Transport???
Vad har ni för transport till era små?
Vad är bra med just den ni har?
En helt vanlig värmlandsvagn med original inredning. Funkar för mitt bruk.
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Ingen annan????

Jag har ett Läckösläp som jag är mycket nöjd med.

Jag har en Christ Cosac-04. Rymlig och bra 🙂
Jag har ett -93:ans tranesläp som när vi rustade sänkte ner alla fästen så nu går det bara att köra små ponnier i. Det känns jätte skönt att allt sitter på rätt höjd för mina små och jag kommer inte att ha nå större hästar igen så det är bara bra tycker jag🙂

Jag har satt skivor/väggar under bommen framtill. Utrymmet framtill används som sadelkammare.
Har ett Trane släp som är total renoverad och fram bommen sänkt.En 80årsmodell .
Har ett Boj -08. Jätte nöjd..
Har en extra bred Värmlandsvagnen årsmoddel 2002. Frambommen är sänkt och tanken är att göra egna mellanväggar så att jag kan lasta 3 shettisar i bredd om jag vill det. Och när jag ska iväg med rockarden så får den bättre plats oxå. Och en boggi är det visst med….
Boj Magnum Island, får plats med alla fyra ponnyer som åker på snedden. Stor sadelkammare där alla selar och övrig packning ryms. Är supernöjd!

Jag har en Cheval Liberté -09 med Pullmanfjädring. Väldigt nöjd med den! Ljust och rymligt invändigt och ligger bra på vägen. Bra att det är kombiramp på den med så man även kan lasta hästar som inte gillar att gå upp på rampen.
Har en Värmlandsvagn -98 boggi
Nyrenoverad, har bytt golv och ena väggen samt helt nytt bromssystem. Ligger stadigt och bra på vägen efter bilen.
Håller på att "shettisanpassa den då frambommen inte går att sänka tillräckligt. För tillfället har jag höjt upp bommen på högsta och har sen en tjock plyfaskiva som är 70cm hög så dom kan stå "normalt"
Planen är att sänka väggfästerna till bommen så det går att ha den i rätt höjd men måste hitta en lösning hur jag ska kunna få fast mellanväggen då..
Ska även sätta dörrar bak då dom bommarna inte går att sänka alls..
Lånar inte ut släpet och ska inte ha någon större häst så då har jag hällre min vagn anpassad helt till mina små :)

#13 Sån skulle jag med vilja ha. Dock ingen ekonomi till det. :(

Har ifo Williams har haft vårat i 14 år och finns inget bättre släp
#16 Tyvärr inte intresserad, men tack ändå.
Jag vill ha en med fronturlastning plus att bommarna måste gå att justera då jag även har en tinker.

Jag transporterar helst shetlandsponny lös (när jag transporterar en åt gången). Det, och att jag använder hästsläpet även till hö- och halmhämtning mm, gör att jag vill ha ett släp som går att strippa helt invändigt.
Har en Dalavagn sedan många år som fungerar väl för mina ändamål. Den levererades med hel stång fram, men eftersom jag hade både ridhäst och Shetland när jag köpte den, fixade sambon delbar bom så de kunde anpassas individuellt för att vi skulle kunna transportera båda samtidigt.
Fronturlastning är ingenting jag saknar - skulle det knipa kan shetlandsponnyerna hoppa ut från skötardörren - men jag tycker att mina hästar ska kunna backa ur. Däremot skulle jag gärna ha sadelkammare och sådan alternativ bakdörr som kan öppnas som både dörr och ramp (för att underlätta vid hämtning av stora bal).
#18 Då min tinker är "svårlastad" så vill jag ha fronturlastning så vi kan träna på att bara gå igenom.
Plus att vi skall ha den till å köra får med.

På Ifo Williams kan man strippa den enkelt så den blir helt tom inuti, de går att höja och sänka bommarna olika , fick även med en hel bom, hingstgaller mm, bad även om extra hållare där man sätter i bommen så nu kan vi ändra så det passar allt från Shetland upp till storhäst, har fronturlastning helt underbart när man är själv och ska lasta ut ett par hästar.