aktiviteter i hagen
Hej! Öhm, jag har länge funderat på aktiviteter i hagen. Hugos hage är inte ett dugg rolig, finns typ inget att göra förutom att leka med kompisarna och möjligtvis utforska en del men det är ju inte så mycket att utforska med tanke på att han redan varit runt i hela hagen.
Jag har funderat på hönät, men det är ju inte jättekul i längden att bara stå och äta. Funderat även på att kanske lägga däck etc men fortfarande, känns inte som något som skulle vara så intressant.
Så jag undrar, snälla om ni vet, har ni något förslag på vad man kan göra för roliga "aktiviteter" i hagen?

Vi har köpt lite större mjuka båtbojar (fenders?) finns en liten stropp (hårdplast) på dom i toppen som är mycket uppskattat för pållarna att bita i för att sen bära omkring på dom. En del tycker inte alls det är kul, medan andra har hur roligt som helst med dom.
Inte speciellt dyrt heller, köpt på Biltema
Hmm, det kan nog va nåt. Tack! 😃

Under vinterhalvåret brukar vi lägga in sly i hagarna med jämna mellanrum. Hästarna älskar att stå och skala barken av dem och äta det + de sprödaste grenarna. Ger sysselsättning i många timmar.
Jag lägger in sly/träd som de barkar av. Har också ett par bollar med handtag som jag köpt på Börjes, kostar en dryg 100-lapp om jag minns rätt. Fölet och hingstarna leker gärna med dem, stona rör dem överhuvudtaget inte alls 😃
Seriöst! Att jag inte tänkt på det xD Tack så mycket folket, ni kommer med bra ideér! 😃