Tömkörde idag.
Hejsan :)
Nu har vi fått låna en liten loksele till shettisen. Vi fick förklarat för oss hur den skulle sitta osv. Nu har vi ingen vagn, så jag tömkör han bara lite grann. Sen, när vi ska köra med vagn, ska vi få hjälp av en kunnig som visar oss helt korrekt hur vagn och sele ska sättas osv.
Hursomhelst. Nu försökte vi få lokorna att ligga med ett jämt tryck längs bogbladen och spänna de andra remmarna som vi fått förklarat.
Vi tog några bilder, fast det finns ingen som är "uppställd" från sidan, när vi tömkörda han idag. På vissa bilder, tycker jag det ser ut som om lokan "glappar". Man kan såklart spänna in den något hål där fram, men jag vet inte om det blir för mkt tryck.
Vad tror ni? Sitter lokan för långt fram/bak/snett eller så? Nu är det ju somsagt inte så att jag ska sätta en vagn bakom honom och köra iväg precis, men tänkte bara höra lite med er kunniga så det blir så rätt som möjligt när jag tömkör honom.
Ha det så bra :D
/Katta
Draglädren är för korta. De ska vara så långa att de slutar bakom bogen så Du får en rak linje från däckeln och ner bakom bogarna.