Hästagility.
Hej!
Vart kan man köpa agilityhinder? 🙂
Satsa allt du har
www.jennipherengstrand.weebly.se

Bommar/hinderstöd får man köpa från de som tillverkar hopp-hinder. Koner finns ju också att köpa…men annars får man nog bygga själv 😉
#1 vet du någon som gör hinder billigt?
Satsa allt du har
Kapar tråden lite å frågar om någon har bra tipps på hur man kan bygga en "vipp-bräda" gärna med bilder också :)
#3 Gör inget :)
Satsa allt du har

Det finns bra grejor bla i England till bra priser -men det är frakten hit som kostar. Salto har fina färgglada hinder till bra priser tex
Prasselband är enkelt att göra, men det är ju redan beskrivet. ta en pressening (stav?) och lägg som en matta, ta en pressening och lägg över hinderstöd med bommarna högst upp som en tunnel. Använd ett däck utan fäljar. Använd fantasin och det man har hemma för att jag göra slalom, portar osv :)
Om du vill tävla i agility så gör du klokt i att skaffa ett bildäck och träna in tills det sitter i ryggmärgen att gå rakt i däcket! Det vinner du MÅNGA sekunder på! Jag har vunnit flera gånger tack vare bl.a. just det att mina hästar är klockrena på däcket.
Hur många olika hinder finns det? Visst det beror väl på fantasin men jag tänkte om det fanns ett visst antal hinder inom som används inom tävling. I så fall vilka?
Finns en sida om det på klubbenshetland.se :)