Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 2356 ggr
Hanna-D
0

Vagnar

Vad har ni för vagnar till Era shettisar?

Sehvrin
0

Vi har en rockard och en mindre sulky (dessa har pappa byggt helt själv) och en fyrhjulig, enklare vagn och en mindre släde (liknar mest en kälke) som pappa fixat skaklar till =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

PetraJ
0

Vi har en rockard.

VeronicaP
0

Vi har 2 st tävlingssulkys(trav), 1 st speedcaart, och 1 st rockard till shettisarna och 1 st till de lite större ponnyerna

sonja
0

Jag har en Roslagsrockard att köra enbet med och en maratonvagn från Equus Driving som vi kör par med, den kan också användas till enbet. Jag funderar på att skaffa en till rockard att träna o tävla med, är sugen på en ifrån Drive Out. Det finns många olika vagnar, som är olika bra och kostar olika mkt. Jag tycker att det är viktigt att hästen har rätt belastning och att man kan sitta så att man har bra sikt och sitter bekvämt och även har någon form av fjädring, annars kan det bli jobbigt i längden.

Kratern
0

Vi har 3 travsulkys, 2 rockard, 1 fyrhjulsvagn (typ flakvagn med skottkärrehjul) samt en släde.

Emma-Andersson
0

Jag har en giggliknande vagn från vellinge vagnen i vellinge, väldigt skön att åka på lång turer med då den har fjädring och väldigt mjuk dyna.

JennyR
0

Jag har en Roslagsrockard, och är jättenöjd med den. Jag har även en "skruttrockard" för inkörning. När jag får råd ngn gång i framtiden ska jag köpa en maratonvagn med parstång, men dom är ju inte billiga direkt….Cool

Therese_Melberg
0

Vi har en rockard

lingen
0

Vår vagnpark för shettis består av rocharder, fyrhjulsvagnar,en  släde, s.k timmerkälkar m.m

kacka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har tre rockarder och en travsulky.

Trine
0

Jag har två rockarder,en släde och en kälcke (typ timmer kälke)som jag satt en stol på den är jättesmidig om man vill ut i skogen bland träd o så.jag söker en trilla om nån vill sälja:)

thira
0

Jag har en rockard, stadig modell från Kumlavagnen, sedan har vi en fyrhjulsvagn av holländsk modell, mycket lätt och elegant

Zebben
0

Nu har jag endast en travsulky. Men när vi tränade/tävlade hade jag i maraton en Roslagsvagn och i dressyren Gigg (bild i galleriet). När jag körde par hade jag en Tidaholms maratonvagn.

Emelie.Videll
0

jag har en roslags rockard och en liten globus rockard att köra för skojs med ute i skogen:)

/Emelie :)

Hanna-D
0

#13 Du har visat mig bilder förut - vagnen är jättefin! Hur tung var den ungefär?

Vad använde du för sele när ni tävlade? Ska köpa en ny nu när skatteåterbäringen kommer Skrattande

Zebben
0

Den var inte så tung. Ungefär som Roslagsvagnen. Hade en sele från Holland som var jättebra, men ungefär 15 år gammal. Den bästa jag någonsin haft/har!! Men hade även en Tärnsjösele  jag använd. Även den bra, men med detaljer man gärna skulle gjort om.

Lilla_My
0

Jag har en rockard. Smidig och bra som man kan ha både i skogen och på dressyrbanorna Glad

Hanna-D
0

#16 En Tärnsjö kunde jag nästan räkna ut (tänker på reklamannonserna med Zebben) Glad

Zebben
0

#18. Ja, det var ju fina bilder. Hrm!

Men ja, en Tärnsjö hade vi. Sålde den faktiskt nu när han triangelmärktes. Kändes lite onödigt att behålla mer eller mindre en sprillans sele bara för att promenadköras.

Hur reklamannonserna gjordes håller jag tyst om. HemlisRäcka ut tungan

Hanna-D
0

#19 Och jag frågar inte heller Flört men fina bilder var det!

Zebben
0

# 20

Tack!

Pernilla Lindström
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 2 st Pro trainer det är som en spead car kanon sköna med mycket bra fjädring, 1 släde, 1 rockard, och en sulk som man kör trav med + lite släp reden/PLSkrattande

UG
0

Hej! Jag har en Roslagsvagn från 2001. Den är 115 cm i hjulbredd och godkänd för tävling enligt TR. Jag tävlar i lagserien med den. Hälsar Ulrika Gindemo