God Morgon 11 augusti
Skiftombyte i sovrummet. Nu kom gubben hem efter nattjobbet och då var det dags för mig att kliva upp. Ser mulet ut idag. Men här behövs husliga handtag, så jag blir nog inte sysslolös. Först skall jag ta en sväng till stallet.
Idag är det väl Shetlandsriks på Gotland? Eller är det i morgon? Lycka till alla som skall vara med.
Ha en bra dag!
Godmorgon,
Idag så ska jag jobba, precis som alla andra dagar denna veckan :/ Har dubbla heltidsjobb just nu, tack och lov så är det bara i 20 dagar till. Känner mig sliten.

God morgon!
Har sovit en HEL och natt, på skapligt normala tider?! Jag vaknade skapligt utvilad och framförallt förvånad :-)
Idag är Riksen ja. Lycka till ni som till slut är på plats. Om jag inte missuppfattat så är det många strykningar. Trist att Riksen skulle bli så liten. Inte lika roligt att ha varit med på ett jubileum med så få deltagare som på ex Solvalla för 10 år sedan med jättemånga deltagare. Det blir likom mer som en "vanlig" utställning. Inget ont om det alls, men jubileum och Riks - då vill iaf jag att det skall vara mängder av landets bästa hästar på plats :-) Tänk så negativt det lät, när jag inte ens är det egentligen. Sorry! :-)
Idag stallet, i flera omgångar. Plus att jag behöver få lite gjort här hemma som jag oftast (med glädje) skjuter på morgondagen.
Ha en bra dag allihop!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Go Morgon
idag är det mulet, ska snart fodra alla hingstar sen ska familjen in till stan o fixa lite saker, skolan börja ju om en vecka o då behövs lite pennor, väskor mm o nya fotbollsskor till den ena killen.
sen ska jag träna med Jack o försöka ta mig tid o reda ut lite manar mm. hoppas det inte börjar regna bara..
Lycka Till ni som ska visa i dag, synd att det är så förtvivlat långt bort, annars hade vi varit på plats.
ha en bra dag !!

God morgon denna soliga lördagmorgon, åtminstone här i Stockholm!
Skall först till stallet på fm och sedan göra lite stuteribesök i em och bl.a. titta på några uppfödningar som vi har sålt. Skall bli jättekul!
Lycka till alla ni som är på Riksen i helgen!
Önskar också alla Riksdeltagare Lycka Till.
Själv ska jag kasta i mig en macka nu och sen gå ut och springa förbi hingsten (L. Meat Loaf) med en borste, lasta honom och köra in till travet, så ska han få genomföra sitt kvallopp. Hoppas det går planenligt…
Sen ska jag hem och stryka kläder, massor med nya fina barnkläder - som jag sen använder som visningskollektion vid hemförsäljning… Säsongens första visning är i morgon.

morrn morrn
här har man varit uppe ett tag men är trött som sjutton. Sovit lite smådåligt. Men men de löser sig. Får vila middag idag i stället. Idag så ska ja strax åka ner till stan och fixa lite smått. Fortfarande lite saker som måste fixas hem. de började precis småregna här
I eftermiddag blir de stallet. Troligtvis får ja ridhjälp på Zettan idag. Hon börjar bli rastlös nu så de är lika bra att börja lite smått med ridning korta stunder varannan dag. Bastic han växer och frodas. Rosa verkar ha piggnat till efter en liten hängig period. Hon är väl lika sugen som ja att de ska komma en ny svartskäck till stuteriet
. Nästa vecka ska vi hämta henne. Har dock inte bestämt med Anne vilken dag än.
ha en bra dag alla
God Förmiddag!
Här är det mulet men uppehåll. Solen försöker komma fram.
Önskar alla RIKS-deltagare en lyckad dag! Själv skall man börja storstädningen av stallet. Roligare jobb finns - men det brukar bli bra när det är klart :-

