Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett21-föreningsfrågor-övriga
Läst 1804 ggr
PP
5

Nords Höstträff

SHETLAND NORD BJUDER IN TILL HÖSTTRÄFF!

Lördag 26 oktober på Restaurang Himlastigen, Malingsbo
(mellan Ludvika och Fagersta, mot Skinnskatteberg)

Början kl.12 med gemensam lunch, därefter:

• Shetland Nords utställningar
    Vi redovisar resultatet av enkäten och berättar om planerade utställningar 2014
  • Shetlandsuppfödning och matchning av hingst
    Gunilla Hjorth, Kölnäs stuteri, berättar hur hon ser på avel och hur hon förbereder hingstar för premiering
  • Nu kör vi!
    Pernilla Persson berättar lite om olika selar, tipsar om tillpassning och förklarar hur det går till att starta klubbtävling i Nord
  • Föreningsinfo
    Vad är på gång i Nord och SSS - och vad vill DU ska hända?

Efter varje punkt släpps ordet fritt för diskussioner och frågor, så passa på att komma och berätta vad du tycker, ställa de frågor du undrat över och umgås med shetlandsfolk under lättsamma former.

Kostnad per person inklusive lunch och fika, endast 60 kr!
Betalas till Shetland Nords pg 68 94 17-4, märk betalningen med "Höstträff" och namn. Anmälan (och betalning) senast 21 oktober till info@shetlandnord.com eller tel.070 200 76 18 (Pernilla)

Varmt välkomna!

Annette
0

Vilka intressanta ämnen :) Det är så att jag önskar att jag vore Nordmedlem.

Charlotte-J
1

Samma här. Saknar den gamla goda tiden då det var välbesökta Höstmöten och Årsmöten i Öst. Synd att medlemmarna inte är lika intresserade längre 😕

Amor vincit omnia Kyss

Annelie-P
0

Anmält! Ska bli jätteroligt!

Assim
0

Önskar också jag hade haft möjlighet att höra till nord……

[tikkidews]
0

Kan man komma även om man inte är medlem i år….? Hade tänkt gå med igen nästa år 😇!

Anna-karinS
0

Låter super kul!! ska försöka skaffa barnvakt så att jag kan komma!!

PP
2

Alla shetlandsintresserade är välkomna! 🙂

Dock kan Shetland Nord inte subventionera lunch/fika för icke medlemmar, så vill man vara med på det får man betala det verkliga priset 125 kr/person. Anmälan som ovan.

[tikkidews]
1

Det är helt OK ;) Jag anmäler!

PP
1

Då har vi fått veta vad SSS kommer avhandla på sitt höstmöte och vi lägger därför till följande ämnen även på vår höstträff:

• SH-avtal
  • Generalmönstring/avelsvärderingstillfällen
  • Grundpropositionen 2014
  • Super-ELIT för ston

Har man några tankar om ovanstående, är man alltså välkommen att skicka dem med Nords representanter till SSS:s höstmöte, om man inte själv har möjligheten att åka till Mantorp den 17 november.

Vad det gäller generalmönstring/avelsvärderingstillfällen, kan det nog finnas anledning för Nordmedlemmar att tänka till då höstpremieringarna i Kolbäck de senaste åren har haft få anmälningar. Vi kan nog räkna med att SSS vill se någon slags förändring för att arrangemanet ska kunna bära sej ekonomiskt. ´

En påminnelse om att vi vill ha din anmälan till Nords Höstträff senast 21 oktober till info@shetlandnord.com eller tel.070 200 76 18 (Pernilla). Kan man inte komma, men har åsikter man vill föra fram, får man gärna sammanfatta dem i ett mejl till adressen ovan, alternativt till valfri styrelsemedlem. Välkomna!

PP
1

Vi har, av anledning vi inte rår över, fått byta plats för vår Höstträff som istället kommer att hållas på Pensionat Udden i Baggbron (inte så långt ifrån det ursprungliga stället). Vägbeskrivning och program finns nu på hemsidan www.shetlandnord.com.

Sista anmälningsdag imorgon måndag 21/10, så än finns möjligheten att vara med! 😉
Välkomna!!