Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1356 ggr
maysod
0

Köld ridå

Är det någon som vet vart man kan köpa köldridå till lösdriften ?

sanne
0

Du kan köpa trasmattor billigt o sen klippa dem i remsor, funkar jättebra !!! bara ett förslag..

AnnaLundin
0

Man får MASSOR med träffar på Google på Köldridå, så det beror nog mest på hur avancerad den ska vara…

*kikar själv på en sådan i genomskinlig plast…*

Pheobe
0

Jag köpte mina på nordpost men hästarna slet dom i stycken

maysod
0

Hade också tänkt i kraftigare genomskinlig plast. Har sett på fabriken här som verkar stark då den har funnits i otal år.

Ska kika på google, tack.

Pheobe
0

#4 plasten på de från nordpost är tjcok, eller ja det är gummi. Men dom drog ner det från fästena

maysod
0

# 5 Tack

Man vill ju inte betala dyrt för något som inte fungerar. Fler tips.

Pheobe
0

Sen är det ju så att alla kanske inte vill gå in om man har nåt hängande i öppningen.

Min lösdrift var nog för liten också, det blev för tätt och för varmt där inne. Kom på att det inte behövs någon köldridå

maysod
0

Mina är vana att gå genom förhäng, (dock inte genomskinligt,) det har fungerat bra. Men vill ha något som ser lite bättre ut. Min lösdrift blir ca: 40 kvadrat till sex ponnyer. Ridån är till för att inte snö ska blåsa in också.

[Anna-N]
0

Nordpost har köldridå. Skickar på bil = snabb leverans.

[Anna-N]
0

Bra att man läser tråden innan…Oskyldig

Prova med www.bole-produkter.se istället ;-)

Pheobe
0

#8 ungefär i min storlek då. Jag har portar jag stänger då det snöar mycket för mina hästar vill gärna stå i dörröppningen och titta ut. Ridån i vägen då så jag struntade i det.

VeronicaP
0

Har inget för min ..

Cattis
0

Jag har köldridå på min ena och det funkar kanon. den har suttit där i sex år och på den tiden bara tappat en remsa av 20. Hästarna står ofta med kroppen inne under tak och sticker ut huvudena genom remsorna. :-) Det håller regn/snö ute o det är det bästa med den tycker jag.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

maysod
0

# 13 Vart har du köpt din, och hur tjocka remsor har du. 2 el 3 mm ?

Cattis
0

#14 Jag har faktiskt fått "ärva" den, de är köpta från Nordpost tror jag det var och remsorna är 3 mm tjocka.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Hanna-D
0

Vi har köpt en köldridå från Nordpost - hur bra som helst!