Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettbeteckningar-fölningar
Läst 4339 ggr
sanne
0

Hingstval 2007

Har alla som sak betäcka sina ston betsämmt sig för hingst ?? vore kul o se vilka kombinationer det blir i år.

Här på Solliden blir det följande

Natasja v Ramsburg - Jozo,

Lillegårn´s Loni - Jozo,

Trixy v Bunswaard - Jozo,

Tessa Rose vd Belschuur - Jozo

Busebo Anja - Southley Bilberry

zettan
0

Lillegårns Arizette, går gall

Rosa Caprie from secret flowers, Jozo 387

Pheobe
0

Tjustorps Ghia och Smevallens Honey med Fredrik samt så har han 5 utomstående ston än så länge.

Cattis
0

Jag återkommer när jag vet hur det gått med alla fölningar… Efter det kommer jag bestämma mig för vilka som betäcks och inte.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Charlotte-J
0

Vi kommer att betäcka följande ston (såvida allt går bra med fölningar mm.):

Kryddgårdens Salvia # Furunäs Porfyr

Kryddgårdens Socker # Gläntans Morendo

Ivette v.St Dijkzicht # Rossmons Jackmani

Samt Malins sto Gracia v.d Uitweg # Furunäs Porfyr

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

Jag betäcker enligt följande:

Celma - Favorit

Carmen - Favorit

Paola - Favorit

Hedvig - Favorit

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

Mina tre ministon, Grönlunds Myra, Åkaregårdens Cpirite of Gold och More Than a Feeling kommer att betäckas med Design To Make a Difference.

Sedan ska Ytterhalls Evita också betäckas, men med vilken hingst det blir har jag inte riktigt bestämt mig för än. Eventuellt ska även Evitas dotter Ytterhalls Livia betäckas, men det är jag inte säker på än och inte heller vilken hingst det isf blir med. Svårt det här :-)

JennyR
0

Hade tänkt betäcka två av mina ston i år..

Lindåsens Elize # Smevallens Bonsai

Amalia # JR Orlando (förutsatt att hans papper blir klara, men det ska dom väl hinna bli innan typ juli? Allt är klart, det är bara DNA:t jag väntar på…..)

mili
0

Jag kommer att  betäcka Shakira,Wilma och vårt nya sto Ronja(Lady in red)Med vår egen hingst Lucky win v.Wegdam.Det kommer att bli så spännande!

Hanna-D
0

Jag kommer att betäcka ett sto som jag lånat in med Stjernens Epus och min mor har bestämt sig för att betäcka om Kilskogens Glamour med förhoppningen om ett sto från henne, Epus får äran även där. Övriga ston går gall.

SaraDoos
0

Samantha ska till Dalsgårds Favorit i juni. Har inte bestämt om jag ska betäcka om Amulette och inte heller med vem.

JMax
0

Iris v.d pelgrim, Rianne-Hiske fan Kobunderhuzen och Romana v. Veldhuizen ska dejta med Äppelbo Findus RS 289. Han kommer att stå här hela säsongen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Zerenade
0

Jag ska ha Kärlingehults Orkan här i år så mina ston betäcks med honom.

Furunäs Ponyta har jag inte bestämt ännu vem det blir, kanske Furunäs Porfyr.

Charlotte-Aveback
0

Vi planerar att betäcka två ston i sommar:

• Furunäs Fergie med Furunäs Bonzo RS 269
  • Furunäs Nicolita med Wessel v.d. Amstelhof RS 235

Våra andra två fölston (Furunäs Florita och Furunäs Muzette) får gå gall nästa år.

Milla
0

En ändring jag ska inte ha Glamour utan det blir ett annat sto som jag har köpt iställetRäcka ut tungan

VeronicaP
0

#14 Ha ha ha ett fint sådant också *ler*

AnnaLundin
0

Jag har ju Linnestofta Meat Loaf här i sommar och han kommer få besök av Hippotekets Cassis så snart hon blir brunstig + att Venessa får träffa honom redan i fölbrunsten om fölningen går bra. Hon fölar så himla sent, jag vill ha ett tidigare föl kommande år, men vill slippa låta henne gå tom ett år för att tidigarelägga. Hon är ingen ungdom längre och jag har ju faktiskt köpt in henne för att avla på…

veronica-olsson
0

Mitt ministo Stepley Mystique kommer att betäckas med Design To Make a Difference.

