Shettisägare -läs detta
Det skrivs mycket om hur viktigt det är att man använder sin ponny - att det behövs bruksaktiviteter ,att shetlandsponnyn sällan syns på de stora mässorna mm -jag har fått möjlheten att visa upp vår fina lill ras på Mila mässan i Malmö den 13 -15 februari då dom firar 50 års jubileum och har temat Den arbetande hästen. Förfrågan utgick till vår rasförening -men det blev avslag så nu är det så här : Jag har ingen möjlihghet att betala monter & boxhyra själv så nu får jag be om lite sponsring från er shetlandsfolk. Kopia på faktura & kvitto på betalning kommer att skickas ut till dom som skänkt pengar , alla som skänkt pngar kommer även att finnas på den raklam som finns i samband med mässan -vid vår monter & reklamblad bla Uppvisningar är på gång och det ser ut att bli trevliga & duktiga ejipage som kommer att göra god PR för vår ras:) Om vill vill skänka en slant så hör av er till min mail lindator@hotmail.se -vi är varmt tacksamma för vartenda öre !!

Självklart Hjälper vi till!!
Ett utomordentligt bra sätt att visa fram vår fina ras och visa vad den kan, annat än vara snygg.
Synd att inte SSS nappade på det.
Gullsmyra Stuteri har sponsrat!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Den som vill sätta in pengar direkt kan göra det på http://www.gofundme.com/5ngcpk (kortbetalning), eller få kontonumret av Linda. :)
Ursäkta stavfelen -min datro är inte helt frisk;)
Uruselt beslut av rasföreningen.Tur man inte är medlem längre.
Blir liksom dubbelmoral när man vill bevara en ras och i nästa stund inte visar intr för att visa upp rasens allsidighet😟
Visst är det tråkigt att det inte beviljats finansiering, men vi vet ingenting om SSS eller Shetland Syds motiv för avslaget och ska därför inte spekulera i det. Ibland har man helt enkelt olika prioriteringar.
Istället får vi uppmuntra det här privata initiativet och skramla ihop gemensamt så att Linda genom ideella krafter kan marknadsföra vår ras! Det är bättre att fokusera på det positiva, och jag tycker det är berömvärt av Linda att lägga tid och kraft på att visa upp rasen på mässan och att ordna med uppvisningar. Så hjälp gärna till att sprida möjligheten att vara med och sponsra så att det blir av!
Vilken summa rör det sig om totalt ?
#6 Totalt runt 4500 kr för helgen.

#7 ngn aning om ungefär hur mkt som samlats in?
www.gullsmyrastuteri.se
Vi har ju redan sagt att vi är med, men när skall pengarna vara inne och är det en frivillig summa eller delar vi som vill vara med på det?
#8 Det går att se i stapeln på insamlingssidan, just nu ungefär 1/10 av kostnaden. Jag lägger in de summor som kommer direkt till Linda också och man behöver inte visa sitt namn på sidan (antingen så klickar man i "anonymous donation" eller så säger man det till Linda när man får kontonumret - i så fall är det bara jag och/eller Linda som får er mailadress för att kunna säga tack samt skicka redovisning senare). #9 Det är helt upp till var och en hur mycket man vill sponsra! Mässan är ju inte än på ett tag, det är så klart bra att veta att det är finansierat men sidan och möjligheten får ligga kvar så länge inte summan är uppnådd.

ursäkta om jag är dum men var är insamlingssidan? :)
www.gullsmyrastuteri.se

#11 Susanne, är det den i inlägg 2 ovan du menar?

:) precis…
jag betalde till Swedbank, kommer inte det resultatet in här?
www.gullsmyrastuteri.se
Susanne -s du betalde till swedbank via mej & det finns även ett insamlings konto som Linnea fixat -vi kommer att kolla av summorna i veckan så vi vet vad som kommit in -och alla som skänker / sponsrar kommer att få redovisning på pengarna som kommer in givetvis:)

Jag behöver inget "bevis" tänkte mer att det var fler än jag som betalt där det inte syns I slutsumman, man vill ju att den ska vara HÖG! :)
www.gullsmyrastuteri.se
#15 det som kommer in direkt till Linda lägger jag in manuellt. :)
#0 Jag har skickat PM till dig men ej fått något svar…
Veritas odium paretFörvånad
Du kan maila mej på lindator@hotmail.se istället :):)