Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 3513 ggr
PP
4

Nytt år - nya mål

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har du för mål och förväntningar på 2014?

Jag vill
- köra mina ponnyer mer
- lära mej köra par
- göra körhäst av den blivande femåringen
- möjligen visa fram mitt sto för höjning till A

"Ser fram emot ett nytt år - Hästens år!"

Annette
1

Mina planer och mål är:

• jag vill också köra mina ponnyer mer
  • träna den blivande 3-åringen för treårstest
  • visa 3-åringen på premiering
Kida
2

- Jag skulle vilja lära mig mycket mera om körning och allt vad det innebär. Gärna lite om parkörning också.

-Hoppas på att hitta en till Shetland som kan flytta hit.

- Ge barnen mera tid i stallet och ridning/körning.

- Hitta en flakvagn till pållarna.

- Använda hästarna mera i gårdsarbetet hemma.

- Ha en prov månad då jag låter bilen stå och tar barnen till dagis med häst och vagn ist.

AnnaFagerell
2

Har inga shetlandsmål 2014- Tycker att det har blivit så tråkig stämning vilket gjort att man lessnat. Överallt är det smutskastning så ev är målen att avvekla, liksom många andra. Ev behålla de hästar jag har idag, enbart för sällskap åt mig själv. Troligtvis inte vara medlem i SSS 2014.

Gott nytt år!

Medarbetare på djurskydd.ifokus

hippoteket
1

I år hoppas jag att jag ska få ett nytt diplomsto i Hippotekets Lovis, som också ska åtminstone påbörjas inridning och inkörning med. OM tid finns kanske vi även provar treårstest.
Jag hoppas också att det föds två friska föl här och att fölningarna går bra.

VeronicaP
5

I hoppas jag att Dee-.Dee N.Q kommer ut tidigare på travet än hon gjorde förra året pga min knäskada.

Att även våran nygodkända hingst Mi Rey också kommer ut på travet.

Att jag får visat fram Bagheera och att både han och Mi Amor kommer till start och även blir sålda till någon familj som vill använda dem till trav eller några andra roliga aktiviteter.

Att Corint och Magica De Hex blir sålda och hamnar hos några som verkligen kan ta tillvara på deras kvaliteter.

Att det kommer att gå bra för de uppfödningar som vil sålt och att deras ägare kommer att ha lika stor glädje som vi har haft av dem.

Till slut att alla hästarna får vara friska och även vi i familjen :D

Silenos
1

Ska renovera färdigt par-flakvagnen och börja använda den här hemma.

Mina planer på att satsa mer på körträning/tävling får nog stå åt sidan ett år till. Ett gäng barn som är taggade att träna/tävla ponnyerna i RKS i år. För klubbens del ser jag fram emot det  här året då vi kommer satsa lite mer på tema-träningar/tävlingar . Både för nya ekipage som vill prova på, men också för de som hållit på ett tag och vill utvecklas mera.

Klubben kommer förhoppningsvis också spridas lite mer geografiskt.

monzun
2

Jag hoppas på att kunna hitta en instruktör som jag kan börja träna dressyr för hand för då jag vill utvecklas inom det och kunna träna min shettis mer.

Hoppas även på att senare i år hitta en till shettis så jag kan börja köra par.

Hade även varit skoj att testa på lite tävling men de får nog vänta lite längre än så.

__Prenses
2

Jag vill iår tillsammans med min ponny Glorias Divina:

- Börja köra med henne, jag har ju fått inskaffat vagn nu äntligen. Så det är bara att spänna i och börja på.
- Forsätta tävlandet i tömkörningen, och försöka avancera mig till medelsvåra klassen.
- Fortsätta med ridningen, och ev. göra en start med henne i lätt klassen tillsammans med grannens femåring.

cinna
2
  • Få Sita och Eragon så säkra framför vagnen att jag med gott samvete kan kalla dem inkörda dvs mer mil bakom ratten.
  • Åka iväg på organiserade träningar
  • Eclipse ska i vagn
  • Att vi alla inblandade tar till oss träningen på ett bra sätt så att vi kan genomföra någon tävling - även om det "bara" blir en dressyr, pay-and-drive eller precision.
Pudlan
2

Om 2014 hoppas jag att lära lite mer om utställning och om bruks och körning. Att alla får var friska och krya.

Men jag önskar att repotagen i Shettlands tidnigen skriver mer om alla på ex på utställning inte bara om klassvinnare o Bis. Det klart att klassvinnare o Bis skall var med för det är självklart att de skall skrivas om, men att det nämns hur många som var i klassen vilka poäng alla fick.

Alla har kämpat med pusts och förberedelser. Lite om var häst i repotaget, för står att det kanske inte är helt möjligt. Men att man tänker lite mer på alla som gör sitt bästa på utställning men inte blir klassvinnare och Bis. Lite mer om "oss" som kanske ställer ut en två gånger per år. Eller om oss som kanske har en eller ett par shettisar för att det är en trevlig liten häst. Allt är inte utställning, det är en mångsidig ras. Så det blir lite mer morot och roligt att läsa repotagen i tidningen.

Mvh

Pudlan

RebeckaSvensson
0

Förhoppningen är att alla ska få vara friska o trivas i sina flockar samt att fölningarna går bra o resulterar i friska föl. Målen är att Klaxon ska visas på premieringen då han har G-2014 samt att vårt treårssto ska visas på stopremieringen, om hon inte är såld innan dess. Förhoppningsvis kan min sambo o jag hitta en gård där vi kan bo med hästarna, i annat fall måste hästantalet minskas ner radikalt då vi iidag bor för långt från hästarna o mina föräldrar sköter dem. Av den anledningen kommer troligtvis endast något enstaka sto betäckas, eller inget alls. Vi får se hur det blir.

mille-star
8

Mitt mål i år är att Mille håller sig frisk och pigg. Träningsmässigt siktar vi högt i år:

• Kvala till MSV i körning
  • Köra dressyrcupen i LA med minst 65%
  • Behålla titeln klubbmästare i körning
  • Öka kvalitén på piaffen vid tömkörning
  • Befästa galoppombytena vid tömkörning
AusaBausa
0

2014: shettisarna: # att fölningarna ska gå bra för båda mina ston #premiera keldas avkomma kalinka o hoppas på bra poäng där #ev låna henne o visa på ngn utställning också. ridhästen: #få upp flåset på honom igen så vi kan rida hubertusjakt igen i höst efter flera års paus

Hanna-D
1

Jag har inga mål, det vågar jag inte ha längre men en hel del förhoppningar har jag. Jag hoppas att alla fyra fölningar går bra, att två- och fyrbenta får vara friska. Jag hoppas att vi kan åka på en hel del utställningar även i år, ett par hästar behöver något guld till för är få SUCH (det är väl ett mål iofs). Inget sto ska visas fram på sommarpremiering men tre hingstar ska visas på avelsvärdering och en ska mönstras så det finns en del att träna ändå…

Pappaparon
0

Mitt mål:

Ha roligt med min busälskling Viktor

Få ner honom lite i vikt

Köra honom MASSOR

inte glömma de andra ponnyn