lite hjälp tack :)
Jag har en VV-boggie -98 som vi under hösten renoverat men nu återstår det sista för att jag ska vara helt nöjd.
Jag tänkte bygga dörrar i shettishöjd att ha under bommarna fram då frambommen inte går att sänka tillräckligt och båda gärna försöker fortsätta framåt. Vill ha öppningsbara dörrar då jag vill kunna komma in till hästarna den vägen med! Tanken är att höja bommen till högsta, den höjden går dom under med höjt huvud med lätthet och sen ha dörrarna i lämplig höjd att kunna ha huvudena över. (bla för att jag inte vill att dom ska fara med huvudet in i väggen vid ev nödbroms) bommen måste sitta kvar då man måste ha den för att kunna ha mellanväggen (hel bom)
Samt att jag vill bygga dörrar att ersätta bakbommarna med (dessa går inte sänka alls)
Jag har visjonerna i huvudet men efterfrågar nu om det är någon annan gjort detta och kan bidra med bilder och tips 🙂
När jag googlar så finner jag endel bilder på Orginal bakdörrar/fölvägar men INGA på väggfestena.
Kommer använda mig av tjock Plyfa, då jag redan har det hemma.
min första tanke var att göra det simpelt och bara sänka väggfästerna till bommen men insåg snabbt att jag då inte skulle kunna ha mellanväggen 😕 då fästerna för den är i samma höjd som dom på ytterväggarna…