Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 912 ggr
zettan
0

god morgon 16/8

god morgon alla!

Idag var de mulet och trist ute. Grr vill ha fint väder ju Ledsen. Idag var hunden pigg i allafall och var med mig när ja åt min frukost. Brukar allttid sitta ensam.

Idag händer de inte så jätte mkt. mer än jobb. Mkt att göra på jobbet men stressa de tänker ja inte göra. Ingen som tackar en för de. Utan de är bara att jobba på i ett bra tempo. Övertid för många denna veckan. Då blir man lite illa till mods att man inte får jobba mer, Sen komemr Hovis i eftermiddag och kollat till nya pållen. Sen ska ja förslka köra Rosa en sväng. Hon är pigg och glad när tjejerna rider. Hon busar hela tiden Skrattande

ha en bra dag

sanne
0

Go morgon

eller det vet jag inte om det är faktiskt.. både jag o barnen är jätte förkylda o ett av barnen har feber, så det blir inget jobb för mig idag, ska ligga o se på film o spela kort, för det är nog vad man orkar, hoppas jag känner mig lite piggare i morgon för annars blir det inget kul o åka till Valla

ni ska jag gå o lägga mig igen.. ha det bra alla !

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

Mulet och grått i Malmö, men det är inte kallt i allafall. Idag var det riktigt tungt att stiga upp, var iväg på Fredriksdalsteatern igår med lite vänner, det var riktigt trevligt…var väl lite smått tveksam till om vi skulle köra upp med tanke på att regnet vräkte ner och teaterna är utomhus, men så fort vi närmade oss Helsingborg så tittade solen fram och vi fick soligt under hela föreställningen, sen gick det inte många sekunder från de att jag kom innanför dörren hemma, så vräkte regnet ner igen.

Idag blir det jobb för hela slanten….sen ikväll ska jag iväg och titta när en kompis lillasyster tränar dressyr på sin fantastiska ponny, han är precis en sådan ponny man önskar att man själv haft när man var 15år…otroligt samarbetsvillig med energi och power…och lite bus, han har en grym utstrålning.

Hoppas ni får en bra dag!

Annette
0

Mulet här också. Jag skall klippa och trimma gräs samt städa förs.hemmet inför en minnesstund i morgon. Hoppas det blir vackert väder på lördag. Valla i spöregn en hel dag upplevde jag på Elitutställningen 1984 och det räcker med en gång.

Skall fortsätta förberedelserna inför helgens utställning. Plocka ihop saker och kanske baka lite bullar att ha med till fikat.

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Regnat inatt och lovat regnskurar under dagen också. Lär väl inte bli ngt tröske idag heller, hopplöst. Tröskorna är iaf tankade, servade och blåsta så bara att vrida på nyckeln och fort komma ut när det är tröskväder. Ingen tid att förlora nu.

Varit hos veterinären nu på morgonen och skulle ultraljuda två ministon. Tyvärr kom han inte in så det blev inget ultraljud, tyvärr. Se om vi kör till en annan veterinär eller tar blodprov senare.

Pheobe
0

Hejsan hejsan.

Migrän och illamående på schemat idag! puh. Jobbat 12 timmars pass de senaste dagarna så det är säkert därför. Nu har hösten kommit till skåne. Regn och rusk. Hästarna kryper in i sina hus. Hoppas dock på att vädret vänder för det är snart tid för Bjärsjölagård. Årets höjdpunkt!

Milla
0

God middag!

Har fotat lite idag och tränat viking inför Valla.

Annars idag är det rätt så lungt, det blir lite städning inomhus som står på schemat.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Puzzel
0

Godmiddg här är inge bra alls. Puzz mår bättre och det läker fint. Men gubben är på dåligt humör så nu vill han att jag gör mig av med alla våra djur. De kostar pengar och han har haft en skuld som nu ska mätas av. Så då måste vi dra ner på allt inklusive djur då. men han behöver inte dra ner nått nejdå bara jag det är ju djuren som kostar. Bilar kostar inget 2700 kr i skatt , 500 kr i mån i försäkrning sen 2500 kr minst i bensin varje månad. Hundar, häst och 3 smådjur kostar hästen nu som konvalecent ca 1000 kr i mat och sårvård månad, 110 kr i försäkring, hundar 250 kr i försäkring 200-300 kr i mat, smådjuren 200 kr i mat. Så rent praktiskt kostar mina djur 2000 kr i månaden drygt. Är det fler som har sambos eller äkta hälfter som gnäller på era djur. Konstiga va att det va han som tjatade att skaffa hund igen.

Charlotte-J
0

#7 Har en underbar "gube" som finner sig i allt tokigt ;-) Han är till och med så pass intresserad själv att han är med och planerar hingstar till stona och så gillar han att kolla stammar. Mycket bra för mig att få det "serverat" emellanåt, haha. Han är även med i den vardagliga skötseln och när vi handbetäcker, en "kanongube" helt enkelt, men jag har väl haft en himla tur!

Ska snart ut och pyssla med pållarna och så kommer hovis och ska verka dom 2 som ev. får åka med till Valla.

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

#7 usch så jobbigt. Själv har jag en super gubbe som fixar och donar med djuren. Fast ibland tycker jag nog att han kunde vara lite mer snäll och låta mig köpa den där åringen som jag så gärna vill ha, men nä då måste en av dom andra bort först Förvånad hehe nädå jag förstår honom fullt ut även om jag inte vill vara så vuxen haha.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

# 7 Det är nog rätt vanligt det där , min samob är inte alls intresserad av hästar men han hjälper till med hö och sådant, men inte får jag heller köpa vad jag vill och nog gnälls det ibland med inte så farligt *ler* men så har iof jag mer än en häst ;_)

Tycker nog att din gubbe kan se om han kan spara in på något eget tycker jag …

[Anna-N]
0

#7. Skulle aldrig sluta med mina djur för att någon sa åt mig eller tvingade mig. Då skulle jag byta gubbe eller vad det nu må vara. Här har vi varsit intresse som kostar skjortan, så det jämnar ut sig :-) Vi hjälps åt så mkt det går….

God Kväll förresten…här har det varit regn större delen av dagen. Ska ut o fixa stallet så alla pållarna ska få komma in i natt. I morgon bitti kommer de o tar ner en del skog här så en hel del eltråd ska ner. Eller allt rättare sagt - passar bra att byta ut den mot ny nu när det iaf ska rivas staket….

Annette
0

Min allergiske gubbe skulle heller aldrig be mig sluta med mitt enda intresse. Och hade han varit en sådan typ hade han inte varit min gubbe ;)