Bilder till hingstkatalogen
Jag saknar bilder på flera hingstar, framförallt på alla som blivit godkända i år.
Mejla mig på thiffanny.j@gmail.com snarast så skickar jag snart filerna för uppdatering.
Delad glädje är dubbel glädje :)
När du ska mejla en bild så döper du bilen till hingstens namn_fotograf.jpg t ex. Filur_NamnNamnsson.jpg Tänk på att bilden ska vara av god kvalité. Märk mejlet med hingstens namn och RS nummer. Skriv vem som är fotograf.

Det vore ju bra att få en uppdaterad lista på vilka hingstar som fattas
Jag saknar på dessa:
Almnäs Tarpan RS 641
Turbo Magic v. Kastanjehof RS 642
Alex v.d. Pony Hoeve RS 644
Tudor RS 645
Dalsgårds Pentagon RS 646
Ängabogårds Nogger RS 647
Näsvallens Travolta RS 648
Bäckdalens Cavat RS 650
Emmeros Filip RS 651

Jag har foto på fyra av ovanstående, men det är kanske ägarna som skall välja bild till katalogen?
Saknar även på Birchwood Mandarin RS 643
Har du bild på Kölnäs Rednex ? väntar på hans RS nummer!
#6 Om inte hingstägaren själv har mejlat mig så har jag ingen bild. Mejla mig när han har fått sitt RS nummer.

Förstår fortfarande inte varför bilderna som köps in till Shetlandsponnyn inte kan användas om inte ägarna bidrar med egna bilder…
Tidigare stod att bild till stamboken ingick i priset för RS-numret. Det verkade iofs vara borttaget sist jag kollade (kanske för att vi inte har någon stambok med bilder längre?), men det var bilderna som publicerades i Shetlandsponnyn som menades. Kan inte riktigt se att det skulle vara någon skillnad att använda dem i en hingstkatalog istället för en (icke existerande) stambok… Det känns som om man gör det onödigt krångligt för sej.
#8 Jag skulle gärna använda dem!
Nu har jag fått mejl om att katalogen är uppdaterad. Det jag fick mejl om till förra helgen finns med i uppdateringen.

Det verkar som att Gladiator RS 592 saknas i hingstkatalogen. I en lista långt bak står det att han exporterats till Finland men det stämmer inte. Rätt ägare finns i webstamboken.

Varför är min hingst Talisman af Jäboruder inte med?
Såg också att det fattades kort på Christian af Jäboruder
#11Han var exporterad när jag gjorde katalogen från början. Jag har inte fått något mejl om att han var tillbaka. #12 Han är inte i Sverige enligt webbstamboken.

Men det är fler som är exporterade men ändå står med, det var därför jag undrade

#11. Han åkte aldrig till Finland.
#14 Vilka? Jag kan mycket väl ha missat. #15 Då ska jag fixa till en sida till honom.

#16. Vad bra :) Behöver du foto på honom?
(Funderar på om jag lovat skicka andra foton som jag inte skickat? Minnet är bra men kort.)
Kan man använda en egen bild? till vilken adress mailar man? vad ska stå med? är ny med sånt här så jag har lite dålig koll.
Nu såg jag vart man skulle maila. Men mina andra frågor vill jag gärna att någon svarar på.
#17 Du får gärna mejla mig bilder på de hingstar som saknas :)

Jag borde nog skicka någon till dig med på Slättens Mi Rey som nu fått sitt stamboks nr kan jag tänka mig