Köld ridå
Är det någon som vet vart man kan köpa köldridå till lösdriften ?

Du kan köpa trasmattor billigt o sen klippa dem i remsor, funkar jättebra !!! bara ett förslag..
Man får MASSOR med träffar på Google på Köldridå, så det beror nog mest på hur avancerad den ska vara…
*kikar själv på en sådan i genomskinlig plast…*
Jag köpte mina på nordpost men hästarna slet dom i stycken

Hade också tänkt i kraftigare genomskinlig plast. Har sett på fabriken här som verkar stark då den har funnits i otal år.
Ska kika på google, tack.
#4 plasten på de från nordpost är tjcok, eller ja det är gummi. Men dom drog ner det från fästena

# 5 Tack
Man vill ju inte betala dyrt för något som inte fungerar. Fler tips.
Sen är det ju så att alla kanske inte vill gå in om man har nåt hängande i öppningen.
Min lösdrift var nog för liten också, det blev för tätt och för varmt där inne. Kom på att det inte behövs någon köldridå

Mina är vana att gå genom förhäng, (dock inte genomskinligt,) det har fungerat bra. Men vill ha något som ser lite bättre ut. Min lösdrift blir ca: 40 kvadrat till sex ponnyer. Ridån är till för att inte snö ska blåsa in också.
Bra att man läser tråden innan…
Prova med www.bole-produkter.se istället ;-)
#8 ungefär i min storlek då. Jag har portar jag stänger då det snöar mycket för mina hästar vill gärna stå i dörröppningen och titta ut. Ridån i vägen då så jag struntade i det.

Har inget för min ..

Jag har köldridå på min ena och det funkar kanon. den har suttit där i sex år och på den tiden bara tappat en remsa av 20. Hästarna står ofta med kroppen inne under tak och sticker ut huvudena genom remsorna. :-) Det håller regn/snö ute o det är det bästa med den tycker jag.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

# 13 Vart har du köpt din, och hur tjocka remsor har du. 2 el 3 mm ?

#14 Jag har faktiskt fått "ärva" den, de är köpta från Nordpost tror jag det var och remsorna är 3 mm tjocka.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Vi har köpt en köldridå från Nordpost - hur bra som helst!