.