Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 3513 ggr
TeamMascot
0

Byta Roslagsrockard?

Eftersom jag aldrig tävlar så är jag intresserad av att byta min Roslagsrockard comfort med teleskopskaklar och 125 cm i spårvidd till en äldre modell av Roslagsrockard, med pengar emellan. Värdet på min vagn beräknar jag vara runt 9500-10000 (nypris 13500). Jag är villig att ge max 4500-5000:- för en äldre roslagsrockard med spårvidd på 110. Skicka PM vid intresse. Vagnen finns i Skåne.

PP
0

Finns det Roslagsrockarder som är så smala som 110..? Har bestämt för mej att min gamla var 115 och den jag har nu, också av äldre modell, är 120 cm.

TeamMascot
0

Har för mig de var 110 långt tillbaka, men jag kan ha fel. Den måste givetvis inte vara 110, kan vara 120 också.

Annette
0

Är din modell med avtagbart säte och skacklar och därmed lättare att transportera?

Jag har en äldre Roslagsrockard och den är ca 120 i spårvidd, så jag undrar också om de verkligen finns i 110 cm.

TeamMascot
0

Ja, det är avtagbart.

Annette
0

Får den plats i en hästtransporten på ena sidan om mellanväggen?
Har du något foto på den?

TeamMascot
0

Du kan ta isär den så den går in i bakluckan på en kombi. De flesta har dock den då ena sidan mellanväggen så har de ponnyn på andra sidan. För då slipper man ta av hjulen och kan behålla skaklarna på, dvs man tar bara bort sätet. Återkommer med bilder ikväll.

Minsanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en roslagsrockard till salu, tror inte den är så bred, teleskopskaklar och hårdgummihjul. Jag skulle kunna tänka mig att byta, men denna har jag till salu för 6500:-

TeamMascot
0

Tyvärr är det mer än vad jag vill "ge".

TeamMascot
0

Glömde skriva att kuskkilen som tillhör givetvis ingår!

TeamMascot
0

Vagnen.

TeamMascot
0

Vagnen.

AnTeX
0

Minsanne Hej finns din vagn kvar?

har en intressent på din roslagsrockard med trä!

Minsanne
0

Nej, den är såld för länge sedan. Men har både cavaletti och Oxer i lager. Samt en tävlingsgodkänd gigg (125 cm)