loksele till shettis.
Hej, jag leter efter en loksele till en shettis. Berätta gärna om du har något av interesse.

Har sett flera lokselar för shettisar på hästnet, kolla där 🙂
Carpe diem!

Till nu har jag bara hittat två. En är 2900 sek, men jag vet ingenting om denna märke och kan inte hitta info om den, så det är svårt att säga om det är något. Det är för långt för att går och kolla. En är billigare, men börjes eller hooks (de vet inte, för den är köpt typ 15 år sen) och ändå 1500 och också för långt för att kolla hur den ser ut.
Det käns lite klurigt att köpa en sele utan att veta märke mm och utan ha möjligheten att kolla selen.😞
Be om bilder.
Hur stor är din shettis? Min granne har en loksele i strl ponny till salu. Endast provad.
Om inte Sammy är intresserad så kan jag vara det beroende på mått på selen och var den finns i landet. 🙂
Lokselen finns två mil utanför Helsingborg. Vilka mått vill du ha? Kan även maila bilder.

Jenny, det är en vanligt shettis, omkr 1.05.
Cinna stämmer.
Att fråga bildar går bra, men hels vet jag även lite om märke, kvalität och pris i butiken. Helst ser jag dock selen själva.

Ja vill du gärna se selen är det ju klart problem om den finns längre bort. Håll koll på säljsidor i ditt närområde, blocket mm. Man kan även sätta ut en köpes annons att du söker loksele, finns kanske någon som funderar på att sälje men inte har satt ut annons ännu :) Rätt var det är så dyker rätt upp :) Vissa selar är märkeslösa men kvaliten på lädret kan vara bra för det. Syna lädret istället för märket skulle jag tipsa, en lite äldre sele som har blivit väl skött genom åren känns på lädret. Och skulle det finnas märke är väl det klart plus.
Carpe diem!
Vi hade en diskussion om lokselar på Körning på FB för ett par veckr sedan och slutsatsen jag drog av den är att både Boles och Börjes är helt ok för lite körning tillvardags, men att det absolut inte går att jämföra med ex.vis Tärnsjös selar, men det visste jag ju iofs redan.
Tror det var Boles som var lite stora i sin storlek, men får kolla upp när jag har tillgång till FB hemma. Ska försöka hinna och lägga en länkt till tråden där… om jag kan…
Så hittar jag inget begagnat under tiden, så blir det en Bole för mig under senvintern/våren. :)

Lena, ja, jag vet. Det är npg därför att jag helst ha möjligheten att ser selen/känna på selen. Jag har redan sättat ut en annons en tid sen. Till nu tyvärr ingen svar på den.
Men jag håller koll på annonser mm
Cinna, Om du hitter länken, är det bra. Jag har också hört att de Börjes selar är ok när man inte kravar för mycket, men jag är inte säkert om en sele som är 15 år gammal. Kanske är selen verkligen som ny, men jag vet inte kvalität då och det känns lite sådär att köpa utan kolla/känna på den. Så jag vet inte…. Annars bli det en ny även här
Känner ni föresten till JM lokselar?
Är ngn intresserad av mått på ponny lokselen, fixar jag det gärna, men skriv gärna vad ni vill att jag ska mäta.😊
Länk till loksele på Bole:
http://www.bole-produkter.se/Hem/Produkt/sv-SE/6624172/Loksele-ind-shetland.aspx
Har ingen erfarenhet av JM…
Jenny79: du har PM sedan igår em ;-)

Jenny, längt av lokarna och var dragläder sitter och längt av dragleder, kanske även gjorden?
Jag ska kolla up Bole. Tack
#12 waaaaaaaaat! Shiet vilken billig loksele! Niice :D
Jag har en helt ny.Köpt på börjes, 3000.-