Hopp och dressyrsadlar?
Kollade runt lite på sadlar för Shettisar (13-15") och hittade typ bara en enda i hoppmodell (fast det fanns ingen bild så jag vet inte hur den var skuren, flatback etc) och ingen dressyr. Jag tänkte bara kolla med er om ni har hopp eller dressyrsadlar till era shettisar? Äger ingen shettis för närvarande men vill så småning om köpa en som bla ska tränas och tävlas i hoppning och dressyr.
En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

För så små ponnyer är det allroundsadel som gäller, det är alldeles för liten marknad för att sadeltillverkarna ens ska tänka tanken att göra speciella hopp- och dressyrsadlar.
för de minsta ponnyerna är det tydligen bara så att de ska ridas av nybörjare med ledare eller något, för de flesta sadlarna är anpassade för sådan ridning…
Litet trist, för har man en litet större shettis kan man ju faktiskt rida den tills man är runt tolv år beroende på hur lång man blir och hur fort man växer.
Vad tråkigt, det finns väl ändå ganska många som rider shettis eller små welshar.
Letade lite till och i tyskland, England och usa finns det både hopp och dressyrsadlar anpassade för shettisar men där kanske man satsar mer på att barn ska tävla.
En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se
På börjes tingsryd hittade jag en hoppsadel 14 tum, den hade nog passat standardshettis. Jag kommer dock inte igåg märke, men man jan säker ringa och höra med dom :)