Benjamin
0

Benjamin får gå gall!Skrattande

Milla
0

#18 nä vad säger du??? nu tycker jag du är taskigFlört

Madelene_Udd
0

# 1 # 9

Måste bara fråga… Benämningen går gall har jag trott innebär att stoet är betäckt men inte blivit dräktig……

Och det är ju inte rätt benämning på era ston om ni inte betäcker dom…Eller har jag missförstått det hela?

Madelene_Udd
0

Förressten… glömde skriva upp mina ston..

Syrén's Axella  - Jozo

Kompis Pretiosa - Jozo

AnnaLundin
0

#20 Håller med du…

Gallsto är ett sto som inte är dräktigt, men att de går gall betyder i min värld att de betäckts och inte blivit dräktiga. Skulle tro att terminologin förutsätter att de betäcks varje år…

Mija
0

Här kommer det betäckas ett sto i år och det blir:

GladCloetta av Paradiset - Caico vd Koningskamp (en ursnygg herre med otroliga rörelser)

Benjamin
0

Benjamin blir aldrig dräktig!Glad

UG
0

"Att gå gall" för mig är att stoet går tom ett år. Oberoende om hon är betäckt eller ej. Man kan planera att låta sitt sto gå gall ett år. Stoet kan ju också resorbera eller kasta och om hon inte betäcks om går hon ju gall.

Charlotte-Aveback
0

#20 & 22: Det har nog faktiskt blivit så att man använder ordet gall både för ston som ej blivit dräktiga samt ston som ej betäckts.

Klass 13: '4-åriga och äldre ston som ej fölat' kallas ju många gånger för klassen för gallston, oavsett anledningen till att de inte har ett föl vid sidan.

Men i mitt fall kan jag förtydliga att Furunäs Florita och Furunäs Muzette inte kommer att betäckas i år (som det ser ut nu i alla fall). Flört

Ahnna
0

Sjöängens Rival + Upplundas Miranda blir det här, de går ju redan tillsammans. Sen ska mitt lånesto också betäckas, med en annan hingst, men jag vet inte om jag får skryta om det här eftersom det inte är mina hästar det rör sig om.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Zigge-3
1

Jag ska betäcka:

Vexana _ Marculix

Galenby Afrodite- Epol

Johanna-Granberg
0

Mitt sto Kontura är betäckt med min  hingst Hamras Hurricane, tyvärr så är väntan alldeles förlång, hm!!Skrikandes

Sasser
0

Källbergets Ginette 4467 skall betäckas med Periqueux v. Isala.

Jag har precis sålt henne och har tillåtelse att lägga ut detta. Hade jag ägt henne och bott så nära Almnäs så skulle jag välja denna hingst ändå. Nu fick jag ju vara med och bestämma hingst åt henne iaf så det var ju kul:)

sanne
0

ingen mer som ska betäcka sina ston iår ?? så intressant med att se de olika kombinationerna..

susanne-s
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har den fina hingsten Oswald v.d. Meijs-Hoeve på station (som ägs av Jäboruder) Han ska betäcka mina ston…

Berdine v. Hogenhof
Cindy v.d. Vier Hoeven (om fölning mm går bra)
Ronja

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

VeronicaP
0

Så här långt har jag kommit i mina planer

slättens Madicken är betäckt med Robijn v.st. Polderzicht RS

Slättens Corint ska betäckas med Slättens Madgic II

Sen så ska ev Arielle betäckas med O´regen eller Castor har inte bestämt om hon ska betäckas och med vem ännu allt beror på läget med Majsan.

[Croneld]
0

Slättens Manda ska till Stjernens Epus och jag hoppas på en liten skäck…Flört

Ove-D
0

Vi har inte bestämt oss om vi ska betäcka om någon eller inte. Men OM vi gör det så funderar vi på Lammehaven's Rowdy till en eller två. Men först ska jag åka och titta på honom och bilda mig en uppfatning om vad jag tycker om honom…

Är det någon som har kort på Rowdy?

AusaBausa
0

Östertorps Kefir ska betäckas med Jolly Roger of Marshwood i år

AndersA
0

Rambling Rose, Stjernens Mini- Lizette & Glory v Bromishet ska jag använda till Design to make a difference, då vi leasar honom i år. Spektras Prinsessa- om hon är helt återställd- åker till Zeagram.

Camilla
0

Gina Tranegilde-åter till Roy v Bunswaard, då årets föl blev superfin
Pearl v Heut - Skogheims Allright
Sanadbackas Gloria - Skäpperöds Sebastian
Randy v Neiuwaal - Skäpperöds Sebastian
Sandbackas Glava - Roy v Bunswaard
Windekind v Dorpzicht - Roy v Bunswaard
Sandbackas Candy - Skäpperöds Sebastian
Tooske v ht Heufke - Lucky Look
Gaike v Stepelo - Skäpperöds Sebastian
Hermits Double Cream - Skäpperöds Sebastian

Nitro
0

#4 Va kul att du ska betäcka med Morendo! Vet du vem som har honom nu?

