Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1337 ggr
kruger
0

Inställt Unghingstrådgivningen

Hej Alla!

Tyvärr får jag meddela att unghingstrådgivningen är INSTÄLLT pga för få deltagare…

MVH Heidi Krüger

PP
0

Förr hade vi i Nord unghingstrådgivning i samband med vår unghästutställning (och efter att vi slutade med det, på en vanlig utställning). En domare som är/varit aktiv i AVN och en veterinär som kände på bakknän och testiklar samt kontrollerade bettet (fast det sistnämnda görs ju på alla numera). Kanske kan vara ett tips för att få lite ekonomi på det?

AnnaFagerell
0

#1 Varför en veterinär redan då?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

PP
5

Vi tyckte det var en bra service.

VeronicaP
0

Tycker det är synd och att de är bra när det inte varit på en utställning just för att jag oftast inte hinner åka på dem då de ligger lite tidigare och de oftast faktiskt är dyrare på en utställning än så här.

Verkligen tråkigt när ni lägger ner så mycket jobb på det .

Snaedis
1

Å vad tråkigt !! Såg verkligen framemot detta , verkligen synd på detta arrangemang

Charlotte-Aveback
1

Jättetrist att ett sådant här arrangemang blir inställt. Det är ju ett gyllene tillfälle för en uppfödare att få sin unghingst bedömd för att lättare kunna planera inför framtiden (bl.a. kastrera eller inte).

AnnaFagerell
0

#3 okej

Heidi… saknades det väldigt många då? Tråkigt att det inte blir av.

Snaedis
0

Jag tycker det var jättetrist att detta inte blir av .. Undrar oxå om det är många som saknas ? Antar att det ställs in oxå för att det inte täcker kostnaderna ? Jag tänker om vi som som anmält kunde lagt till något ? Och så kanske det finns några som inte hunnit anmäla som kan anmäla med kort varsel ?

Kesoneso
0

Ja, jag betalar gärna en större peng om det hjälper? Hade också verkligen sett framemot detta.

kruger
1

Jag beklagar så att det har blivit inställt :( men … folk är inte intresserade längre o vill man inte lägga 150:- så är det lönlöst… det finns shetlandsmänniskor som hellre vill vänta & visa sina unghästar på den riktiga avelsvärderingen, än att få en hint i förväg om sparande eller kastrering… Jag själv delar inte den uppfattningen… men smaken är som baken- delad!!

#7 Anna, det fattades en del anmälningar och flera strök sig pga olika anledningar…

#8 & 9  Vi har redan meddelat Morgan Johnsson om avbokning och att vi satte 150:- var för vi ville ge något till shetlandsfolk som vi trodde var intressant o lärorikt samtidigt som vi får hjälp med våra val av unghingstarna… öka priset hade inte gått då det redan gnälls om priset på våra utställningar så vi tyckte att detta pris var rimligt.. men det ska ju täcka kostnaderna också o denna gången gick det tyvärr inte ihop :(

MVH Heidi

AnnaFagerell
2

Tycker det är konstigt att folk inte betalar 150 spänn. Men att betala 500 och sen visa hingstar som är långt ifrån godkännande är okej. Får inte ihop logiken

okitok2
0

Det handlar inte alltid bara om pengar. Jag hade jätte gärna åkt med Cirocco MEN det finns inte alltid tids-utrymme för att kunna vara med på allting. Tyvärr!!!