Min ponny.
Min ponny är registrerad som svart. Men jag tycker att han är mer åt det röda hållet plus ålen på ryggen. Vad är han för färg?
Satsa allt du har
www.jennipherengstrand.weebly.se

en bild kanske :)
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Vad är det för stam på den?
Ja en bild skulle inte skada för att avgöra 👍
#1 #3 Hej! Förlåt fr att jag inte svarat. skickar med en bild strax ;)
#2 Hans stam finns här: http://www.shetlandsponnyn.se/Stambok/Visa3Led.aspx?Nr1=130082
Satsa allt du har
O jädrans vilken kanontravstam 😃 fast där står han som mörkbrun. Är han hingst fortfarande??
Haha ja han har bra stam :) Köpte honom för 2500 kr ett riktigt fynd. Han är kastrerad och ägs inte av Agneta (?) vi har bara inte hunnit skickat in papprena ;)
Satsa allt du har
Det lät ju bra det där 👍 ska du använda han till trav? Nu är jag riktigt nyfiken så du får skicka ut en bild 😃
Våran historia; Jag köpte honom sommaren 2012 den 15/8. Det var den bästa dagen i mitt liv. Vi körde 3 timmar för att hämta honom i Motala hos Joesfine i zinkgruvan. Han var då hingst men vi valde snabbt att krastera honom :) Han var jätte jobbig i början, stegrade och sparkade när vi gick bredvid stonas hage. Jag började träna NH och longering. När vi börjat lära känna varandra så började jag tömköra. 6 måndader efter tidslös och framgångsrik tömkörning så började han dra däck och andra tunga saker. Han visade snabbt intresse för att dra och jag satt han för vagn. Jag körde honom ALDRIG själv i början då han var sjuukt pigg och drog med mig i diket 1000 tals ggr. Jag bestämde mig för att låna ut honom och se vad som kunde förbättras. Sista ggr jag körde honom innan de nya fodervärldarna skulle komma gick han som en klocka. Slog sitt egna "hemma rekord" med 40 sekunder. Var så stolt. Att låna ut honom var det värsta jag gjorde. Han kom hem tjock och väldigt mycket olater, tyvär.. Vi byggde upp vårt förtroende och allt gick bra tills "olyckan". Jag körde med min kompis på en paddock. Jag svänger för snävt och fastnar med benet i hjulet. Han vart jätterädd och jag tappade tömmarna med satt på dom som jag alltid gör. Allt gick bra förutom att jag kom hem med en skärrad ponny. Nu kör jag honom regelbundet och tömkör varje dag. 😃 Jag är 13 år gammal och har gjort detta själv tillsammans med min underbara mamma och tränare och hjälpsamma vänner. Jag vill jätte gärna hålla på med trav men jag tycker det verkar krångligt och vet inte vart jag ska höra av mig. Skickar med lite bilder. 😃
Satsa allt du har
Han är svart eftersom han inte är brun på mulen eller runt ögonen.
Okej tack.
Satsa allt du har
Fin kille du har 🙂 Att ta ponnytravlicens nu för tiden är en tyvärr lång och kostnadsfull historia. Och du blir 14 nästa år gissar jag, åldersgränsen på kusk för shettis är 15 de får köra sista året så då har du inte långt kvar. Hoppas du kan börja köra klassisk körning, där finns ingen åldersgräns 😃
Tack :) Jag skulle ju helst vilja ha en lite större häst att köra och rida ;) Men men man får vänta.😉
Satsa allt du har