Annette
0

#39. det är Charlotte själv som har honom nu.

Houdini
0

Naturligtvis använder jag Zeferino vd Kleine Nes…

Min 22-åriga veteran (fotad häromdagen)

Madelene_Udd
0

# 35 Vad är det för hingat? Står han i närheten? Nyfiken i en strut….Oskyldig

Ove-D
0

#42 svart danskgodkänd minihingst, halvbror till Tasano (samma pappa). Rowdy står utanför Holsljunga så du har närmre till honom än vad jag har… Flört

Kris_J
0

Hingsten som omnäms i 43, visades vid avelsvärderingen i Borås 01. Vet anm. Ext 87666, enligt mitt program.

Veritas odium paretFörvånad

Ove-D
0

#44 Menar du Rowdy eller Tasano? Vet du vilken det veterinära anmärkningen var??? (PMa gärna!)

Kris_J
0

#45, Rowdy.

Ove-D
0

Tack för info Kris_J och Pernilla!

SofiaChristina
0

Vi kommer bara betäcka Kompis Angela i år,hon har precis åkt till Hector af Sörtå,Brandy och Thessy ska få vila.

Madelene_Udd
0

# 45 OK, minisarna har jag inte så stor koll på, speciellt inte om de inte är RS.hingstar.

Ellinor Johansson
0

Alla vår ston ska betäckas med Kameleon.

[LinneaDahlberg]
0

Casablanca är just nu hos Charley

Jenny_Danhage
0

Som det ser ut just nu blir det nog

Skogmyrens Sofi - Sorro  ( om hennes fölning går bra)
Manilla - Clibberswich Beacher
Rinett - Workingclass Hero

ElisabethA
0

2007 kommer jag att betäcka mitt sto Emmeros Gardenia med Waulkmill Maclaren.

Jeanette-H
0

Alla våra föl har kommit under maj månad men vi har inte bestämt om vi ska bet om..

En är ialf bet Nina - Upplundas Columbus

sanne
0

en liten ändrig i våra planerGenerad

Nu åker Busebo Anja till Ytterhalls Kanon i morgon, det ska verkligen bli en intressant kombination !!

Ove-D
0

mmm och jag har beslutat att INTE betäcka någon av stona alls… Ledsen

Daladis
0

Hu vad avundsjuk jag är på era betäckningsplaner!!! Jag ska nog inte betäcka Titti förrän nästa år…. men man blir ju gråhårig av att leta hingst! Det finns en sååå fin kille inte så långt bort, men då skulle det bli betäckning i augusti och det är kanske lite sent?//Erica

Ellinor Johansson
0

# 57 Jag skulle inte dra mig för att betäcka i augusti. Vårat sista föl är beräknat till 12 juli.

Jag kan tänka mig att en av anledningarna till att betäcka tidigt är att man kan sälja fölet innan installning men om det är OK att behålla fölis över vintern spelar det ingen roll tycker jag.

Daladis
0

#58 -Det är inget problem med installning -den eventuella bebben kommer nog aaaaaldrig att kunna säljas Generad. Jag blir nog rysligt kär i den efterlängtade  bebben!!! //Erica

ThiffannyJ
0

I dag åkte Kitty till Pavarotti RS 383. En mycket stilig herre! Hoppas på en fölis nästa år!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Är det någon mer som betäckt så här "sent"?

www.minishetland.com

Charlotte-J
0

#61 Jag har 2 som inte ens är betäckta än ;-)) Måste ha missat en brunst så nu går vi bara och väntar!

Amor vincit omnia Kyss

Madelene_Udd
0

Jag körde min shettis till higsten i fredags, och adrennermärren i går, så jag är också "sen"… Fast jag tycker det är lagom, inte sent…

Charlotte-Aveback
0

#60: Det skall bli spännande att se en avkomma efter vackra Kitty!

Vi skall betäcka två ston i sommar och de har just i helgen släppts till hingstarna. Furunäs Fergie hos Furunäs Bonzo och Furunäs Nicolita hos Wessel v.d. Amstelhof.

