Gymkhana
Trimgruppen har kört i gång med träningarna och i helgen som gick hade vi gymkhana samt snitzeljakt med olika frågor. Till frågorn ahade vi uppgifter som att krama din ponny, gör ett helt varv i sadeln samt rida baklänges till nästa kontroll. Det hela var mycket uppskattat av barnen.
Dagens bästa visdomsord kom från Hanna 3 1/2 år på frågan "Vad heter det när man sitter som Jan Brink?" (barnen hade givetvis en bild att titta på): Rak sits. Ett helt korrekt svar fast med enklare ord än lodrätsits!
Bilder hittar du här http://www.freewebs.com/shettisryttare
gud va roligt och vilka söta bilder. 

Trim!
Det är jättekul att läsa om era hästar och barn. TACK för inspiration och att ni delar med er av bilder o berättelser, Försöker mer el mindre att ha små "lektioner" här också för ungarna o deras kompisar. Målet är att kunna starta något liknande med likasinnade här omkring, ska bara försöka övertyga föräldrarna först. På bild: Ida 5 år och Muller.
Mvh
Härligt att höra! För det är det som är meningen med det hela - att ge inspiration till små självständiga grupper.
För mer tips så kan jag rekommendera de två första Amandaböckerna av Ulla Ståhlberg. Hon har även en hemsida där det går att beställa material när det gäller lektionsideér. Här finns även pedagogiska tips vad man ska tänka på när det gäller inlärning och barn.
Lycka till och rapportera gärna hur det går. 

Vilka härliga små ekipage! Man blir så glad när man ser dem! Nog är shettisar bäst, alltid! 

#3 Lånade hem böckerna idag, nu ska jag ha roligt tillsammans med barnen. Har bara snabbt ögnat igenom, men de verkar ju vara jättebra. Att jag inte har tänkt på det innan, har ju hört om böckerna förut. Ska bjuda hem lite vänner till tjejerna på ett par "ridlägerdagar" nästa vecka. Vi har sem i två veckor, så nu hinner vi med både det ena o det andra hoppas jag.
Tack för tips!!