Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 2459 ggr
Annette
0

Tack till Stuteri Bluemull

Jag är just hemkommen från en härlig shettishelg på Stuteri Bluemull.

Jag hittar inte tillräckligt med ord för att beskriva hur trevligt det var, så jag sammanfattar det med ett stort TACK!

Anette
0

#0 Vi var ju "bara" med igår, men vi instämmer helhjärtat!! Det var verkligen jättetrevligt! Skrattande

Hur var föredraget om fång!?

…och vem vann tipspromenaden???Glad

Annette
0

Det var intressant, vi återkommer om det i några anteckningar.

Susanne Melkersson vann vuxenpromenaden med 6/12 rätt, den var svår! Maria Jansson, Annelie Hansson och möjligen någon mer fick också pris.

Cecilia vann barnpromenaden Glad.

Anette
0

#2 GRATTIS CISSI!!!!! Va kul!!Skrattande

Minsanne
0

Vi vill också tacka för trevligt bemötande och vandring i hagarna. Jättefint hade ni gjort i stallet också. Tack för kaffet
Anne, Ben, Emma och Carina

Ranni
0

Vi kan oxå passa på att TACKA Anne och Ben för tiden VI fick hos er! Solitaire och Porla mår så bra och inkörningen går framåt.

Tove o Lasse

mili
0

Välplanerat ,go mad,massor med fina hästar,trevliga människor,fint väder,go öl…

Tack!

Mia&Leif/Mytorp

maggan
0

Tack från oss. /maggan&kennethGlad

Mmia
0

Efter 3 dagar i streck med premieringar så var jag helt slut idag och hade ingen ork att sitta i bilen och köra igen en massa mil, men tycker att det hade varit kul att få åka o titta på alla hästarna o såklart hälsa på.

Tack Märta iallafall för att ni gör en sån weekend för alla shettisälskare. Kommer gärna o tittar en annan dag ( När det nu blir Fundersam)

dajmie
0

Tack Hans och Märta för en otroligt rolig helg, såååååå fint ni hade gjort det, och trevliga människor med mycket skratt. Sedan fanns det vissa som hamnade på Stoshampionatet i Axvalla, hur man nu kan göra det, men dom hade gott om tid. Hoppas verkligen att vi får komma nästa år igen, ser redan framemot det. TACK. Maria. Obs, Cattis jag har varit hos läkaren med foten, det trodde du inte va, pencilin tio dagar, infektion, Shit.

Frida-E
0

Ingen som tog några kort?

Annette
0

Det togs en hel del foton. Tänkte samla lite i en artikel.

AndersA
0

Vi tackar för en härligt skön, rolig, inspirerande helg!

Vi har alla haft så trevligt, skrattat så många skratt, druckit så många pilsner, druckit så många glas vin, ätit så många grillspett, tittat på så många fina hästar, svarat på så många tipsfrågor och träffat så många trevliga shettisfränder! Hoppas vi träffas igen på Da Shetland Inn nästa år och då så många fler!

Kramar från Snappis med fru och barnen Loppan och Lollo

Ann-Christine
0

STORT TACK till Hans och Märta med familj för en mycket trevlig helg, ni hade ordnat allt så bra och med mycket intressanta föreläsningar, god mat och trevlig rundtur i hagarna Kyss

Kul att träffa gamla och nya bekanta och som grädden på moset…det kommer anordnas en NY Hollandsresa till hingstpremieringen i januari. Tack Anders och Hans!

#9 Tack Maria för den guidade turen i Vårgårda industriområde…snyggt uppbyggt med många hus och staket…fast det var mer människor på Axevalla Flört

Cattis
0

Just hemkommen från Borås (via Vårgårda industriområde - tavk för sightseeingen Maria!) med stopp i Sollebrunn, Nossebro, Kumla och Sparreholm. :-)

Är helt slut men glad efter en sådan fantastiskt rolig helg.

Tack Pimpen och Märta för otroligt trevligt arrangerad träff. god mat och trevliga föreläsare. Jätteroligt att se alla era hästar.

Tack alla ni andra som var med och gjorde lördagskvällen (och natten) så superrolig! Har nog inte haft så skoj sen Holland.

Tack också till Fru Snappis som lät Mr Snappis ha jeansen på sig hela helgen så att vi fick bevis för att han faktiskt hade köpt nya brallor. :-D

Inte nog med allt detta, jag (vi) har även varit på Axevalla och "cruisat" på parkeringen med stochampionatspubliken. Jag fick äran att lära några av dem "blixtlåsmodellen" också. Oskyldig

#9 Duktig flicka, nu ser du till att vila den där ballongfoten också. Det trodde jag verkligen inte… att du skulle komma iväg till läkare alltså.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Marta
0

Vilken helg det blev!!

