Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 453 ggr
zettan
0

god morgon 10 Augusti

morrn morrn

ja ha då är de min sista semester dag idag. Så på Måndag drar de i gång igen. Saknar jobbet lite efter semestern så de ska bli skönt att komma tillbax till verkligheten igen. Ja är ju fortfarande halvtsjukskriven så de är ju inga långa dagar man jobbar.

Ska strax ner till frissan. Se om hon kan göra ngt åt mitt hår. Men de brukar hon ju kunna göra. Sen ska ja passa brorsonen i eftermiddag. Ska bli kul,

Ha en bra dag

VeronicaP
0

God morgon även min sista semesterdag idag men jag har iof bara varit ledig en vecka *ler* . Idag ska jág tvätta hästar och föröska hinna se dottern spela match .

AusaBausa
0

Go´morron! 

även min sista sem. dag…usch! vill inte jobba ännu…

ska sköta om Luddes sår sen t min femtedelshäst o sen bara slappa…ska hämta lite böcker jag beställt också!

I dag ha rvi regn o mulet men varmt ändå, 20 grader…

Smultron
0

Gomorron alla!

Har också sista semesterdagen idag, det känns lite tungt att jobba ett år till nästa semester. Men sommaren är ju inte slut för det och mycket annat kör ju igång igen. Dottern börjar sina ridlektioner nästa vecka och då är man ju en glad chaufför och kolla på ridskolans nya hästar och besöka stallkaféet?!

Håller på att renovera mitt stall, vilket arbete! Har bytt tak (ett hästjobb som gjorts med makens och goda vänners hjälp). ska hinna med att måla om och fixa ventilationen också.

Just nu sitter jag på altanen med datorn. Ska fika och sen blir det en tur för att köpa färg igen och lite annat till helgen.

I em ska jag köra en av mina shettisar om det nu inte blir för dåligt väder. Ev skulle ett åskväder komma in över norra Småland där vi bor. Hu, jag avskyr åska! 

Ha en bra dag och ta vara på sommaren så gott ni kan.

RebeckaKihlberg
0

Min sista semesterdag ocks. Blir lungt för min del idag, ska pyssla lite i lägenheten och bara ta det lugnt.

Hoppas ni får en bra dag!

Charlotte-J
0

God middag!

Här regnar det och är allmänt tråkigt väder. Ska snart iväg med barnen och handla och sen ska Elsa rida Socker igen. Ridningen funkar jättebra och i förrgår red hon ute på stubbåkern och Socker skötte sig exemplariskt. Sen ska jag pyssla lite i stallet är det tänkt.

Igår kväll lämnade jag Saffran hos familjen Andersson, som hon ska åka till Gotland med. Undrar om dom är på båten nu, lilla Saffran vilken resa ;-)

Amor vincit omnia Kyss

Sofia_Schultz
0

God e.m!

Händer ingenting idag, vet inte vad man ska hitta på. Sovit dåligt har jag oxå.

Ingen kul dag alls Ledsen Bäst att dra täcket över huvudet igen och drömma sig tillbaka ett par år.

Hoppas ni andra har en bättre dag!

Hanna-D
0

God kväll

Är bjuden på "fin-middag" i kväll men det blir en lugn och nykter kväll - ska börja jobba kl. 23.00 så det blir till att lämna festligheterna i tid.

Ha en trevlig kväll och helg! Glad

sanne
0

Go kväll

en sån vecka det varit. Jobbet är ren kaos, så man är ju helt slut, Bilen har pajat o nu hänger det på om jag får tag i någon annan eller om vi hinner byta bil innan helgen, för nu när jag väl bestämt mig att jag vill till Valla så kanske jag ej kan köra. Men har ju snälla vänner som erbjuder sig o samåka !! tack. men kan säkert låna grannens bil, för nu ska jag åka !!!

nu ska jag gör taco´s o äta massa go mat sen somnar jag säkert i soffan..

Milla
0

#5 Du kan åka med mig ju. Fråga Fredrik han .tyckte det var skitskoj att åka med mig Oskyldig

En annan har skit tradigt och jag är smått irriterad på AF eftersom jag inte får något besked om hur det blir med jobb

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Puzzel
0

Godkväll här sitter jag och ordnar med läxor och försöker få ordning på ekonomin. Gubben skulle få från försäkringskassan men enligt honom har han inte fått och enligt dem har han fått. Och jag har räknat stenhårt på att han skulle få dessa pengar nu men så verkar det inte bli. suck blir så arg. Jag måste köpa omläggningssaker till Puzz bandagebyte varannandag, sedan måste jag köpa foder och halm, har även nya skolböcker att hämta ut för 600 kr för vilka pengar då. Nya ämnet i skolan börjar på måndag men lite svårt utan bok , har redan legat efter i ett ämne då bokförlaget skickade fel bok först. Men en glädjande nyhet är att Puzz mår bra, såret läker och vetrinären tror nu inte längre tt leden var av utan bara fransats av elrepet. Puzz stödjer fint på benet, ingen feber under hela tiden, hon äter och är glad. Endast pencilinet som inte är kul att ta.