Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett15-sjukdomar-skador
Läst 1316 ggr
Voli
0

Problem med ögonen

Hej. Min tjej hade problem med ögonen i våras. Mest det ena men båda rann och hon var kladdig. Nu har de börjar igen och det kommer i båda gult kladd men hon har inte ont och är Inte alls svullen. Det slutade förra veckan igen efter ett par dagar kom det tillbaka. Hon är ganska blå i ögonen. 15 år. Vad kan jag behandla med? Tips? Någon som varit me om liknande?

Med vänliga hälsningar, Emmy Persson

www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..

-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!Blomma

[Stenby]
2

Det finns en ögonsalva på Apoteket som heter Noviform som funkar jättebra. Den är receptfri och du behandlar i ca 1 vecka morgon och kväll genom att lägga en sträng i underkant på vardera öga.

Hanna-D
3

Eftersom det är återkommande tycker jag att du bör kontakta en veterinär. Ögon är känsliga…

Silenos
0

Jag var hos veterinär med min ponny som ofta får rinniga ögon när det är blåsigt. De tipsade om de receptfria ögondropparna " Comfort Shield".

[Shettisar]
0

Min eksem ponny fick kladdiga ögon vår och höst, samband med fällning .Jag baddade med Kamomillte ögonen blev fina efter ett par dagar.