Milla
0

#61 oj, ja du här har jag två ston som inte har kommit i brunst ännu, går och väntar och väntar. Den ena är ju då Paola som vi inväntar fölbrunst på och den andra är gammel mor som nog inte tänker brunsta överhuvudtagetGråter

Början av juli är väl inte försent, det är väl då många egentligen börjar betäcka om jag har förstått det rätt.

ingrid
0

#61 Skall släppa in Abelle till Garant på nästa brunst. Vill inte ha föl förrän i juni, tycker inte det är sent :)

Hanna-D
0

Vi fick hit ett betäckningssto i går och på fredag kommer ytterligare en så inte är det för sent.

Kris_J
0

I går kom de första stona hit. Jag föredrar att betäcka dem från slutet av juni. Vill inte ha tidiga föl.

ThiffannyJ
0

Okej, då kanske det inte är så sent ändå. Själv tyckte jag att det var ganska bra då hon aldrig haft föl innan. När vi släppte i hop dem så fick han inte betäcka, men nästan. Så jag hoppas att om några dagar kan vara rätt dag! Hoppas att hon tar sig direkt! Så spännande!

www.minishetland.com

maysod
0

# 61

Sent ? det beror nog lite på i vilken landsända man bor, vill inte ha föl för tidigt. Betäcker mina nu med Furunäs Fernando.

sonja
0

Bäckens Heppy + Pompe! (konst dr!)

Bianca vd Beekstraat + Pompe, går kvar än.

veronica-olsson
0

Stepley Mystique+Design to Make a Difference!(konst dr med ul den 6/7.Ser fram emot nästa års fölunge.

Astrid
0

En liten hilsen fra Norge :o)

Loanin Miss Frisky (NPA 1747) bedekkes i år med Gilbert v.h.Lebenhos (NPA 1802). En lekker herre som ble årets avlshingst i Norge 2005.

RebeckaSvensson
0

Släppte mina tre ministo, Myra, Cpirite och Hanna, hos Design To Make a Difference i onsdags.
Evita har jag inte lämnat hos hingst än, och har inte heller till 100% bestämt vilken hingst hon ska få träffa. Hon bör börja brunsta ngn av de närmsta dagarna och då ska jag köra iväg med henne är det tänkt.

Tycker inte att det är sent att betäcka nu utan för mig är det perfekt om stona kan föla i början/mitten av juni så jag har hunnit hem.

AusaBausa
0

Kefir har varit hos hingsten sen i början av juni för betäckning men brunstade tyvärr om nu i dagarna så ska gå på en betäckning igen men sen får det vara… då får vi vänta t nästa år tror jag….

Trine
0

Tilia rs5648 och Flöjta rs5570-Johannesbergs Nobel.Asphagens Trine- Zorry.

Shettisar02
0

Själv har jag valt den otroligt vackre Dusol till mitt sto.Jag är ingen uppfödare eller aktiv i någon förening,men jag har ställt ut det aktuella stoet 1 gg ialla fallFlört Henne lämnade jag för betäckning 30/6 så jag anser inte det är för sent.

Susan61
0

I år betäcker jag bara mini det blir ev 8 st.Har lånat Ringo.

Nästa år blir det Branje van de horn till mina travar shettisar.

Russet ej bestämt. Islandsstona väntar jag med.Villl ha skäck på dom.

Ulla L
0

Jag har haft Nadja på beräckning men är osäker på om hon tagit sig. Veterinären vill inte ultraljuda henne eftersom hon "är så liten" och det är första betäckningen för hennes del. Skall istället göra ett blodprov om ca 3 veckor, om hon inte kommit om innan dess. Om hon gör det ska vi betäcka henne med vår egen Steve, liksom Ofelia efter premieringen.

Det blir sena föl, men jag har inte kunnat bestämma mig för hur vi skulle göra -  betäcka eller inte betäcka, eftersom jag haft envisa besvär med hjärtflimmer och brist på ork. Nu verkar det som om läkarna äntligen kommit på en bra kombination av mediciner, så jag känner att jag vågar mig på det underbara - att få föl på gården i alla fall en gång till!

Cattis
0

#79 Jag håller tummarna för att Nadja tagit sig Ulla!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ann-Christine
0

#79 Hoppas Nadja är dräktig och att du själv får vara frisk.

sanne
0

Ja Ulla vi hoppas allt att det gick vägen trots "problemen". Vi väntar med spänning på resultatet.

ta hand om er nu.

Ulla L
0

Tusen tack för er omtanke och hälsning! Jag blev riktigt rörd …

Hoppas tumhållning och goda tankar ger ett positivt resultat!

Vi ses några stycken på premieringen i Svenljunga, eller hur?

Charlotte-J
0

Nu är även Kryddgårdens Socker Ultraljudad och hon är dräktig med Gläntans Morendo!

