e. Furunäs Porfyr?
Hejsan!
Jag undrar om någon känner till nån e. Furunäs Porfyr?
Jag har en jättetrevlig vallack efter honom, Norrskenets Jupiter (u. Billas Viva). Han har gått 2.42,6 på trav och om inte jag minns fel är han Porfyrs snabbaste avkomma? :)
Vet ni någon, eller?
Mvh /Amandah

Min valack Heds Nelson är efter Porfyr. Han har med gått på travet men jag minns inte hans rekord just nu. Men han är inte så snabb som din. Han är världens snällaste och går just nu på en liten shettisridskola där han tydligen är lite busig ibland trots allt! Han är visad på utställning med som bäst 40 poäng.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Okej vad kul :) Vilken färg är han??
Min är visad, men han hade dåliga hovar då och fick bara 36 poäng ;/ Då hade inte jag honom.
Han har verkligen världens finaste huvud, typ som en grop i pannan eller vad man ska säja :)
Publicerar en bild på honom, man ser dock inte hur fint huvudet egentligen är men ja, det är en fin bild ändå :)

Jag har ett sto efter Porfyr som heter Ytterhalls Evita (u: Ytterhalls Akleja). Hon är Elit-premierad och visad på utställning och stambokförd med 45p, har bla lämnat den godkända hingsten Ytterhalls Mistral och tre diplomdöttrar.
Det är mitt drömsto, så jag är så glad över att jag har henne nu :-) Jättesnäll och härlig att hålla på med. Har en enorm utstrålning och lyser verkligen upp hagen, iaf tycker jag det :-)

Nelson är kolsvart och 97,5 cm hög. Ska leta rätt på en bild att bifoga när jag kommer hem.

#4 Evita är runt metern, vet inte exakt. Har inte nga bilder på den här datorn, men kan återkomma med det senare.

#7: Inte illa för en gammal man - han är ju ändå 20 år på din bild!

#3: Rebecka, du har verkligen ett underbart sto i Ytterhalls Evita! Det är bara att gratulera! 
#0: Porfyrs godkände son Näsvallens Pyrit RS 411 har också tävlat en hel del i trav. Jag har tyvärr inte koll på hans bästa tid …
#3 Ja, vackra hästar som lyser upp tillvaron hemma även en vardagsmorgon i februari - visst är det lika fint i längden som en BIS-titel? Evita utanför knuten - bara att gratulera!

#9 Tack så mkt, Lottie! Aldrig trodde jag att jag skulle få ha ett sådant vackert sto så det är verkligen en dröm som har slagit in. Precis varit ute och beundrat henne, bara sitta och titta på henne kan jag göra hur länge som helst :-)

#10 Tack så mkt! Du har så rätt, har hellre min fina pålla i hagen och kan beundra henne varje dag, än en BIS-rosett på väggen :-)
Många säjer att min pålle är lik Porfyr, och det ser man på bilden. Exakt samma huvud, och samma kroppsform. Bara det att min har lite högre bakdel.
Ha, så Juppe är inte den enda som är lite mindre av Porfyr-avkommorna ;)
Jag ska försöka hitta en profilbild på Juppe, men här är en bild när han har täcke och benlindor på sig, samt så är det i april så han har fortfarande lite vinterpäls : )

#13: Vilken snygging han är! Jag såg också på en av dina travbilder att han har ett jättefint huvud! Kul att det går så bra för er!
#14, jo, han är jättefin min lillpojk :) Snabbaste kat.A-ponnyn i Norrbotten 2006 :)

Näsvallens Pors u. Hoksels Pyrola har gått 2.47,0 sin första tävlingssäsong 2006.

#9 Har jag inte missat något så är tanken att Pyrit ska debutera på travet i år. Näsvallens Prilex har däremot tävlat framgångsrikt men han är inte son till Porfyr.

#20: Vilken ögonfröjd! 

otroligt vacker häst

Kan bara hålla med :-)

#16: Vilken härlig bild - hon ser också fin ut!

#9 Pyrit kvalade den 6/5 på Umåker om jag inte såg fel på namnet?
jag tror han va på gränsen att klara det eller?
#25 Det stämmer att Pyrit kvalade på Umåker. Han sprang på tiden 3.25,7.

Haha , Våra hästar kanske är släkt , jag har nämligen en valack efter Furunäs Delilah !
Han har aldrig tävlat i trav men han är duktig i dressyr och hoppning .
MVH Amelia & Kummin =D
**Kan nu stolt säja att Norrskenets Jupiter är Norrbottens snababste och segerrikaste shettis som tävlar för Boden just nu!
Han har nämligen sänkt rekordet till 2.41,2 och har numer 11.175:- på kontot : )
Han är underbar <3 : )
**

#28 Så kul, grattis!

Wow! Vilken snygging! Härlig bild!

#30: Härligt Lotta - så fräsch han ser ut! 
#30, han är lik min lilla kille, bara lite mera man å pannlugg ^^

#34: Lotta: Man blir varm i hjärtat av att se hur välhållen han är! 

# 34
Men å så fin han är. Man ser Pandora i honom faktiskt.
#34 Kul att se Poffe så fiiin!!!!!
Ge honom en morot från dottern "Vera" :-)
#35, 36, 37 Tack!! Han har lagt på sig så fint nu under sommaren och kan han få liiite mer hull så får han nog åka på vinterutställning. Vi är så glada och nöjda med Poppe (som vi kallar honom) och hoppas på många fina föl efter honom.
Amor vincit omnia 
Nån som har nån fakta om Porfyr? Typ utställningsresultat, travresultat osv. Skulle nämligen behöva det, då jag ska göra en hemsida och skriva lite om pållarnas stam :)

#39. Endel av hans utställningsmeriter kan du hitta i webstamboken
http://www.shetlandsponny.se/stambok/VisaMeriter.asp?Nr1=5174

Om jag inte är fel underättad har han kommit tvåa i kriterie lopp också. Men det kan du höra med KRIS_J här på forumet, hon vet säkert