Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 665 ggr
veruscka
0

Shettis tävlingar

Hej hej

Om ngn vet var man kan åka på tävlingar med shettisar i hopp,dressyr och agility förutom Shetland Rid och körklubb så är jag tacksam för svar

PP
0

Shetland Nord kommer att ordna tävlingar i just hoppning, dressyr och agility på utställningarna i Delsbo 15 juli och Köping 5 augusti. I Delsbo blir det även tömkörningsprecision och i Köping precisionskörning. Mer information kommer inom kort på vår hemsida: www.shetlandnord.se

veruscka
0
Zebben
0

Dressyr och hopptävlingar anordnas ju överallt runt om på landes alla ridklubbar.

PP
0

#3 Visst är det så, men det är ju lite mer krav på sådana tävlingar, t ex vaccinering mot hästinfluensa och grönt kort. Sen är det ju högre svårighetsgrad. På tävlingar för bara shetland, finns ju t ex ledklasser, dressyrprogram utan galopp, hoppklasser på 30-40 cm. Plus att man ofta kan starta körklass, tömkörning och agility.

Annette
0

I år verkar det inte vara många bruksklasser, om man tittar i småpropparna. Jag är lite sugen på att starta i tömkörning för första gången. Men den närmaste jag har hittat är Nybro och dit har jag 30 mil. Shetland Väst har inte lagt ut sina småproppar ännu, så jag vet inte om det blir något på deras utställningar. I Nossebro förra året var det en himla massa trevliga klasser, bl a tömkörning och en ridklass med ledare. Hoppas på samma i år.

Zebben
0

#4.

Ja, men vissa vill ha lite mer krav. Såg inte någonstans i ts inlägg att hon inte sökte tävlingar för endast shettisekipage. Gav henne bara förslag.

[Teddy]
0

Den 21 maj är det hopptävling för Aponny på Skogslotten i Norrköping. Välkommen!