Problem med ögonen
Hej. Min tjej hade problem med ögonen i våras. Mest det ena men båda rann och hon var kladdig. Nu har de börjar igen och det kommer i båda gult kladd men hon har inte ont och är Inte alls svullen. Det slutade förra veckan igen efter ett par dagar kom det tillbaka. Hon är ganska blå i ögonen. 15 år. Vad kan jag behandla med? Tips? Någon som varit me om liknande?
Med vänliga hälsningar, Emmy Persson
www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..
-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!
Det finns en ögonsalva på Apoteket som heter Noviform som funkar jättebra. Den är receptfri och du behandlar i ca 1 vecka morgon och kväll genom att lägga en sträng i underkant på vardera öga.
Eftersom det är återkommande tycker jag att du bör kontakta en veterinär. Ögon är känsliga…

Jag var hos veterinär med min ponny som ofta får rinniga ögon när det är blåsigt. De tipsade om de receptfria ögondropparna " Comfort Shield".
Min eksem ponny fick kladdiga ögon vår och höst, samband med fällning .Jag baddade med Kamomillte ögonen blev fina efter ett par dagar.