TACK alla Ni som kom!   Kyss

Att våga kasta sig ut i det okända som Ni gjorde är starkt. En del av Er är vänner sen långt tillbaka men Ni som aldrig förut hade ens pratat med oss och ändå kom -jag är glad och hedrad av att Ni faktiskt vågade ta steget ut i det okända och komma.

Jag hoppas att alla förstår vad tanken var med detta och att vi har hjälpts åt att skapa ännu en ny positiv tradition i shetlandsvärlden.

DET SKA VARA KUL MED SHETLAND!

Kramar från två mycket trötta men väldigt glada!
Märta & Pimpen

By the way, vet Ni vad man kan ha en skottkärra till…?????  Cool

Kris_J
0

#14, ursäkta att jag "lurades" men reskamraten blev dålig så jag blev hemma.

#15 Vi kanske kan få promenera i hagarna en annan dag?

Veritas odium paretFörvånad

Anneli.
0

Tusen tack för en underbar helg med trevliga människor, god mat, massor med fina hästar, intressanta föreläsningar, och många glada skratt!
Dessutom lite billig shopping på Knalleland när vi styrde kosan hemmåt.
Vi hoppas på, och ser fram emot en repris nästa år!

Kramar från Anneli och Magnus

dajmie
0

#15. Får jag gissa vad man kan ha en skottkärra till, kan det vara att köra gödsel, eller kan man köra något annat kanske :)Anki och Cattis fick en liten tur in på Vårgårda industriområde av mig, det verkar vara uppskattat, dom ville verkligen se sig omkring när dom ändå var nere, nästa gång tar vi andra områden, säg bara vart ni vill åka så ska jag guida er.

Marta
0

Har just kommit hem efter att lämnat av Headley´s på Gothenburgh City Airport och de bad mig hälsa följande till ER alla,

"Our Thank´s to Hans and Marta for inviting us to meet you all at the open weekend. We enjoyed it all very much and feel we have made many new friends and we saw some very good ponies.
Thank you to all and we hope we will all meet again. Best wishes to you all in your pony breeding in the future."

Edward & Edwina

PP
0

Även jag vill förstås framföra ett tack till familjen Persson som ordnat med detta trevliga arrangemang. Förhoppningsvis såg vi början på en lång och givande tradition..?

Jag tycker det är så fantastiskt med människor som utan någon som helst ersättning så frikostigt bjuder på sin kunskap - det är sann entusiasm och shetlandsponnyns bästa för ögonen!

Uppskattade verkligen föredragen (I will do my homework!) och har sett så många fina ponnyer. Så visst 17 kan det vara kul med shetland! Flört

Milla
0

kan säga att jag är så avundsjuk på er alla som fick vara med om denna helgen, hoppas jag kan vara med nästa vända istället.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

#21. Det förstår jag, ni som inte kunde delta gick miste om mycket trevligt och intressant.

[Anna-N]
0

#21: Säger detsamma!

Cattis
0

#15 Man kör kanske barnens fina teckningar i den? ;-)

#18 Jag tror inte vi kan lyssna mer på dina vägbeskrivningar. "Här är det. Tror jag… Nähä, det var fel." :-)
PS. Tagit medicinen idag? DS

#21 Ja du missade ngt. Vad är väl djuren på Kolmården mot umgänge med tokigt shetlandsfolk :-)

/Cattis

Milla
0

#24 ja du så här i efterhand inte ett skvatt kan jag berätta, men familjen umgicks i alla fall i ett helt dygn

Cattis
0

#25 Det hade ni kunnat göra där också. Alla barn som var där i helgen verkade ha jätteroligt ihop! Nästa gång tänker jag ta med ett par egna och bidra till kaoset :-D

/Cattis

AndersA
0

#15  snappisar kör skit i den.

Här sitter en och väntar på en rese sida och tänker på alla

fantastiska Whiskey sorter i baren hos pimpen.

Annette
0

Min dotter ville inte åka hem och har redan tingat på att följa med nästa år. Hon var lite blyg, men trivdes som fisken i vattnet. Sonen var grön av avund och vill  med han också. Så mycket tjejer på ett och samma ställe ;)

dajmie
0

Ja ni missade verkligen något kan jag lova, men det blir förhoppningsvis nästa år igen, sedan är det ju resan till Holland som jag hoppas många hänger på, tror det blir kanonkul, jag tänkte prata mycket Engelska med Holländarna, jag kan ju flytande Engelska, annars får jag ta med mig en ordbok om man är lite osäker på något ord. Funderar lite på om vi kan ta med oss en skottkärra till Holland man kan ju köra bladen ur Hingstkatalogen i den, man kan ha en skottkärra till mycket.

