Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1890 ggr
Marie Claesson
3

Skogslotten utställning

Vi har fått 42 anmälningar till vår utställning den 2 november.
Vi har förlängt anmälningstiden till den 24 oktober så är det någon som missat att anmäla är ni hjärtligt välkomna!

Assim
0

Det är så tråkigt att det är samma dag som Älmhult, vi hade definitivt kommit om det inte krockat. Att vi valde Älmhult beror på två saker. Delvis domare, vi har redan visat för Annika 2 ggr i år, sedan är vi aktiva och hjälper syd på deras utställningar.

Annars trivs vi väldigt bra hos er!🙂

Marie! Har du hittat kopian jag frågade om? (BIS Rockelstad 2007.)

Minsanne
0

Jag säger samma här. Vi hade också kommit om det inte varit samma dag som Älmhult

Marie Claesson
0

En halloweenutställning måste ju ligga på halloweenhelgen… och det hade väl inte hjälpt om vi tagit söndag?

Minsanne
0

Jodå … vi hade åkt

AnnaFagerell
0

#3 det måste det väl inte? Kan väl vara helgen innan el helgen efter

Medarbetare på djurskydd.ifokus

hippoteket
2

#3 - rätta halloweendagen är den 31 oktober, om man ska hårddra det ;) Det som infaller på lördagen är allhelgonadagen (Eller alla helgons dag - jag lär mig aldrig skillnaden) och det är inte samma sak som halloween.

Men jag kommer i alla fall! :D Det föll sig så bra att jag ska leverera en såld ponny åt samma håll, så valet blev enkelt!

Assim
0

Det hade glatt oss väldigt mycket om det lagts vilken annan dag som helst. Väst har ju ex sin Halloween nu om en vecka och jag har för mig vi var på Halloween i Insjön 21/10, eller något ditåt förra året. Har tagit upp på SSS möten åtskilliga gånger att inte utställningar skall behöva krocka och i år är det faktiskt bara dessa två. Pratade med syds styrelse om inte de kunde flytta sin men tyvärr kunde inte domaren annan dag. Vi är verkligen ledsna över att inte kunna komma!😕

hippoteket
0

Tja, det där med att kommunicera över gränserna har jag ju nämnt flera gånger genom åren. INGEN vinner på att utställningar krockar.

Ponnybus
0

Jag kommer iallafall, nära å bra (nästan oförskämt) :) Dock bara med en häst denna gång..

Vad jag förstått så är väl skogslotten samma helg varje år ;)

Marie Claesson
3

Det är 32 mil mellan Norrköping och Älmhult. De som bor utmed den vägsträckan kanske har svårt att välja vilken utställning man ska åka på, men annars åker väl folk söderifrån till Älmhult och de som bor norröver åker till Norrköping.
Jag har svårt att tänka mig att folk skulle åka från Uppsala/Västerås och däromkring för att ställa ut på lördagen hos oss, och åka nästan dubbla sträckan till Älmhult dagen därpå.
Men vad vet jag? 😎

Mmia
0

När jag bodde i Småland så hade jag möjlighet att åka på utställningar i Syd o Öst och det hände att man ville åka på båda men då var det samma helg o tyvärr samma dag o man var tvungen att välja.

Annette
1

Hur många orkar åka på två utställningar samma helg så här års?
Själv orkar jag inte ens åka på en.

Med tanke på hur många strykningar det brukar vara på hösten så tror inte jag det är så många.

Mmia
2

Kommer det något tidsprogram här på nätet eller går dom i den ordningen som är på stamboken. Vilken tid börjar det ?

hippoteket
0

Ställer samma fråga som Mia och hoppas att man inte börjar alltför tidigt eftersom jag har rätt långt att köra…

Ponnybus
0

Jag undrar detsamma 🙂

Ponnybus
0

Får man inget bekräftelsemail på sin anmälan förresten?

AnnaLenaK
3

Utställningen börjar kl 9.00

Första klassen är klass 3, därefter klass 4.
I webstamboken http://www.shetlandsponny.se/Stamboken Under Utställningar - Skogslotten ser du hela starfältet. OBS! Vi går efter katalognumren!

Kopierat från Öst:s hemsida. Där finns vägbeskrivning också :-)

Soltrollet
0

Så då måste jag be om lite hjälp. Jag har första ponnyn i klass 7, katalognr 13, när borde jag senast vara där/när skulle ni ha varit på plats? /min andra utställning så jag är kass på att räkna och har en bit att åka.

Annette
0

Jag vill alltid ha gott om tid så jag skulle vilja vara på plats vid 8-tiden. Förutom att man skall anmäla sig och fixa till hästen och sig själv kan det ju vara strykningar som gör att det går mycket fortare än beräknat.

Ellinor Johansson
0

Kom i god tid, speciellt om du inte är så van utställare. Om du är där till 8,30 hinner du checka i din pålle göra i ordning på pålle i lugn och ro. Du är en ganska ung pålle och då är det bra att ponnyn hinner bekanta sig med omgivningen.

Jag tycker att det är mer strykningar på hösten och alla är inte så duktiga på stryka sig.

Soltrollet
0

Tack! Då siktar vi på att åka vid 6 då så är vi nog framme till halv nio. Förra utställningen blev det en rätt lång dag då jag visade min ponny någon timme efter lunch och sen hade jag en till i sista klassen och vi var där när det började. Trodde det skulle gå bra mycket snabbare då än vad det gjorde, men då var det så nära så det gjorde inte så mycket att vi var tidiga. Synd att denna utställning skulle börja så tidigt, men sova kan man göra en annan dag! ;-) Vad kul det ska bli! :-)