Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1912 ggr
Sherlock
0

KÖR-VM för ponny 2007

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på VM i Danmark och var mycket imponerad av speciellt 2 shettis 4-spann. ¤ skäckar från Holland som tog silver i maraton! Dessa shettisar tävlar under samma förhållande som D-ponny, Hafibger och fjordhästar.

Ett fyrspann med svarta Medium shetland från Danmark, kom 4 i precisionen och gjorde ett mycket vackert dressyrprogram. Såå roligt att se och gav mig nytändning!

Galashowen visade 24 shettisar i en tömkörningskadrilj! Shettisar över hela banan. 

Varför är det så svårt att hitta shettisekipage sm kör, tömkör och vill göra andra roliga saker? Finns du med körshetland som vill träffa likasinnade så finns  jag och min ponny på en anläggning med ridhus och träningsmöjligheter i Skåne 0418 - 046 området.

Finns i Annelöv på Tågarportens ryttarförenings anläggning. Nära saxtorp i Landskrona kommun. Hör av er. Det är kul att köra!

Charlotte-Aveback
0

Håller med om att det är jättekul att se shettisar "in action"! Och de ger oftast de större ponnyerna en rejäl match! Glad

Själva har vi sponsrat Team Skäpperöd när Fredrik körde shettisar (han har numera gått över till New Forest) - du kan se mer om Team Skäpperöd och även duktiga Ponny Expressen på vår hemsida: www.furunas-stuteri.com.

Lycka till med era aktiviteter!

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wow vilken fin bild! Vilket roligt evenamang du har varit på!. Jag är också intresserad av körning. Tyvärr bor jag 50 mil från skåne, annars hade jag nappat på att träna tillsammans. Finns det några shettisekipage som vill träna med mig i Eskisltunatrakten så hör av er!

PP
0

Jag är oxå intresserad av allt som har med körning att göra, men jag sitter i Dalarna..!

Kratern
0

#3 Samma här och jag sitter i Jämtland. Skrattande

Ninnii
0

Jag är oxå jätte intresserad av körning! Men jag bor i Västergötland, Skaraborg närmare bestämt Axvall

Annette
0

#5. I Skaraborg finns både Bergs hästklubb och Vartofta Rid och Körsällskap som är väldigt aktiva inom körning. Berg har väl dessutom träningar på Hanaskede.

Ninnii
0

#6 Jo det finns det och jag är med i Bergs och kör, de har  träningar på vår och höst på deras egna bana på Skogsborg. Där har de även en martonbana. På vintern kan man vara på Hanaskede, tror det är tisdagar.

Men det vore väldigt roligt att träna med shettisar!

moa
0

Fin bild!

Tyvärr bort du aningens långt borta, västra götaland här också, Borås…

[LinneaDahlberg]
0

Jag har försökt börja komma igång på allvar på körningen också, men bor i Uppsala och har shettisen i Brottby… =/

Hanna-D
0

#9 Grattis till fina resultatet på Gotland! Blev det något av bilderna du tog när du var här?