Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 1069 ggr
Frida-E
2

(K) Parsele till mindre Shetland

Önskar köpa en parsele passande ponnyer ca 80-95 cm. Öppen för olika märken, färger och skick. Skicka pm eller mejla till minivild@hotmail.com

Frida-E
0

Putt. Ni som kör par, vilka selar rekommenderar ni/rekommenderar ni inte?

PP
0

Rekommenderar alltid Ideal! ;-)

Dock har jag börjat prova mina valacker i par som är rätt olika i modell och höjd och där den lille är för liten för parselen jag har. Han körs därför med en vanlig, enkel bröstsele med stångkoppelring och det går det med.

När jag letade parsele till mina, upptäckte jag att det var väldigt svårt att hitta något som passade på "alla håll". De billigare selarna hade exempelvis för korta bröstor för mina och att gå upp en storlek funkade inte för då blev bukomfånget för stort. Ideal vet jag funkar på mina, och så gillar jag kvalitén.

[[AcsJulia]]
0

Glöm inte att du kan få alla separata delar i olika storlekar! :D Har hästen stl. mini i däckel, men stl. shetland i resten så löser de det..! Selar.se säljer Ideal bland annat.

PP
0

#3 Fast det är inte säkert att det funkar eftersom miniselen numera har smalare remmar och spännen än shetlandsselen… Åtminstone på enbetsselen.

[[AcsJulia]]
0

#4 Vad tråkigt..! :(

Frida-E
0

Jo Ideal har jag i enbet och tycker lädret är superfint men skulle vilja börja med ett billigare alternativ för att se om parkörning är nåt för mig (och mina hästar). Har tittat på Drive Out Start Parsele och Pfiff Standard Parsele, nån som har erfarenhet av dessa?

moa
0

Jag har ett par bruna parselar, berta tror jag märket hette. som jag funderar på att sälja. Något som kan vara intressant?

Frida-E
0

#7 Du får jättegärna pma mig med mer info och bilder. 🙂

moa
0

Fotar imorgon eller lördag och skickar!

Frida-E
0

Tack snälla.