Cattis
0

#29 Jo din engelska imponerade på oss. Man såg hur du hängde med. Skrattade då alla andra gjorde det, nickade instämmande och såg allvarlig ut på passande ställen i berättelsen. Imponerande. :-)

Hade jag inte velat åka innan så hade just detta löfte, om samtal på engelska med Holländarna, fått mig att åka med. *asg*

/Cattis

Ellinor Johansson
0

Hans och Märta, jag har hört om vilken fantastiskt trevlig helg ni har ordnat. Det skulle behövas fler av er sort eller kanske inte det finns nog bara en Pimpen och hans fruGlad

Marta
0

# 31 Nästa år hoppas vi på att få se "Brallan" i högform ute i stallet! 
Om hon inte dragit sig tillbaka pga åldersskäl vill säga..Skrattande

# 25 , 28 Ja, det hoppas vi på till nästa år , att hela familjen kommer med.
För det handlar ju inte enbart om hästar, tvärt om det var ju helt andra saker som ventilerades emellanåt, eller hur?  ;-)

# Självklart är Ni välkomna vilken dag som helst!

MalinLarsson
0

Tack Märta och Hans för en jätte trevlig dag! Och vilka underbara hästar!! Det var jätte kul att bara få komma och vara med en stund!

Cattis
0

Ni som har bilder att bidra med från Blumull får gärna maila dem till mig. Jag lägger ut dem på en egen sida så att alla kan få se det vi såg. Mail: cattis@monkeytoys.com

/Cattis

Marta
0

# 34 skottkärrebilder kanske….?

Cattis
0

#35 Eller kanske inte. Ni tog inga bilder på den danska skottkärran? Före och efter? :D

/Cattis

Annette
0

#32. Maken tyckte att ni verkade vara väldigt trevliga. Han använder också mycket buntband ;) Nästa år kanske även han följer med, han kan ju sitta utanför, får han öl blir han nöjd och glad.

Milla
0

#32 haha alla gubbarna kan vi ju sätta utanför med varsin öl i handen så får vi lugn och ro. Då tror tom jag att min gubbe följer medSkrattande

Annette
0

Ja, min är ju hästallergisk, så han har inget val.

dajmie
0

Vi kan väl sätta dom i varsin skottkärra.

Milla
0

#40 nja då tror jag inte min blir så glad Skrattande

Marta
0

# 41 En riktig karl är aldrig rådlös om en skottkärra finns till hands…

Marta
0

Idag kom deltagar rosetterna som alla skulle fått på plats i helgen.  Jag kommer att ta med till utställningarna  och dem av Er jag inte träffar skickar jag till. Det spelar ju ingen större roll när Ni får dem när de inte kom i tid. Men självklart ska alla ha en som var här!

MrsM
0

#15 Jag har min som regnmätare just nu utanför stallet.

Mer än halvfull med vatten över natt = regnat som vanligt.

Endast bottenfylld =  kan bli badväder.

Förvånad Glad

AndersA
0

#15 Vad har ni skottkärran till?

Marta
0

#45  Kan be Pimpen visa dig, nästa gång vi ses…..

Cattis
0

#46 Jag skulle jättegärna vilja fotografera den demonstrationen om det går för sig? :-D

/Cattis

Marta
0

#47   Pimpen hälsar att det går alldeles utmärkt, om du lovar att ta med dig ett ritblock!

Cattis
0

#48 Går det bra med oritade blad? Eller måste ngt barn ha ritat på dem för att upplevelsen skall bli optimal?

/Cattis

Marta
0

#49 det är nog skit samma

Cattis
0

#50 Ja bokstavligen :D

/Cattis

kristina-axtorp
0

#46 Då hoppas jag innerligt att vi ses före resan till Holland i januari….

Marta
0

# 52 Pimpen ebjuder sig att komma ner på en demonstration i Ert stall.  Kanske vi kan inbjuda till en allmän visning en helg? 
Där deltagarna medtager egen skottkära och ritblock!

Shetland 4 Fun !!

kristina-axtorp
0

#53 Vilken modell önskas för demo?: vi har en vanlig och en extradjup, extrabred skottkärra, den första i plåt den andra i plast?

Marta
0

# 54 Extra djup och extra bred är nog tvunget..

Lulan
0

Nu är jag hemma på de rätta bredgraderna (alltså liite norrut). hade en mycket trevlig helg och dagar nere hos Hans o Märta som vanligt. Kul var det att få se många trevliga människor "live" - vi syns nog på väg till Holland!!

Ellinor Johansson
0

# 57 Vad kul att kommer du med till Holland.

Var det du, Märta eller Hans som hade den "speciella" toppluvan i Nyköping? Den kanske ni kunde lämna hemma?Oskyldig

Lulan
0

#57 Den gröna menar du?

Det var min det (fast Märta lånade den ett tag) - Jag hade tänkt ta med den faktiskt, så kan ni alla få prova!

Jag tror Hans var specielt förtjust i den, så han får väl ha den mest då ;)