Lycka till alla som ska på RIKSen idag!!!
Själv ska jag på Gesslekonsert ikväll 

God förmiddag!!
Här är småmulet men uppehåll och varmt idag, ser ut att kunna klarna upp så småningom.
"Gubben" föreslog precis att vi skulle ta en sväng med båten och kanske fånga middagsmaten för idag.. Har inte varit ute på sjön en enda gång ännu…..
Så det låter som en god idé.
Sedan blir det lite småpyssel med pållarna som vanligt.
Lycka Till alla ni på Riksen!!
Ha en skön dag!!
God förmiddag!
Har precis fått lägesrapport från Gotland och Riksen att min lilla Saffran (som är där och visas) fick 8-8-7-8-8= 39 p och jättefin kritik. Jag är så nöjd med det, hon är ju bara 1 år.
Ska försöka få en del gjort idag som skulle tagits tag i för flera dagar sen.
Amor vincit omnia 
#10 grattis t saffrans poäng.
Lycka till alla som är på riksen! Önskar man var där!
Var är riks nästa år?
I dag är jag bara hemma o tar det lugnt, sköta om Luddes sår o sen hem igen….
Ha en bra dag alla!

#11. Vet inte var riks går nästa år, men 2005 var det i Örebro, 2004 -Tingsryd, 2003- Axevalla.
De riks jag varit på, 2003 och 2005, har varit väldigt trevliga.
Go middag! Nu har jag varit på premiering med min "lilla"
Ella det gick aldeles väldans bra med tanke på att det fortfarande finns en del att göra av med, men visst har hon gått ned i vikt. Jag har bara sovit en timme i natt, helt uppstressad och badande i svett. Totalt livrädd att försova mig och att hon skulle vara för tjock, men herr förrättare tyckte hon visades i ett aldeles utmärkt skick. Puh! Det är skönt att ha det avklarat.
Hon fick diplom!
Veritas odium paretFörvånad

#13. Grattis! Det får du fira med lite sömn ;)

#13 GRATTIS!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#14 precis vad jag ska göra när jag ätit en macka. Kan skicka resultat i kväll när jag talat med en person som antecknat resultat, jag vet bara mitt….

#16. Toppen, det väntar vi gärna på :)
#13: Oj, Grattis till diplomet!
#13 grattis, vad är det med premieringar som gör att man blir så stirrig??? Själv var jag ett nervrak nästan en vecka innan
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Grattis Kristin ! jätte kul att det gick vägen.
Ang RIKS 2008 så borde det bli norr som ska ha det eller ? om man ser var det varit innan..

#20. Var inte riks 2005 i Örebro ett arrangemang av Nord ihop med Öst? Har vi tur så är det Västs tur ;)
#21 ja gärna! o helst Göteborgstrakten för då har jag sovplats ordnad redan… har både fars övernattningslägenhet o gamla klasskompisar där! Perfekt för en visit dit i såfall;-)
Vart på riks tingsryd m min förra shettis, det var min första utställning. Fattade nog inte hur stort det var förrän långt efteråt! Men det gick ju bra o var supertrevligt!
usch, nu ser det mörkt ut..väldigt kvavt o äckligt just nu! svettas av o bara vara…blä! Smäller nog strax! bäst o stänga….strax….
#13 Grattis!
God kväll
Har sovit tre timmar efter en av mina värsta jobbnätter hittills. Sedan har jag varit och hälsat på unghingsten på betet och haft trevligt besök här som kikat på hästarna och fikat - och så massa hästsnack såklart 

#10: Grattis Lotta för fint resultat!
#13: Grattis till diplomet!
#23: Tusen tack för titten idag, Hanna! Alltid lika kul att titta på vackra hästar! Hälsa Eva och tacka för den mumsiga pajen!
#24 Tack själva, det var himla trevligt 
#13, Grattis! Ett diplom är inte nåt som bara dimper ned om nån nu trodde det
.
Tack för alla grattis!
Det känns så bra att hon dessutom fick ett poäng mer än modern fick vid premiering som treåring. Men attt matcha moderns poäng vid premiering som fyraåring, det blir nog svårt 43…Men försöka duger, heter det ju. Vad emottages ej