Det börjas i tid!
#5 Ja , det är härligt när dom vill hjälpa till & man blir så glad i själen av o se barn med djur 🙂
Vi har tur här hemma ,våra barn -Madeleine 25 år har en egen gård med hästar och har alltid hållt på med dom ,hjälper oss när vi är på utställning och även tar våra när vi är borta .
Denice 13 år hjälper till med unghästarna ,har en egen häst -Arab. & brukar följa med på utställningar och ställer ut på Handler .Är tveksam om hon fortsätter men kul så länge det varar :)
Mattias gillar o fixa i stallet som hjälpa mig o mocka ,sopa ,leda hästar från till o från hage. hjälpa Lennart med snickra ,köra traktor , Är dock inte intresserad av o rida någon mer än just sin egen D Pearla någon gång då & då ,hehe . Så vi är lyckligt lottade här :)
Så synd att din lilla tjej inte vill pyssla så mycket med dom längre men det kanske kommer tillbaka igen . Väldigt duktig för o vara 2 1/2 år då o ta sin ponny själv :) Guld värda när ponnysar är så snälla :)
Vad gulligt! :)
Ha en trevlig dag!
#7 det är nog mitt eget fel att barnen inte är intresserade. de två första fick vara med ganska mkt. Men när barn nr tre dök upp blev det inte riktigt tid att ha barnen med ute och det var skönt att kunna ha hästarna för sig själv och vara lite uan barnen. Mina barn är aldrig med på hästutställningar.
Min store kille som snart är 13 hjälper mig men bara när jag ber om det och min minsting som nu är tre är inte ett dugg rädd men han efterfrågar aldrig hästarna, han vill bara åka lastare =)
Min dotter vill som sagt inte alls längre. Kan klappa dem på sin höjd. När hon var 2-3 ville hon gärna vara med
Medarbetare på djurskydd.ifokus
# 9 Ja, en egen tid med hästarna kan ibland vara riktigt skönt faktiskt och behövligt.. Kan vara riktigt påfrestande o ha barnen runt benen för jämnan o komma ifrån o samla nya krafter är nödvändigt :) jag har ju 3 dagar i veckan som jag har egentid med hästarna och det är när Mattias går på dagis från 9-14 och det är så skönt!
Mattias är ett väldigt livligt barn och han behöver sysselsättas en hel del men utställning går inte än, där får vi nog vänta ett tag till :)
Nu är detta ingen Shettis utan ett SV Ridponnysto på 146,4 men bilden är tagen förra våren (-12) när dottern inte ens fyllt 3 än. Basilika som hästen hette va OMÖJLIG att fånga i hagen, men dottern fick gå fram till henne. Basilika va såå försiktig när dottern va i närheten så hon knappt vågade röra sig.
Nu är Dottern 4,5 vi har två shettisar å hon är helt besluten om att lära sig rida 😃