Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 424 ggr
Sasser
0

GODMORGON 20 Augusti

Ny dag, ny vecka… Vad fort tiden går. Inte många dagar kvar tills vi fixar och donar inför julen:)…

Uppe tidigt igen, har precis skjutsat iväg min veckopendlande man. Ska själv iväg så småningom till arbetet men jag börjar inte förrens 7.00 och då ska minstingen först till dagmamman så det är väl ingen idé att försöka somna omGlad.. Skolorna börjar här idag och det kändes inte särskilt roligt för dom större barnen igår kväll. Själv tycker jag det ska bli skönt att komma in i vardagsrutiner igen, med normala "sovtider" osv. Jag har nog aldrig tyckt att sommarlovet varit så långt som i år.

Hoppas ni får en bra dag!

zettan
0

morrn morrrn

ja hoppade upp ur sängen så kvickt idag när klockan ringde. Hm de tycker ja var konstigt. Undra om de är så att ja vill jobba idag? Hm tveksamt för ja hade gärna legat kvar ett par timmar till Räcka ut tungan. Men men ja har mig själv att skylla att ja börjar jobba så tidigt. Ja har ju faktikst valt de själv.

Idag så blir de då först jobbet som vanligt. Sen så ska ja till stallet och ta hand om pållarna. De ska badas manar idag och sen får vi se vad ja ska göra. Vädret här just nu är ju mulet och väldigt blåsigt brr verkligen höst väder idag. Så är de uppehåll så tar ja nog hästarna på en liten promenad. Vi har oturen och ha fått översvämning i ridhuset där vi brukar vara när de regnar. Så där kan vi inte vara i nu på några dagar. Hoppas snart de torkar upp så vi kan vara där inne igen om regnet ska ösa ner som de gjort några dagar. Ska bli skönt med ridhus i vinter sen. Då kanske man kan hålla igång hästarna ännu bättre än vad ja kunnat göra tidigare.

ha en bra dag alla

Carita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Sitter och laddar för en dag ute i solen :) Ska köra lite hästar, fira Fredriks seger i går med smörgåstårta och i eftermiddag vända hö´t som ska plastas i morgon. Så det är nog bäst att sätta fart!

Ha en bra dag shettisvänner!

SaraDoos
0

sitter på jobbet som vanligt. VArit en hyfsat lugn morgon, skönt såhär på måndagen. Ska snart ha möte och sen rullar dan bara på…. ser framemot ikväll då Mattias kommer hem efter en USA-resa med jobbet. Ska krama honom HÅRT Kyss

Hanna-D
0

God morgon

Har fått en dunderförkylning som inte ger med sig… Ska jobba kväll, åttonde dagen nu men jag har i alla fall lyckats byta bort mitt pass på fredag så jag kan åka till Enköping!

Nu blir det en tur till hagen och pyssla lite med hästarna.

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag! Jag sitter på jobb i vanlig ordning, enda skillnaden är väl att det är Malmöfestivalen och vårt kontor ligger MITT i Malmö…Ledsen i fredags tog det 20min att ta sig till stationen, en promenad som tar MAX 5min annars. Fördelen är väl att man kan knalla ner och handla billig mat.

Ikväll ska jag hjälpa till att flytta lite hästar, pållen jag ska rida i höst ska inkvarteras i nytt stall så det är en del saker som ska flyttas..bla. halm/hö ..förhoppningsvis är vi klara i någerlunda rimlig tid ikväll.

Hoppas ni får en bra dag!

Marta
0

Ännu en ny dag. Oj vad det surar i skallen efter gårdagens två stuteribesök. Förutom Hesseldal så hamnade vi även på Stjernen igår, så det var ju inte lite hästar vi såg. Och vilket gäng vi hade följe med sen då! Gruppen i lördags och Snappisar i går, vad vi är priviligerade som har dessa vänner.

Dagen har jag börjat med att göra en stamtavla.. Men snart måste jag nog ta tag i den stundande skolstarten.

Nu ska jag gå ut och hälsa på våra pållar och njuta av hästar som trivs med livet!

sonja
0

# 6, Tack för trevlit sällskap o GPS-guidning ;-)

Milla
0

god middag!

Idag ska vi åka och kolla på ny bil, sen ska vi fixa till släpet så det går att köra den lilla turen till vet i morgon.

Annars blir det en lugn dag då jag mest ska pussa på mina hästar.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

mili
0

#6,7 trött efter gårdagen ,skrattmusklerna är lite lojja idag!

Men vilken härlig dag vi fick !!!!!

RebeckaSvensson
0

God middag!

Igår var en dag då allt verkligen skulle jävlas. Borde blivit kvar i sängen istället för att sitta i tröskan. Var nog av mer och drog loss saker som fastnat i kniven och i inmatningsskruven än vad jag körde. Lyckades köra fast två gånger varav den ena gången riktigt ordentliget så jag minst trodde tröskan skulle gå sönder. Halv två i natt var jag hemma och fick mat, 14 timmar efter den senaste gången jag ätit. Humöret var inte riktigt på topp då. Havren var för våt så kunde inte börja där då utan höll kväll när tröskorna var inkörda.

Imorse skulle jag upp 5.30 för hämta hästar på olika beten då hovslagaren skulle komma. Vaknade lite i 7 när far fick ett utbrott för ngn hade stulit ett av lastarens batterier. Att folk ska ha så svårt att skilja på ditt och mitt. Hästarna kom iaf hem i en väldig fart och innan dagens regnskur på 25 mm kom så hann vi börja på ett nytt vetefält. Vill ha tröskeväder nu så vi blir klara ngn gång.

SannaHolmgren
0

Godmiddag. Första semesterdagen har börjat, jag är redan helt slut. Har tillbringat hela förmiddagen med att springa runt i massor av affärer, butiker mm för att fylla på alla förråd här hemma. Det frestar på med tre små tjejer i släptåg som älskar att leka kurragömma o annat elände i affärerna. Oskyldig

I eftermiddag ska jag gå igenom hagen, är nu nån vecka sen sist, sen ska vi träna ridning o tömkörning med shettisen.

Ha en bra dag.