Uppdatering av Stamboken
Vem sköter uppdatering av resultat i stamboken?? är det Fredrik kan jag förstå att han inte har hunnit, men det saknas fortfarande resultat från ex. Rockelstad mm..
någon som vet??

Tror att det är Fredrik som gör det.

Fredrik har haft semester och just kört igång igen.
Och sen är det nog lite olika hur snabba föreningarna är på att skicka in resultaten till Fredrik.
Delad glädje är dubbel glädje :)

#3 Det är det väl ändå "katalogmakaren" som gör och numera är det ju en och samma (med undantag för Öst)?
Men du kanske menar att det beror på hur snabba föreningarna är att lämna iväg rosa lapparna..? 

oki, ja om det nu är Fredrik så kan jag förstå att det tar tid, stackarn måste ju ha hur mycket som helst o göra..
#3 det är nog Fredrik som uppdaterar webstamboken, även om katalogmakarna skickar in resultaten i lämpligt filformat…
Jag menar de rosa lapparna.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Det är Fredrik.

Men just gällande Rockelstad är det jag, och min gamla dator havererade och då jag bytte kom inte katalogprogrammet med. Jag fick en ny kopia av det precis inför Valla så den katalogen hann bli klar.
Jag måste nu göra om hela Rockelstad och sedan lägga in resultaten och det har jag inte hunnit ännu. Men det kommer.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#9 oki, det är iof, inte bara dem resultaten utan lite annat oxå jag saknar, men jag får ha tålamod… helt lugnt !

#10 Exakt alla resultat från ex tidigare år finns inte med. Vad är det du saknar (år, utställning)?
/Cattis
Tex Alvesta 2003 finns inte med.
Min gamla Lindas resultat har av någon underlig anledning hamnat på en namne. Men det ska gå att fixa till vintern, som tur är har jag alla hennes kritiklappar som verifierar detta.
Men det är ju så att det kan alltid insmyga sig fel hur noga man än kollar. Den mänskliga faktorn.
Veritas odium paretFörvånad
# 11 Ingelsta 2/6 2001

#13 Inget resultat alls från Ingelstad?
#12 Alvesta, har ni så den kan läggas till, eller ska jag?
/Cattis
14#??

#15 Jag menade att jag undrar om jag skall lägga til lalvestaresultaten eller om du eller J skall fixa det?
/Cattis
# 14 Jepp

Cattis det var väl shetland syd som hade hand om Alvesta om jag inte kommer ihåg fel.
#18 Fast resultaten finns kanske på SSS webplats, så Cattis kan ju lägga in dem när hon ändå sitter på utställningskatalog-programmet - som har en funktion för inrapportering av resultat…

#19 Jo det går säkert bra , men att jag svarade var ju för att Kristin gjorde ? då hon kommer från väst *ler*
#20 Jag skulle tro att Cattis frågade Kristin i hennes roll inom SSS, i den frågan…
#16 jag vet inte?
Inte jag i alla fall.Men jag kan undersöka saken.

#22 Säg till annars så kan jag ta med dem i nästa fil jag skickar till Fredrik.
#19 Jag kan inte själv lägga in eller ändra ngt i webbstamboken. det kan bara Fredrik göra. Det jag gör är bara att fylla i utställningsregistret som han sedan hämtar valda uppgifter ifrån.
/Cattis
#23 Det var det jag menade, även om jag kanske inte förklarade det så bra…
Varför har inte Fredrik hjälp? Det verkar ju som han har lite för mkt att göra. Kan inte man vara 2 på hans jobb?

Enligt webstamboken är alla kompletta passansökningar utskickade. Så det stora berget är väl avbetat.

Men denna tiden måste va jobbig för honom, Fölregistreringar, stamboksföringar av ston, plus att även han faktiskt behöver semester..
tycker han gör ett jätte jobb, men jag var bara nyfiken på det där med resultaten…

Det har nog varit värre. Tänk när passkravet kom
. Nu är det ju "bara" fölregistreringar och allt annat ;)