Träna hoppning?

#2 oj! Trodde inte dom kunde. För korta och "svaga" knän. Man lär sig något nytt varje dag;) Hamlet hoppar iaf inte
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Shettisar är ju den rasen som för mig är "kända för att hoppa sin egna höjd" i löshoppning :)
Men vist kan dom hoppa med ryttare med, dock inte lika högt kanske men det är nog mer beroende på att dom små ryttarna inte riktigt hanterar den ridning som krävs för dom högre höjderna!
Här hoppar mig Undus 80cm, själv är han ca 100cm
Vilken häftig bild! #4 Finns det ngn åldersgräns för att lära in det?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Nej det tycker jag inte, det viktiga att att man tar det lugnt!
#6 hur lär man in det? Alltså utan ryttare?

http://www.123minsida.se/rosshyttan-ponnys/26744100
Här hoppar min chippen 70 cm och på 3-års testet så hoppade han 85cm utan problem.
Båda mina killar älskar att hoppa!!
TS: "Trodde inte dom kunde. För korta och "svaga" knän."
Var har du hört det? Eller är det egna, förhastade, slutsatser du dragit?
För att dom är små "tjocka" och när jag tänker hopphäst så ärr shettisar raka motsatsen:)
Alla friska hästar och ponnyer kan hoppa, men inte alla blir Gran Prix hoppare… 😉
#15 jag tror inte att alla kan hoppa … Jag har en här hemma som absolut inte kan lyfta på fötterna… eller ska man säga vill?! 😉
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Min dotter Amanda hoppade 60 cm felfritt på sin Rosenhagas Melody i helgen på Pay and Jump på Skålltorp i Skara. Hennes kompis Love hoppade 50 cm på Alaska och då var det första gången för både ryttare och ponny. Båda ponnyerna har hoppat 87 cm på löshoppning. Kolla denna länken så får du se att shettisar kan hoppa! http://m.youtube.com/watch?v=ipVKxIynz6k
#10 wow vilken fantastisk ponny du har! och vacker är hon också!!
#18 Tack. Det var jätteroligt på treårstest med henne. Domaren frågade flera gånger om han fick höja hindren. Han blev jätteimponerad och ska tillägga att han gillar ej shetland och han tycker det är onödigt ta ut dem på dessa evenemang. Galencia slog alla ponnyerna upp till D ponny och gick vidare till Riks finalen men jag beslutade mig för att inte åka då jag skulle ha barn precis då.
Medarbetare på djurskydd.ifokus