Amor vincit omnia Kyss

Susanne.Nygren
0

Afroditi har dejtat nygodkände JR Orlando RS 489. Spännande att se vad det blir av den kombinationen… Han fick ju både gångartsdiplom och hoppdiplom, vilket inte bör vara helt fel…

stallostby
0

Nords Grace: konstaterad dräktig med Capone Fire                      Nords Tess: konstaterad dräktig med Jozo

VeronicaP
0

Jag fick ett sto idag som kom hit på betäckning, har ett sto som jag har iväg på betäckning som skulle kommit i brunst den 29 juni men hade inte kommit i brunst i allfall den 5 juli hm , de här brunsterna verka hoppa och strula lite nu i regnet här, många som tar om i år med tycker jag nu i regnet.

sanne
0

Vårt sista betäcknings sto kom också idag, vi har nog haft  tur ändå med brunster o dräktighet, bara en 3 av 20 som gått om !!

Milla
0

kan inte mer än hålla med, i början hade vi super långa brunster och dom som har kommit om har nu super korta dvs 3 - 4 dagar och sen går dom ur.

VeronicaP
0

#88 Här kan det ju tex bero på att alla stona går utan föl, en del har aldrig haft föl och är lite äldre och andra är det en hel del år sen de fölade plus att de jagar bort varandra och vaktar hm helst skulle jag behöva stå i hagen och vakta hela tiden ;-)

Emma-Andersson
0

Jag har skjutsat iväg Mimmigumman till Django v.d Romer

och om allt går som det ska och hon inte brunstar de närmaste dagarna så kan jag nog se fram emot ännu en sommar med föl.

RebeckaSvensson
0

Evita har jag äntligen fått lämnat iväg på betäckning nu. Hingsten som jag efter mycket funderande bestämmde mig för gillade inte henne så efter ultraljud där det visade sig att hon endast hade småägg sprutade vi brunst på henne och bytade hingst. Jag håller verkligen alla tummar jag kan för att hon blir dräktig nu och att jag snart får hem min underbart vackra häst igen.

Dior
0

Vi har betäckt två av våra med Dior, (så klart) en med Ytterhalls Kanon, och den fjärde har ännu inte puttat ut sitt föl, så det blir för sent att betäcka om henne. Ledsen

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Dior
0

Hoppla, glömde ju skriva vilka ston… Fairy Tail och Smevallens Geisha är bet. med Dior och Denise med Ytterhalls Kanon igen.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Hannna
0

Iår betäcktes Lady med Sir Douglas och hon är även konstaterad dräktigt. Hon är verkligen säker lilla damen, hon har fått 4 föl, detta blir det femte förhoppningsvis, och hon har blivit konstaterad dräktigt direkt på första försöket samtliga gånger.

VeronicaP
0

#96 Då får vi hoppas att allt går vägen och att det blir ett sto föl nästa gång ;-)

Kris_J
0

#95 du får se till att alla avkommorna kan bli visade någon gång också på en oficiell utställning eller premiering, så deras förhoppningsvis fina tävlingsresultat kan höja fina mammans avelsvärdeklass om några år. Stöt på ägarna Är de inte sålda så finns ju ett antal glada tanter som kan vara till hjälp med visning om det är svårt att få tiden att räcka tillFlört

VeronicaP
0

hm de var ju klart till #95 jag skrev och inte till mig själv ;-)

Kris_J
0

#98 dagen efter kvällen före……Flört

VeronicaP
0

#99 Precis Cool

Charlotte-J
0

Nu har vi betäckt färdigt för i år och vi höll oss nästan till planen ;-) Det var bara Malins sto som fick en annan kavaljer ;-)

Kryddgårdens Socker ¤ Gläntans Morendo (UL dräktig)

Gracia v.d Uitweg ¤ Gläntans Morendo (UL dräktig)

Ivette v.St Dijkzicht ¤ Rossmons Jackmani (ej UL än)

Kryddgårdens Salvia ¤ Furunäs Porfyr (ej UL än)

Amor vincit omnia Kyss

susanne-s
0

Mina tre ston
Berdine v Hogenhof, Cindy v.d. Vier Hoeven och Skäcken Ronja är alla betäckta med  stiliga Oswald v.d Meijs hoeve.
Ingen har brunstat om så nu håller jag tummarna att alla är dräktiga.
Hoppas på fina svartskäckar till våren.  Flört

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Kris_J
0

Hagdala Estella är betäckt med Smevallens Hijacker,
Hagdala Wioletta med Hagdala Linus  och Hagdala Wimla med Lysol.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.