Tips på bra rockard
Då tanten börjar vara stel i ben o höfter har jag svårt att ta mig i och ur min rockard, behöver en som är lätt att kliva in i 🙂 den behöver inte ha tävlingsmått då jag inte tävlar MEN den måste tåla turer i skog o mark.
Jag blir jätte glad och enormt tacksam om ni berättar vad ni har för vagn och era synpunkter på olika vagnar.
Tack på förhand / Stina

Jag har en NHS-sulky som jag tycker väldigt mycket om, men har hört ryktas att de inte tillverkas längre. Därför var jag inne på att köpa en Tidaholmsrockard (nr 203) som i mångt och mycket påminner om NHS:en. Lätt att komma i och ur, ställbart säte och fjädringen på hjulaxeln så att även ponnyn får glädje av stötdämpningen.
Jag har en vagn från Jäboruder som jag tycker är toppen🙂
Det är lågt insteg, mina barn på 1 och 3 år kliver i och ur själva. Vagnen är stadig både i skog och på väg. Sen kanske det inte är den vackraste vagnen, men jag tycker den fungerar super.
Den är godkänd för tävling, så den är tillräckligt bred för två vuxna…eller en vuxen och två små kottar😉
Jag minns inte riktigt vad jag gav för den, men runt 4000 kr, så den var i "lagom" prisklass för mig.

Tack för era svar, ingen mer som har erfarenheter av olika modeller ??

Jag har en Cavaletti Sport Edition samt en Dominiakz 016L.
Båda vagnarna har lågt insteg och bra fjädring. Cavalettin är dock mkt mindre så man sitter inte lika bra i den, personer över 170cm får väldigt svårt att få plats med benen.
Dominiakz'en är mkt rejälare och är dessutom tävlingsgodkänd, men prisklassen på den är ju då också en helt annan än Cavalettin.