wiieee och en fråga
jag vill bara få ut min glädje lite. om ni vill kan ni strunta aldeles i det här inlägget.
men: idag lyckades jag longera min lilla pålle. det gick rätt bra. wiiieeee, så glad jag blev. förstår inte varför jag försökt innan. vi gjorde det för flera år sedan och då gick det riktigt dåligt. men nu ska ja börja me det regelbundet. jag är helglad. :D
en liten fråga bara, han fäller päls och man o svans. hur kan det komma sig, det är mitt i sommaren? när man drar handen genom manen på honom så får man med sig en massa lösa hårstrån… konstigt! och hela hans päls o man känns smutsig och fettig. han aldrig varit så innan :S
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Den päls han fäller nu är sommarpälsen, som ska börja bytas ut mot vinterpäls…
Lösa hår i man och svans finns alltid i viss mån.
antar att du bor här där jag bor nästan? Tomelilla?! Mina hästar fäller ganska mycket och fölungen har redan satt vinterpäls. Alla hästarna har massor med sommarpäls som ramlar. Inte alls konstigt med tanke på allt regn och rusk vi har här

men han brukar aldrig fälla såhär. och manen har blivit aldeles tunn jämfört med hur den brukar vara. har haft honom i 10 år snart tror jag och han har aldrig gjort såhär.
hade det bara varit lite lösa hår hade jag inte reagerat på det :)
okej. ja… det beror väl på det.
kan säga att det bara var tur jag hade. har försökt igen en massa gånger men han vägrar. han ställer sig med huvudet mot mig och då funkar det ju inte så bra :P försökte gå runt honom så jag skulle hamna på rätt sida men då blev det han som longerade mej istället nästan. nån som har tips?
#2 Jag bor i Östersund (näst överst på sollistan) och mina håller också på att byta till vinterpäls. 

Hormonerna tror väl det är höst efter allt detta regn.
#5 Vilket regn?

#6. Jaså, är det även ert vi har fått här denna sommar ;) Nu har det dock varit uppehåll en vecka ungefär.

min hästar fäller som sjutton och de har varit rikgtigt slöa dessa varma dagar. HAr börjat ge dom B-vitamin och hoppas på att dom ska piggna till lite.
Va kul att det gick bra å longera! Jag brukar longera Zeth och han tycker det är superkul! Nu har han lärt sig skritta utan att stanna eller försöka byta varv också x). :D

kattapult: mjo.. det gick en gång av ren olyckshändelse. han var lite för uppstressad för att ha lust att stå stilla eller gå ordentligt så han sprang hellre runt mej :P det har inte funkat sen dess. men jag får väl träna en gång till innan jag åker upp till skellefteå.
Pheobe: ja, ja bor i bollerup. och fyy vad det har varit tråkigt väder!