Stoträns vitt läder.

Vad är det som gör att det är andrasortering..?
Hej! Jag är inte nöjd med den nya kantfärgen som jag fick tag på. Visst är den vit, men den vill inte bilda en härligt glansig len kant som det ska vara, brukar vara! Och så finns det en svag missfärging, stor som ett knappnålshuvud, i lädret på nosgrimman. Detta är grejor som bara syns vid noga granskning, men jag retar mig på dem och vill därför inte ta ut fullt pris. Tack för frågan. Jonna
Träns? Grimma eller? Hur breda är remmarna?
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Lite svårt att se på bilden med spegeln… Men den är tänkt att användas tillsammans med kedja under hakan..?
Det är ett utställningshalter till ett sto. Det finns alltså inte "uttag" för bett.
Nosremmen stängs av ett delta med pistolhakar.
Remmarnas bredd är 12 mm, förutom nosremmen som är ca 22mm.
Det passar inte till en mini, utan det ska vara en stor ;-) shettis som bär det.
Ni som är intresserade och bor i närheten är välkomna att prova.
Till "pp" Svar på din fråga:
Man behöver alltså inte ha kedja, eftersom man har deltat. Man fäster sin ledtygel i deltat.
Vill man ha kedja, kopplar man bort deltat och fäster kedjan i tränset/grimman.

#6 Ok, tack! Jag är inte så förtjust i kedjor…
Förstår jag dej rätt att det mäter 63-70 cm över nacken (själva remmen som är fäst i nosdelen)? Är sugen…
Kan ju varmt rekommendera Jonnas produkter. Allt är perfektion in i minsta detalj o läder kvalitén är härlig. Vi har köpt 5-6 olika modeller av henne.
Svar till "på": Ja, det stämmer! Vi tänker lika på måttet där! Och tack snälla Assim för berömmet! Jag blir så glad!
passar det en riktigt stor shetland? ganska breda ganascher
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Anna fagrell, det passar definitivt till en shettis med stora ganasher, då denna grimma/träns inte har käkem. Hur stor, det vet jag inte, men pannbandet är ganska rymligt och måtten ser du själv ovan.